۰
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۸

آمریکا خواستار قطع ارتباط ایران،سوریه ولبنان شد

سخنگوی رسمی حزب‌الله عراق در واکنش به ادعای روزنامه کویتی در رابطه با احتمال حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های ایرانی در عراق،‌ گفت: هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به عراق حمله آمریکا خواهد بود
سخنگوی رسمی حزب‌الله عراق در واکنش به ادعای روزنامه کویتی در رابطه با احتمال حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های ایرانی در عراق،‌ گفت: هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به عراق حمله آمریکا خواهد بود.
به گزارش ایسنا، محمد محیی، سخنگوی رسمی حزب‌الله عراق در واکنش به ادعای روزنامه الجریده کویت در رابطه با احتمال حمله رژیم صهیونیستی به عراق و پایگاه‌های ایرانی، گفت: حملات اسرائیل به سوریه و عراق با توجه به هدف قرار دادن نیروهای مقاومت و الحشد الشعبی بعید نیست و این مساله مساله جدیدی نیست اما مساله جدید این است که اسرائیل می‌خواهد از برخی چارچوب‌ها عبور کند.
وی افزود: ما این تحریکات را دور از سیاست‌های آمریکا نمی‌دانیم زیرا به دنبال سیطره بر مناطق مهم و حیاتی در عراق است. آمریکا می‌خواهد چیزی که از دست داده است را به طور مستقیم از طریق اسرائیل به دست بیاورد به همین دلیل آنها را تحریک می‌کند تا مقاومت، الحشد الشعبی و مناطق استراتژیک که راه‌های ارتباطی میان عراق و جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند را مورد هدف قرار دهند بنابراین هرگونه حمله اسرائیل به عراق حمله آمریکا خواهد بود و ما آمریکا را نخواهیم بخشید.
سخنگوی حزب‌الله عراق با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تقویت پایگاه‌های خود در منطقه است، افزود که آمریکا خود را برای جنگ جدید آماده می‌کند و هدف آن محاصره جمهوری اسلامی ایران و حمله به آن و قطع راه‌های ارتباطی میان ایران، سوریه و لبنان است.
محمد محیی با بیان اینکه آمریکا امروز مسئول هرگونه حمله به عراق است، گفت: اگر به عراق حمله ویا تجاوز شود ما پاسخ خواهیم داد.
به گزارش ایسنا، روزنامه الجریده کویت پیش از این مدعی شد که رژیم صهیونیستی لیستی از پایگاه‌هایی در عراق را تهیه کرده است و می‌خواهد به آنها حمله کند و مدعی است که این پایگاه‌های نظامی ایرانی هستند و از طریق آنها اسلحه و تجهیزات و نیرو به سوریه می‌فرستد.
این روزنامه با انتشار تصاویر هوایی مدعی شد که رژیم صهیونیستی در دو ماه گذشته به منظور این حملات آنها را تهیه کرده است که در میان آنها گذرگاه‌های مرزی میان ایران و عراق از جمله مهران، باشماق و شلمچه دیده می‌شود.
 
کد مطلب: 90837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *