کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هدیه شوم رژیم صهیونیستی به آل سعود

20 تير 1397 ساعت 13:51

یک مقام بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرده که اسرائیل در حال ارائه اطلاعات لازم به عربستان سعودی به منظور تولید سلاح‌های هسته‌ای است


یک مقام بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرده که اسرائیل در حال ارائه اطلاعات لازم به عربستان سعودی به منظور تولید سلاح‌های هسته‌ای است
به گزارش تسنيم، روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو امروز نوشت: به گفته یک مقام بلندپایه در سازمان جنگی اسرائیل «iHLS» (سازمان امنیت داخلی اسرائیل)، مقامات تل آویو در حال دادن اطلاعات لازم به عربستان سعودی برای ساخت تسلیحات‌ هسته‌ای هستند.
"عامی دور-اون" کارشناس ارشد تسلیحات هسته‌ای، این موضوع را با توجه به افزایش امکان به وجود آمدن مسابقه تسلیحات هسته‌ای در منطقه اعلام کرده است. در همین جا باید یادآور شد که سازمان امنیت داخلی اسرائیل تا حدودی از سوی شرکت غول‌پیکر آمریکایی «Raytheon» که در زمینه تولید تسلیحات نظامی فعالیت دارد، تامین مالی می‌شود.
همکاری بین اسرائیل و عربستان سعودی در زمینه توسعه برنامه ساخت سلاح‌های هسته‌ای، گویای این است که روابط بین تل‌آویو و ریاض در حال گرم شدن است. این همکاری به نگرانی دو طرف درباره توان هسته‌ای ایران مربوط می شود. در حالی که جمهوری اسلامی برخلاف اسرائیل، هرگز سلاح هسته‌ای نساخته است. هرچند آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده، ولی مقامات تهران به سایر شرکای خود در چارچوب این توافقنامه اطمینان داده‌اند که همچنان به تعهدات خویش پایبند خواهند ماند.
به نوشته این روزنامه، مسئله دیگر این است که اگر عربستان سعودی در ساخت سلاح‌های هسته‌ای موفق شود، امکان آن وجود دارد که این تسلیحات به دست تروریست‌ها بیفتد. مقامات ریاض از گروه‌های وهابی و تندرو حمایت کرده و در چنین شرایطی امکان دستیابی این گروه‌ها به سلاح‌های هسته‌ای بسیار بالاست.
 


کد مطلب: 90259

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/90259/هدیه-شوم-رژیم-صهیونیستی-آل-سعود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir