۰
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸

حکایت فرزندان نامشروع داعشی‌ها

یک روزنامه انگلیسی به بحران زنان ایزدی مبنی بر ترک فرزندانشان که در نتیجه تجاوزات عناصر تروریستی داعش متولد شده‌اند، پرداخت.
یک روزنامه انگلیسی به بحران زنان ایزدی مبنی بر ترک فرزندانشان که در نتیجه تجاوزات عناصر تروریستی داعش متولد شده‌اند، پرداخت.
به گزارش ايسنا، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت: "سوهام" زن ایزدی که به تازگی از دست داعش آزاد شده از این مساله که قرار است به زودی بعد از سال‌ها بردگی در سایه خلافت داعش خانواده‌اش را ببیند، بسیار خوشحال بود اما این خوشحالی امروز به بدترین روزهای زندگی او بدل شده است.
سوهام ۲۳ ساله پنج ساعت بین موصل و "دهوک" در کردستان عراق را به خاطر اجبار وی به ترک فرزندش با گریه کردن سپری کرد.
این روزنامه نوشت: به اجبار دختر یک ساله‌اش را از او گرفته‌اند، عموی سوهام می‌گوید، بچه‌ای که به علت تجاوز داعش متولد شده هرگز در جامعه ایزدی پذیرفته نخواهد شد.
سوهام گفت: گریه کردم، فریاد زدم و به عمویم گفتم که این بچه از گوشت و خون من است، اما او وادارم کرد که برگه را امضا کنم و بچه‌ام را برای مسؤولان عراقی بفرستم. به من خبر دادند که این بچه به مکان مشخصی که به چنین کودکانی اختصاص داده شده، برده می‌شود.
این روزنامه در ادامه می‌نویسد: بزرگان ایزدی تصمیم گرفتند که در صورت آزادی این زنان با آغوش گرم از آنها استقبال ‌کنند اما این دختران و زنان نمی‌توانند فرزندانی که در نتیجه تجاوز عناصر داعش متولد شده‌اند را به همراه خود به کردستان عراق ببرند.
این کودکان یادآور رنج و غم دوران ترس و وحشت هستند و همچنین تهدیدی برای شیوه زندگی ایزدیان و میراث اسلامی آنها به شمار می‌روند.
در این گزارش آمده: هیچ آمار رسمی در مورد تعداد کودکان فرستاده شده به یتیم خانه‌های دولت عراق در بغداد یا کودکان ترک شده در سوریه وجود ندارد، البته گفته می‌شود که یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه در حال ایجاد یک یتیم خانه برای این کودکان هستند.
این درحالی است که سازمان‌های غیرانتفاعی بشردوستانه نسبت به جدایی مادران از کودکان خود که می‌تواند تاسیرات منفی بلندمدتی را بر نسل‌های آینده عراق بگذارد، هشدار داده‌اند.
داعش هنگام حمله به شمال عراق در سال ۲۰۱۴، ۶۴۰۰ زن و کودک ایزدی را به گروگان گرفت و زنان جوان و دختران نوجوان را مجبور به ازدواج با اعضای خود کرد.
کد مطلب: 90829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *