۰
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷

برجام با بیانیه دادن نمی‌ماند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با قابل قبول ندانستن بسته پیشنهادی اروپا در خصوص آینده برجام تاکید کرد: برجام با حرکات سیاسی و بیانیه دادن باقی نمی‌ماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با قابل قبول ندانستن بسته پیشنهادی اروپا در خصوص آینده برجام تاکید کرد: برجام با حرکات سیاسی و بیانیه دادن باقی نمی‌ماند.
به گزارش مهر، شهروز برزگر با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به ایران در خصوص آینده برجام، اظهارداشت: آنچه برداشت می‌شود، این است که اروپائی‌ها تلاش می کنند تا در یک حرکت بینابین و بدون تصویر مشخص، هم آمریکا را برای خود نگهدارند و هم ایران را راضی کنند؛ در حالی که اینگونه قابل قبول نیست و پیشنهاد اروپا باید مشخص، جزئی و با زمان‌بندی معین باشد.
وی ادامه داد: اروپایی ها اگر بخواهند در برجام باقی بمانند، باید به بند بند این معاهده بین المللی عمل کنند و نمی شود با حرکات سیاسی و بیانیه دادن، برجام را پیش برد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در عمل و اجرا از اروپایی ها انتظار دارد که به تعهداتشان عمل کنند و یا تکلیف خود را معلوم کنند و مثل ترامپ یک باره از برجام خارج شوند.
برزگر خاطرنشان کرد: ایران در طی مذاکرات هسته ای، همواره با حسن نیت رفتار کرده و پس از توافق نیز تمام تعهدات خود را انجام داده و این مسئله در گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است. در نتیجه جامعه جهانی باید بداند که اگر ایران به شرایط قبل از برجام برگردد، باید حق را به ما بدهند چرا که تمام راهها را رفتیم و تمام اقدامات ما نیز در چارچوب ضوابط بین‌المللی بوده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس فتوای صریح مقام معظم رهبری، تولید و تکثیر بمب اتمی را حرام می داند و هیچ گاه در این مسیر نبوده است.
با حرکات غیرمنتظره آمریکایی‌ها، مشکلات اقتصادی در کشورهای اروپایی نیز محتمل خواهد بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر اروپایی ها بخواهد بحران های اقتصادی مجدداً گریان‌گیرشان نشود، به نفعشان است که به بندبند تعهدات برجامی عمل کنند و رفتاری معقول و منطقی در قبال معاهدات بین المللی داشته باشند، چرا که تحریم برای ما چیز جدیدی نیست و ۴۰ سال است که درگیر تحریم های ظالمانه و غیرقانونی غربی ها بوده ایم.
برزگر در تکمیل این نکته گفت: شاید به ظاهر تبادل اقتصادی اروپائی ها با ایران در مقایسه با آمریکا کم باشد، اما باید بدانند که نگاه تک‌قطبی به آمریکا دیگر جواب نمی دهد و اگر بخواهند دنباله‌روی صرف آمریکا باشند، دیر یا زود اقتصاد آنها زمین‌گیر خواهد شد و شاید در کوتاه‌مدت خود را همراه سیاست های اقتصادی آمریکای ترامپ کنند، اما با حرکات غیرمنتظره آمریکائی ها، برخی مشکلات اقتصادی در کشورهای اروپایی نیز محتمل خواهد بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاسی کاری در خصوص برجام دیگر جواب نمی دهد، تصریح کرد: آنچه برای حاکمیت ما در جمهوری اسلامی مهم است، حفظ منافع ملی است و بنابراین تا جایی که منافع ملی ما اقتضاء کند در معاهدات بین المللی از جمله برجام خواهیم ماند.

 
کد مطلب: 90490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *