۰
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۰

ایتالیا تردد کشتیهای پناهجویان را ممنوع میکند

دولت ایتالیا پس از جلوگیری از عبور کشتی های نهادهای خیریه حامل پناهجویان، اعلام کرد که بنادر خود را به روی کشتی های نظامی اروپایی با سرنشینان پناهجویان می بندد.
دولت ایتالیا پس از جلوگیری از عبور کشتی های نهادهای خیریه حامل پناهجویان، اعلام کرد که بنادر خود را به روی کشتی های نظامی اروپایی با سرنشینان پناهجویان می بندد.
به گزارش ایرنا، 'متئو سالوینی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا نسبت به توقف کشتی های نظامی اروپایی حامل پناهجویان در بنادر این کشور به شدت جبهه گیری کرد و گفت: درخواست خود را برای بستن بنادر به روی کشتی های نظامی که در ماموریت های بین المللی در مدیترانه حضور دارند، به میز اروپا در 'اینسبروک' خواهم برد.
این سخنان در پی توقف یک کشتی نظامی ایرلندی حامل 106 پناهجو در بندر 'مسینا' در جنوب این کشور اعلام شد.
وی تاکید کرد که کشورش خواستار تعهد سایر کشورهای اروپایی است تا ان دسته از پناهجویانی که با کشتی‌ های نظامی مقابله با قاچاق انسان و یا نیروهای کنترل مرزی نجات داده می ‌شوند، به کشورهای دیگر منتقل شوند.
روز شنبه هزاران نفر با پوشیدن لباس های قرمز از پناهجویان حمایت کرده و یک کشتی نظامی ایرلندی بنام 'ساموئل بکت' با 106 پناهجو وارد بندر مسینا شد. این کشتی در ماموریت بین المللی 'Eunavformed Sophia ' و علیه قاچاقچیان انسان فعالیت می کند.
بر اساس توافقات دولت های پیشین ایتالیا با اروپا ، پناهجویان نجات داده شده در دریا تنها به ایتالیا منتقل می شوند. با این که ماموریت بین المللی 'سوفیا' تنها مبارزه علیه قاچاقچیان انسان می باشد ، اما بدیهی است که این کشتی ها بر اساس کنوانسیون های بین المللی باید در صورت نیاز در دریا امدادرسانی کنند.
وزیر ساختاری ایتالیا نیز روز گذشته اظهار داشت که اجازه ورود این کشتی به بندر مسینا به دلیل توافق اروپایی سوفیا که دولت پیشین بدون در نظر گرفتن منافع ایتالیا امضا کرده بود و به ما تحمیل شده است، اعطا شد.
این کشتی ایرلندی با این که در مجاورت مالت پناهجویان را نجات داد اما آنها را به ایتالیا منتقل کرد که مقابله با خط مشی دولت جدید ایتالیا محسوب می شود و باعث خشم وزیر کشور شد.
روز پنجشنبه در نشست غیر رسمی وزرای کشور اتحادیه اروپا که تحت ریاست اتریش برگزار خواهد شد ، در مورد آینده اتحادیه و یکپارچگی پیمان شنگن بحث خواهد شد.
کد مطلب: 90148
برچسب ها: ایتالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *