۰
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کواکبیان در نشست عمومی بررسی مشکلات منطقه 8 در مسجد جامع نارمک:

صداوسیما فاصله زیادی با دانشگاه عمومی و کلاس اخلاق دارد

جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۸ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ولنگر با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ در مسجد جامع نارمک منطقه ۸ تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب، محمدرضا بادامچی و پروانه مافی نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و همچنین افشین حبیب زاده و محمد سالاری اعضای شورای اسلامی تهران، ری و تجریش برگزار شد.
صداوسیما فاصله زیادی با دانشگاه عمومی و کلاس اخلاق دارد
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۸ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ در مسجد جامع نارمک منطقه ۸ تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب، محمدرضا بادامچی و پروانه مافی نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و همچنین افشین حبیب زاده و محمد سالاری اعضای شورای اسلامی تهران، ری و تجریش برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام صادق زاده  امام جماعت مسجد به تاریخچه فعالیت‌های مسجد از زمان مرحوم مهندس بازرگان و ویژگی‌های منطقه پرداخت و به حاضران خیر مقدم گفت آنگاه دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۸ تهران پرداختند. کمبود سرانه‌های آموزشی، فضای سبز و بهداشت و درمان، تراکم بالای جمعیت و عدم تناسب خدمات شهری با جمعیت منطقه، کمبود پارکینگ طبقاتی و ترافیک سنگین میادین و گذرهای اصلی منطقه همچون هفت حوض، نبود پردیس سینمایی  و مجموعه‌های فرهنگی چند منظوره در منطقه ۸، سرپوشیده نبودن مجموعه‌های ورزشی بانوان از جمله مشکلات مطرح شده توسط دبیران شورایاری محلات منطقه ۸ بود.
در ادامه این نشست غلامحسین آرام معاون فنی عمرانی فرماندار تهران با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منطقه ۸ گفت:‌ هرچه داریم به برکت خون شهدا است و شهدای منطقه ۸ که برخی از آن‌ها در همین مسجد نیز حضور داشته اند برای ما شناخته شده‌اند.
وی افزود: از دستاورد‌های جلسات مناطق ۲۲گانه تهران تا کنون ۱۵۶ مصوبه است که ۱۰۶ مورد اجرایی شده و ۵۰ مورد نیز در دست اقدام است. از جمله این مصوبات آغاز ساخت ۳ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در شرق، غرب و جنوب تهران است.
نوری شهردار منطقه ۸ در خصوص مسائل منطقه ۸ گفت: هیچ موضوعی واجب تر از احداث یک مرکز درمانی مناسب در منطقه ۸ نیست. وزارت بهداشت ۸۰۰۰ متر زمین جهت احداث بیمارستان در اختیار دارد که هم اکنون رها شده است. در جهت ساخت مشارکتی این بیمارستان از بخش خصوصی نیز دعوت کردیم که روند ساخت بیمارستان سرعت بگیرد.
شهردار منطقه ۸ خاطر نشان کرد: خدمات ارائه شده برای شرق و غرب تهران یکسان نبوده و توجه به حل مشکلات شرق تهران بسیار کمتر از غرب بوده است.
محمدسالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: متاسفانه با گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه کلانشهر‌ها درگیر مشکلات اساسی هستند هنوز مدیریت یکپارچه شهری اجرا نشده است.
وی افزود: البته تشکیل جلسات مناطق ۲۲گانه تهران که به همت دکتر کواکبیان و با همراهی فرماندار تهران برگزار می‌شود را می‌توان به منزله نمود عملی مدیریت واحد شهری دانست. برای حل چالش‌های شهری بدون مشارکت مردم نمی‌توان کاری انجام داد. متاسفانه در سازمان خدمات شهری و شهرداری تهران علی‌رغم خدمات فراوان انجام شده فساد و رانت‌های فراوانی به وجود آمده است.
سالاری خاطرنشان کرد:‌ امروزه می‌دانیم بدون مشارکت واقعی مردم اداره شهر امکان پذیر نیست، بنابر این باید رانت را از مدیریت شهر  حذف کرده و مردم را در اداره کردن تهران سهیم کنیم. ظرفیت‌های فراوان درآمدزایی و پتانسیل فراوان نیروی انسانی باتوجه به جمعیت بالای تهران نشان دهنده وجود قابلیت اداره درست شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.
سپس افشین حبیب‌زاده  عضو شورای شهر تهران گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰ پروژه در منطقه ۸ تهران به بهره‌برداری رسیده و تعدادی پروژه نیز در دست احداث است. ترمینال شرق ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵ درصد باقیمانده نیز به زودی تکمیل خواهد شد. یکی از موانع تعیین تکلیف این پروژه انتقال ترمینال از محل قدیمی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها جهت انتقال است.
وی افزود:‌ یکی از کارهای خوب انجام شده در شورایاری‌ها تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای هر منطقه است که هدف از تشکیل آن مشارکت بیشتر مردم به شکل تخصصی و با کمک شورایاری‌ها در امور شهری است.
حبیب‌زاده در خصوص بافت‌های فرسوده گفت: ۵۰ میلیارد تومان جهت تحریک سرمایه گذاری در بافت‌های فرسوده مصوب شده و برای ساخت پارکینگ طبقاتی نیز در بودجه شهری امسال رقم مناسبی تخصیص یافته است.
سرکار خانم پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: منطقه ۸، منطقه ای پرجمعیت با بیش از ۴۲۵ هزار نفر جمعیت است که معادل جمعیت برخی از شهرهای بزرگ کشور است. این منطقه دارای مردمی متدین و انقلابی است که شمار بالای شهدای این منطقه نشان دهنده همین موضوع است.
وی افزود: سرانه‌های بهداشت و درمان، آموزش، فضای سبز، پارکینگ و سایر سرانه‌های خدماتی شهری با توجه به تراکم بالای جمعیت منطقه باید به شکل ویژه ای افزایش پیدا کند تا پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.
مافی خاطرنشان کرد: وجود فضای ورزشی مناسب برای بانوان با توجه به سبک زندگی کم تحرک شهری امروزی ضروری است تا بتوانند در محیطی امن و سرپوشیده به ورزش و تحرک بپردازند.
سپس محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس گفت: این جلسات که در مناطق ۲۲گانه تهران برگزار می‌شوند مصوبات اجرایی فراوانی داشته که موجب حل برخی از مشکلات مردم تهران شده است. در مصوبات و پیگیری خواسته‌های مردم هر منطقه باید سهم مشارکت شورایاری‌ها را افزایش دهیم، چرا که شورایاری‌ها هستند که به طور تخصصی و باجدیت پیگیر مشکلات محله و منطقه خود هستند.
در ادامه این نشست که با حضور گسترده مردمی همراه بود علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس طی سخنانی گفت: جلسات مناطق ۲۲گانه تهران تا کنون باعث حل مسائلی از تهران شده که نشان دهنده موفقیت مدیریت واحد شهری است. قطعا همه مشکلات تهران با این جلسات حل نمی‌شود اما همین که برخی از مشکلات مردم هر منطقه حل شود اتفاق مبارکی است.
وی افزود: پیگیری مشکلات مطرح شده در این جلسه در فرمانداری صورت خواهد گرفت و به مردم منطقه ۸ اطمینان می‌دهیم هیچ موضوعی از مشکلات مطرح شده از قلم نخواهد افتاد و فرمانداری تهران با نظارت نمایندگان تا حل کامل مشکل پیگیر خواهد بود.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس طی سخنانی گفت: چون در منطقه ۸ هستیم و هفته آینده دهه کرامت آغاز می‌شود که منجر به ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌شود، حدیثی از ایشان نقل می‌کنم. ایشان فرمودند: «ایمان مومن کامل نمی‌شود مگر اینکه سه ویژگی در وجودش باشد ، سنتی از خدا، سنتی از پیامبر و سنتی از امام و ولی در وجودش باشد. سنتی که از خداوند است رازداری است.»
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به مصاحبه صداوسیما با یکی از  «شاخ‌های مجازی»  گفت: گاهی در جامعه رفتارهایی مشاهده می‌کنیم که کاملا بری از این سنت الهی است. صداوسیمای ما که باید دانشگاه عمومی و کلاس اخلاق باشد گاهی بی اخلاقی می‌کند و با جایگاه واقعی خویش فاصله زیادی دارد اگر کسی خطا کرده باید دستگاه قضایی رسیدگی کند و آبروریزی کار خوبی نیست. از طرفی گاه در مواردی که باید اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی افشا شود این کار را انجام نمی‌دهیم.
دکتر کواکبیان افرود: سنت دیگری که از پیامبر بر می‌آید مدارا با مردم است. اگر با مردم خوب رفتار نکنیم، امام راحل فرمودند  «همه شما را کنار می‌زنند و به جای شما کسان دیگری را می‌آورند، همانطور که شاه را برکنار کردند» اگر ما هم در مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه در مردم نارضایتی ایجاد کنیم باید بدانیم اعتراض مردم را نباید نا حق بدانیم و این موضوع به تشنج و ناآرامی می‌انجامد که قطعا به ضرر انقلاب و نظام است لذا در هر بخشی که هستیم باید تلاش کنیم رضایت عمومی را جلب کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: خصلت سوم صبر در برابر مشکلات است که از امامان معصوم باید مقاومت و صبوری را بیاموزیم. ما شرایط خوبی در زمینه اقتصادی نداریم و ترامپ نابخرد با خروج از برجام یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ما به راه انداخته است. البته همین امروز وزیر خارجه آمریکا بحث معافیت برای تحریم‌های نفتی را مطرح کرد که مشخص کرد تیر آن‌ها در این زمینه به سنگ خورده است.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: این ملت ثابت کرده در مقابل دشمنان ید واحد است و همواره مقاوم بوده اما مسئولین نیز در داخل کشور باید رضایتمندی مردم و وحدت کلمه را ایجاد کنند.
دکتر کواکبیان گفت: تا کنون جلسات ۱۸ منطقه تشکیل شده که جلسات مناطق ۱و ۲۰ با همیاری فرمانداری شمیرانات و فرمانداری ویژه ری انجام شد و هم اکنون جلسات ۴ منطقه باقی مانده است.
وی تصریح کرد: منطقه ۸ نیاز به یک بیمارستان و فضای درمانی مناسب دارد که با وجود زمین ۸هزار متری قول می‌دهیم روند احداث این بیمارستان را پیگیری کنیم.
 
کد مطلب: 90301
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *