کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش‌هابه تغییر ریاست«عارف»براصلاح طلبان

28 تير 1397 ساعت 12:37


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: انتخاب رییس و هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری بر اساس آیین‌نامه برعهده اعضای شورای عالی سیاستگذاری است و این ترکیب شورای عالی سیاستگذاری است که تعیین می‌کند چه کسی رییس آن مجموعه باشد.
به گزارش ایلنا، درباره وضعیت اقتصادی امروز کشور و تغییر تیم اقتصادی دولت گفت: اوضاع اقتصادی زیاد خوب نیست و این نیاز به استدلال ندارد. قطعا باید برای آن به فکر تغییر بود. آقای روحانی باید بهبود وضعیت اقتصادی را در اولویت کار خود قرار دهد و در این حوزه باید یک هماهنگی جدی و منسجم بین دولت و مجلس و همچنین نهادهای اقتصادی عمومی فراهم شود.
تاخیر در استفاده از نخبگان در حوزه اقتصاد مشکل‌زا است
وی با بیان اینکه استفاده از نخبگان دانشگاهی در حوزه اقتصاد از ضروریات روزگار امروز ما است، اظهار داشت: تاخیر در این حوزه ممکن است که مشکل‌زا باشد، در نتیجه باید با درایت و تدبیری که از دولت انتظار داریم باید به این مهم توجه کنند.
هر اتفاقی برای دولت رخ دهد، همه در آن شریک هستند
این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است توفیق یا عدم توفیق دولت در اداره کشور به پای اصلاح‌‌‌طلبان هم نوشته شود؟ تصریح کرد: در موقعیت فعلی هر اتفاقی که برای دولت رخ دهد، همه در آن شریک هستند. وضعیت کنونی، وضعیتی نیست که ما امروز احساس کنیم که چون اصلاح‌‌‌طلبان حامی دولت بودند فقط آنها متضرر می‌‌‌شوند. ما در موقعیتی نیستیم که دلسوزان کشور بخواهند در فکر تسویه‌‌حساب سیاسی یا نوشتن صورت حساب علیه جریان رقیب باشند. 
هر کس نگران آینده ایران است، نمی‌تواند نسبت به مباحث ملی بی‌تفاوت باشد 
حق‌شناس با تاکید بر اینکه امروز قطعا هر کس که نگران آینده ایران و فضای سیاسی و اقتصادی کشور است نمی‌تواند نسبت به مباحث ملی و میهنی بی‌تفاوت باشد، خاطرنشان کرد: هر کس می‌تواند کمکی کند، باید بیاید. هر کس حرفی برای اصلاح امور دارد، باید آن را بیان کند. در چنین هنگامه‌ای کسانی که به دنبال تسویه حساب سیاسی یا نوشتن صورت حساب برای جریان رقیب هستند یا درک صحیحی ندارد یا در تعلق خاطرشان به کشور باید تجدیدنظر کنند. 
درباره ترکیب و ساختار شورای عالی سیاستگذاری مشغول رایزنی هستیم
وی در پاسخ به سوالی درباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌‌‌‌طلبان ابراز داشت: شورای عالی سیاستگذاری مدتی است تشکیل جلسه نداده است. در حال رایزنی هستیم که نسبت به ترکیب شورا و اصلاح ساختار آن بتوان تصمیم مناسبی گرفت. مبنای کار در گذشته این بوده که ما شاهد دو بخش در ترکیب شورای سیاستگذاری بودیم؛ یکی بخش حقیقی و دیگری بخش حقوقی است. 
ترکیب حقوقی شورای عالی سیاستگذاری روشن شده است
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امروز حداقل چیزی که روشن شده بحث ترکیب حقوقی شورا است، عنوان کرد: ترکیب حقوقی شورا همان اعضای شورای عالی هستند که چند تشکل حقوقی هم به آن اضافه شده و بخش حقیقی هم با توجه به قاعده‌های که در آن موقع مطرح شد، این‌طور بوده که بیش از یک دوم تشکل‌ها حقوقی نباشد اما بنا شد که چهره‌‌‌های حقیقی چهره‌‌‌هایی ملی باشند.
تلاش برای اضافه کردن جوانان به شورای عالی سیاستگذاری 
حق‌شناس ادامه داد: آنچه در فضای جدید مطرح شده این است که ما بتوانیم تعدادی از جوانان را هم به ترکیب چهره‌‌های حقیقی اضافه کنیم تا بتوانیم از نسل‌های جدید و چهره‌های جوان هم استفاده کنیم و حداقل یک رویکرد دقیق و متناسب‌تری با نگاه جوانان‌مان داشته باشیم.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری را اعضا مشخص می‌کنند
وی در پاسخ به این سوال که بحث ریاست عبدالله نوری بر شورای عالی سیاستگذاری چقدر جدی است؟ یادآور شد: یکی از تصمیماتی که قبلا گرفته شده بود، این است که انتخاب رییس و هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری بر اساس آیین‌نامه برعهده اعضای آن شورا باشد و این ترکیب شورای عالی سیاستگذاری است که تعیین می‌کند چه کسی رییس آن مجموعه باشد.
آیین‌نامه شورای عالی سیاستگذاری تغییر نکرده است
عضو شورای شهر تهران افزود: در آن آیین نامه ذکر شده بود که نایب رئیس شورا قطعا اگر از جریان خود شورای هماهنگی نباشد، حداقل رییس دوره‌‌‌ای شورای هماهنگی در جایگاه نایب رئیسی قرار بگیرد و هنوز تغییری در آیین‌‌نامه و اداره آنجا پیش نیامده است؛ پس در نتیجه، به نظر می‌رسد که همچنان روند گذشته حاکم باشد.
 


کد مطلب: 90700

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/90700/واکنش-هابه-تغییر-ریاست-عارف-براصلاح-طلبان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir