۰
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳
کواکبیان در نشست با رئیس معاونان و مدیران کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار شد:

شفافیت بیشتر در مقابله با قاچاق سازمان یافته

باید آیین نامه مصوب ستاد در حمایت از ملوانان و کولبرها اجرایی شود
جلسه بررسی ابعاد گوناگون پدیده شوم قاچاق و شیوه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مویدی خرم آبادی رییس این ستاد، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، معاونین و مدیران‌کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.
شفافیت بیشتر در مقابله با قاچاق سازمان یافته
جلسه بررسی ابعاد گوناگون پدیده شوم قاچاق و شیوه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مویدی خرم آبادی رییس این ستاد، دمصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، معاونین و مدیران‌کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.
مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تاکید بر اهمیت نظارت فراگیر و شفاف، گفت: باید در مقابله جدی با قاچاق سازمان یافته شاهد شفافیت گسترده باشیم.
وی با بیان اینکه تحقق عملی این موضوع مستلزم فعالیت سامانه‌های هوشمند در همه دستگاه‌های متولی است، افزود: در این رابطه تمام مرزهای هوایی، زمینی و دریایی و علی‌الخصوص اسکله‌ها باید تحت کنترل و نظارت دقیق باشد.
در پایان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز رضایت از روند مبارزه و کاهش حجم قاچاق کالا و ارز، از اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص تقدیر کرد و خواستار اجرای شدن آیین نامه حمایت از ملوانان و کولبرها و همچنین ایفای نقش مطلوب تر ستاد در زمینه سیاست گذاری برای کاهش قاچاق کالا و ارز و حمایت از کالای ایرانی شد.
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید به استفاده از همه نیرو و توان دستگاه‌های ذی‌ربط در امر مبارزه با قاچاق، گفت: باید از حداکثر ظرفیت مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری و نظارت بهره‌مند شویم.
مویدی خرم آبادی با بیان اینکه هماهنگی لازم برای تسریع فرآیند تعیین تکلیف کالاهای قاچاق مکشوفه صورت گرفته است، افزود: در دیگر حوزه ها نیز شاهد تغییر رویکرد راهکارهای سنتی و مقابله ای، به برنامه‌های علمی، فنی و پیشگیرانه خواهیم بود.
شایان ذکر است ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی قوه مقننه در نظر دارد تا به‌طور مستمر جلسات مدونی را برگزار نماید.
 
کد مطلب: 90547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *