۰
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰

قیمت طلا رو به افزایش گذاشت

قیمت طلا روز دوشنبه به دنبال انتشار آمار اقتصادی ضعیف از سوی چین که بازارهای سهام آسیایی را متزلزل کرد و همچنین افت ارزش دلار آمریکا از پایین‌ترین قیمت اخیر خود اندکی بهبود یافت.
قیمت طلا روز دوشنبه به دنبال انتشار آمار اقتصادی ضعیف از سوی چین که بازارهای سهام آسیایی را متزلزل کرد و همچنین افت ارزش دلار آمریکا از پایین‌ترین قیمت اخیر خود اندکی بهبود یافت.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۳.۳۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۲۳۶.۵۸ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۱۲ دسامبر بود.
در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۳.۴۰ دلار رسید.
با وجود آماری که نشان داد رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم آهسته شده است، دلار آمریکا در برابر یوان چین نوسان داشت و در برابر سبدی از شش ارز بزرگ پایین میانگین ۱۰ روزه خود معامله شد.
ضعیف‌ شدن دلار، طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود، برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.
به گفته یک معامله‌گر، با عدم وجود جنگ لفظی‌ میان پکن و واشنگتن در اواخر هفته، یوآن چین اندکی بهبود پیدا کرده است.
بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه پس از آماری که کندی رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان را نشان داد، به سطح پایین‌تری عقب‌نشینی کردند.
قیمت طلا که در شرایط بحران‌های سیاسی و اقتصادی افزایش پیدا می‌کند این بار به دلیل انتظارات برای بالا رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، موفق نشده است از اختلافات تجاری میان قدرت‌های اقتصادی جهان سود ببرد.
براساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا روز جمعه به رشد اقتصادی قوی در نیمه اول امسال اشاره کرد و موضع خود برای تداوم افزایش تدریجی نرخ‌های بهره را مورد تاکید قرار داد.
طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۲۳۷ دلار را شکسته و به سطح حمایت بعدی که در ۱۲۲۶ دلار قرار دارد، سقوط کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به ۱۵.۸۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد صعود کرد و ۸۲۸.۶۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۹۴۰.۴۷ دلار ایستاد.
کد مطلب: 90499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *