۰
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳

ایران نمایندگانی برای خروج ازتحریم ها میفرستد

تارنمای خبری واشنگتن تایمز نوشت: همزمان با تلاش های آمریکا برای اعمال تحریم های گسترده علیه ایران، این کشور مقامات و نمایندگان ویژه را برای یافتن راه هایی به منظور مقابله با انزوای خود به کشورهای دیگر می فرستد.
تارنمای خبری واشنگتن تایمز نوشت: همزمان با تلاش های آمریکا برای اعمال تحریم های گسترده علیه ایران، این کشور مقامات و نمایندگان ویژه را برای یافتن راه هایی به منظور مقابله با انزوای خود به کشورهای دیگر می فرستد.
به گزارش ايرنا، این تارنما به نقل از رسانه های ایران افزود: این افراد وظیفه رایزنی های دیپلماتیک را دارند تا به نجات توافق هسته ای کمک کنند و گشایش های اقتصادی را به عنوان جایگزین احتمالی برجام تسهیل کنند.
واشنگتن تایمز ادامه داد:علی اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر عالی ایران روز 12جولای (21 تیر) به همراه یک هیات در مسکو حضور داشت تا یک پیام مهم از جانب رهبر و رئیس جمهوری ایران را به مقامات روسیه ابلاغ کند.البته، این فقط یکی از سفرهای مقامات ایرانی در هفته های اخیر است.
این روزنامه ادامه داد: کمال خرازی وزیراسبق امور خارجه ایران سفرهایی به اسپانیا، واتیکان، ایتالیا و آلمان داشت. پیش از آن، محمد شریعتمداری وزیرصنعت معدن و تجارت ایران به عمان و اخیرا به ترکیه برای شرکت در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری سفر کرد.
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران به هلند و آلمان سفر کرد. رضا اردکانیان وزیر نیرو به ارمنستان و گرجستان رفت. مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه به کوبا، بولیوی، اوگاندا و ونزوئلا سفر کرد.
درتمام این سفرهای سیاسی- اقتصادی یک هدف وجود دارد.تحریم های آمریکا را مخصوصا در حوزه بانکی و انرژی متوقف کنند.حکومت ایران از تمام اهرم های قدرت خود استفاده می کند تا راهی را برای خروج از تحریم ها از طریق کشورهای اروپایی و آسیایی پیدا کند. استفاده از وزرای خارجه پیشین برای مذاکرات، احساس نگرانی و ترس از تحریم های پیش روی دولت ترامپ نشان می دهد. 
واشنگتن تایمز به نقل از این رسانه ها افزود: این یک سیاست است که در حیطه محمد جواد ظریف در حوزه خارجی ایجاد شده و به نظر می رسد که اعضای دولت و حتی وزرای خارجه پیشین برای اجرای آن در شرایط فعلی به صحنه آمدند.
این تارنما در ادامه نوشت: زمان به نفع ایرانی ها نمی گذرد و از آنجایی که ما به اجرای تحریم های شرکت های نفتی و بانک های ایران در ماه نوامبر نزدیک می شویم، فرصت ایران برای مذاکره محدودتر می شود و شرکت های خارجی برای ادامه سرمایه گذاری هایشان و مبادلات اقتصادی با ایران با خطرات جدی مواجه می شوند.
ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه خروج کشورش را از برجام اعلام کرد.اما دیگر طرف های این توافق از جمله چین،فرانسه، انگلیس، روسیه و المان اعلام کرده اند که به توافق هسته ای وفادار می مانند و اتحادیه اروپانیز اعلام کرده است که بسته پیشنهادی به ایران ارائه کرده و از حضور شرکت های این قاره در تهران حمایت می کند.
کد مطلب: 90440
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *