۰
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰

تلاش ترکیه برای جلوگیری از تاثیر منفی تحریمهای ایران

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا برای جلوگیری از تاثیرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کند و این تحریم‌ها را از نزدیک زیر نظر دارد.
وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا برای جلوگیری از تاثیرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کند و این تحریم‌ها را از نزدیک زیر نظر دارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز وزارت امور خارجه ترکیه پس از رایزنی‌های یک هیات آمریکایی و مقامات ترکیه در آنکارا درباره‌ی تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور برای جلوگیری از تاثیرات منفی این تحریم‌ها تلاش می‌کند.
یک هیات آمریکایی متشکل از نمایندگانی از وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری این کشور به تازگی به ترکیه سفر کردند و با مقامات این کشور درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت‌وگو کردند.
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود تاکید کرد که ایران یک همسایه مهم برای آنکارا است و این کشور به نظارت بر تحریم‌های آمریکا در این چارچوب ادامه می‌دهد.
مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور تامین مالی تروریسم طی سفر دو روزه خود به آنکارا با مقاماتی از وزارت امور خارجه، خزانه‌داری و بانک مرکزی ترکیه به علاوه شرکت‌های این کشور که با ایران دادوستد مالی دارند دیدار کرد.
یک مقام آمریکایی پس از این رایزنی‌ها گفت: آنچه با دولت ترکیه درباره‌اش رایزنی کردیم تاثیرات احتمالی بر شرکت‌های ترکیه‌ای و اقتصاد این کشور بود تا آنها تمهیداتی متفاوت اتخاذ کنند.
ایران یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان نیازهای ترکیه در حوزه نفت و گاز است و این کشور در چهار ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ بیش از سه میلیون تن نفت خام از ایران خریداری کرد که ۵۵ درصد از مجموع نیازهای نفتی آنکار محسوب می‌شود.
وزیر خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته گفت که واشنگتن برای کشورهایی که نیازمند زمان بیشتری برای کاهش واردات نفت خود از ایران هستند، ممکن است معافیت‌هایی را در نظر بگیرد.  
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه با اعلام خروج این کشور با توافق هسته‌ای با ایران گفته که قصد دارد تحریم‌های تهران را بازگرداند. در همین راستا دولت آمریکا از متحدان خود و خریداران بزرگ نفت ایران خواسته است تا واردات نفت از این کشور را متوقف کند.
کد مطلب: 90758
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *