۰
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰

ژاپنی‌ها از ایران پا پس کشیدند

شرکت‌های ژاپنی تلاش دارند با افزایش خرید از دیگر کشورهای خاورمیانه، مانند عربستان سعودی، کسری نفت ایران در بازار را جبران کنند.
شرکت‌های ژاپنی تلاش دارند با افزایش خرید از دیگر کشورهای خاورمیانه، مانند عربستان سعودی، کسری نفت ایران در بازار را جبران کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه مائینیچی، عاملان فروش عمده ژاپن، در پی ترس از تحریم‌های آمریکا، در حال بررسی توقف واردات نفت از ایران هستند. برخی منابع آشنا با این مسئله، این خبر را امروز -پنج‌شنبه- اعلام کردند.
این منابع عنوان کردند که شرکت‌های ژاپنی تلاش دارند با افزایش خرید از دیگر کشورهای خاورمیانه، مانند عربستان سعودی، کسری نفت ایران در بازار را جبران کنند.
برای کشوری چون ژاپن که بهره اندکی از منابع نفتی دارد، این تغییر به معنای خرید گازولین و دیگر محصولات نفتی به قیمتی بالاتر و هزینه‌های واسطه‌ای بیشتر است.
دیگر عامل تاثیرگذار بر این مسئله، سخت شدن دادوستد با تهران در پی تحریم‌های آمریکا است و بانک‌های بزرگ ژاپنی، مانند بانک «میزوهو» در حال بررسی قطع روابط تجاری با ایران هستند تا شامل تحریم‌های تنبیهی ایالات متحده نشوند.
ایران، همواره رابطه دیپلماتیک مستحکمی با ژاپن داشته و قیمت نفت خام این کشور در قیاس با دیگر تولیدکنندگان ارزان‌تر به‌حساب می‌آید. نفت ایران پنج درصد از واردات سالیانه ژاپن را شامل می‌شود.
کد مطلب: 90698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *