۰
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰

نباید به دستور و عملکرد روحانی شک کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: دولت و مجلس باید به همراه قوه قضائیه به میدان بیایند و با هر نهاد، جناح و هرفردی بدون رودربایستی و جدی در خصوص فساد برخورد کنند، می‌توان گفت این اقدامات پدیده مبارکی است و اعتماد از دست رفته مردم را بازمی‌گرداند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: دولت و مجلس باید به همراه قوه قضائیه به میدان بیایند و با هر نهاد، جناح و هرفردی بدون رودربایستی و جدی در خصوص فساد برخورد کنند، می‌توان گفت این اقدامات پدیده مبارکی است و اعتماد از دست رفته مردم را بازمی‌گرداند.
به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی درخصوص دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت معدن تجارت و درخواست از رئیس قوه قضائیه، در خصوص واردات خودرو، اظهار داشت: روز قبل از اعلام دستور رئیس‌جمهور در خصوص طرح برنامه‌های اقتصادی که رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده بودند، در مصاحبه‌ای مطرح کردم همه این برنامه‌ها در صورتی تاثیرگذار است که دولت باور کند می‌تواند تاثیرگذار باشد. 
وی افزود: رئیس‌جمهور با دستور اخیر ثابت کرد که باور دارد می‌تواند تاثیرگذار باشد و مشکلات را حل کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های یاد شده و دستورات رئیس‌جمهور باید دارای سه عنصر اصلی باشد، گفت: این برنامه‌ها در وهله اول باید اعتمادساز باشد، در قدم بعدی عدالت محور باشد و در پایان ، برنامه‌های دولت باید مبارزه با فساد را دنبال کند.
رئیس فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر اینکه نباید به دستور و عملکرد روحانی شک کنیم، افزود: دستورات اخیر روحانی از عملکردهای مثبت دولت است، درواقع دولت دریافته که نارضایتی‌های عمومی شدت گرفته و بخش عظیمی از آن هم مربوط به فساد است.
حاجی بابایی خاطرنشان کرد: مثل اینکه از خوابی بیدار شده باشیم و متوجه افزایش قیمت شدید خودرو و واردات غیرقانونی آن شده باشیم که موج نارضایتی‌های عمومی را به شدت گسترش داده است.
وی تصریح کرد: اگر این اقدامات ادامه پیدا کند و دولت و مجلس به همراه قوه قضائیه به میدان بیایند و با هر نهاد، جناح و هرفردی بدون رودربایستی و جدی در خصوص فساد برخورد کنند، می‌توان گفت این اقدامات پدیده مبارکی است و اعتماد از دست رفته مردم را بازمی‌گرداند.
نماینده مردم همدان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد نمادی از عدالت محوری است، گفت: برای برپایی عدالت اگر نیاز به ورود مجلس است، مجلس ورود کند یا اگر نیاز به اقدامات دولت است، دولت قدم بردارد.
وی اضافه کرد: یکی از مقیاس‌های بارز عدالت محوری متناسب‌سازی حقوق‌ها و دقت به مالیات‌ها است، افراد و نهادهایی که مالیات نمی‌پذیرند باید شناسایی شوند و برخورد لازم صورت بگیرد.
حاجی بابایی گفت: همه ما بدون در نظر گرفتن حب و بغض و با نگاهی بدون درنظر گرفتن دعواهای جناحی، باید در جهت عدالت محوری قدم برداریم، اگر نیرویی ناکارآمد است، باید عوض شود، باید در تیم اقتصادی دولت بازبینی شود و نیروهای ناکارآمدکنارگذاشته شوند؛ چراکه در کشور برای جایگزینی نیروها افراد متخصص زیادی داریم.
کد مطلب: 90485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *