۰
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کواکبیان در نشست اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه ۸:

انتخابات شورایاری ها را قانون مند خواهیم کرد

مشکلات کشور صرفا با عقلانیت حل خواهد شد
جلسه اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه‌ ۸ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۲۵ تیر ۹۷ ، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه ۸، مسئولین اجرایی و مدیران دستگاه های دولتی تهران، غلامرضا حیدری،حجت الاسلام مهدی شیخ، محمدرضا بادامچی، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
انتخابات شورایاری ها را قانون مند خواهیم کرد
جلسه اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه‌ ۸ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۲۵ تیر ۹۷ ، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه ۸، مسئولین اجرایی و مدیران دستگاه های دولتی تهران، غلامرضا حیدری،حجت الاسلام مهدی شیخ، محمدرضا بادامچی، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مجید فراهانی عضو شورای  شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، این نشست برای پیگیری جلسه مردمی منطقه ۸ و هماهنگی دستگاه های اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می شود
کمبود فضای فرهنگی و عدم وجود پردیس سینمایی در منطقه ۸، کمبود کلانتری، عدم وجود ساختمان بنیاد شهید در منطقه و قرارگیری ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در منطقه ۴، عدم مدیریت پسماندها و حضور مافیای زباله تهران در منطقه، وضعیت نامناسب برخی مدارس و واحدهای آموزشی، کمبود شورای حل اختلاف جهت حل مشکلات جزئی و حقوقی شهروندان از جمله مشکلات و مسائل مطرح شده توسط دبیران شورایاری محلات منطقه ۸ بود.
در ادامه جلسه حمیدرضا رشید فرخی آبادی قائم مقام شهردار منطقه ۸ گفت: از جمله پروژه های افتتاحی سال ۹۷ چند بازار میوه و تره بار با هماهنگی سازمان میادین  در محله های وحیدیه و گلستان و در محلات دیگر منطقه دیگر در شرف احداث است. ساخت و احداث چند بوستان در دست اجراست و بهسازی بوستان کوثر و بازسازی بوستان شقایق نیز در حال انجام است. وی افزود: مجموعه ورزشی فدک برای بانوان در حال نوسازی است و همچنین ساخت نماد منطقه ۸ به عنوان منطقه دوست دار کتاب و کتاب خوانی در دستور کار قرار دارد.
دکتر عیسی فرهادی فرماندار تهران در این جلسه با تاکید بر توجه فرمانداری به مسائل فرهنگی گفت: مصوب می کنیم جلسه ای با مسئولین مربوط و شهردار منطقه ۸ در خصوص ایجاد پردیس سینمایی شرق تهران با استفاده از دو سینمای غیر فعال موجود در منطقه ۸ که نیاز به بازسازی دارند برگزار شود. فرماندار تهران تصریح خاطر نشان کرد: ساخت حداقل یک کلانتری در منطقه ۸ ضروری است و در صورت جانمایی زمین در منطقه ۸ احداث یک کلانتری برای منطقه پرجمعیت ۸ در اولین فرصت آغاز خواهد شد. اهمیت تامین امنیت مردم از هر مسئله ای بیشتر است بنابر این احداث کلانتری در این منطقه در اولویت فرمانداری تهران است.
سپس رئیس پلیس راهور منطقه ۸ گفت: وسعت کم و تراکم جمعیتی بالای منطقه ۸ موجب شده از نظر تصادف با عابرین در بین مناطق تهران رتبه پنجم را داشته باشیم. در سال گذشته ۱۹ تصادف منجر به فوت در منطقه رخ داد که ۱۷ مورد از آن مربوط به عابرین پیاده بود.  وی افزود: کارهای فرهنگی در خصوص فرهنگ ترافیکی در مساجد و مدارس در حال انجام است. درخصوص روشنایی برخی از معابر منطقه ۸ نیز مشکلاتی وجود دارد که با اداره برق در خصوص رفع آن ها مذاکره کرده ایم.
در دامه مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: منطقه ۸ یکی از مهم ترین مناطق تهران است که تراکم بالای جمعیتی از ویژگی های آن است. محلاتی مثل نارمک و سایر محلات قدیمی و مهندسی ساز آن می تواند الگویی برای نوسازی بافت فرسوده مناطق دیگر باشد. وی با اشاره به اهمیت کریدور ورودی منطقه ۸ و شرق تهران افزود: راه اندازی ترمینال شرق یکی از اولویت های اصلی شهرداری تهران است که به دلیل ادعاهای مازاد پیمانکار نسبت به رقم توافق شده با شهرداری تهران در ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و نکوداشت تقارن دهه کرامت با جلسات منطقه ۸ ، با بیان روایتی از امام رضا (ع) گفت: " دوست هر کسی عقل او و دشمن هرکس نادانی و جهالت اوست  ". در جامعه بشری امروز نیز با مشکلاتی در این زمینه روبرو هستیم. این که در روابط خارجی و سیاست گذاری های داخلی با مشکلاتی روبرو هستیم گاهی ناشی از آن است که از این نعمت خدادادی کمتر استفاده می کنیم.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت با ذکر روایتی از امام موسی کاظم (ع) تصریح کرد: ایشان فرمودند: "ای هشام، خداوند متعال دو نوع اتمام حجت با انسان ها کرده، یکی حجت ظاهری که پیامبران هستند و دیگری حجت باطنی که عقل است ". بسیاری از مشکلات همچون کاهش اعتماد عمومی و ناهنجاری ها ناشی از استفاده کم از عقل است و با تدبیر و عقلانیت مشکلات کشور قابل حل خواهد بود.  وی افزود: قول می دهیم تا پایان سال با کمک سایر نمایندگان مجلس شورایاری ها را قانونمند کنیم. البته قبلا در این خصوص اقدام کردیم که با خارج شدن موضوع از دستور مواجه شدیم.  دکتر کواکبیان خاطرنشان کرد: مصوبات خوبی در جلسه امروز داشتیم که تا رسیدن به مرحله اجرا با کمک فرمانداری تهران پیگیر آن ها خواهیم بود.
 
کد مطلب: 90726
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *