۰
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰

صدور مجوز ۳ خودرو جهت ورود به بازار

در مرحله دوم اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی، خط تولید هیچ خودرویی متوقف نشد و سه خودروی جدید نیز مجوز ورود به بازار دریافت کردند.
در مرحله دوم اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی، خط تولید هیچ خودرویی متوقف نشد و سه خودروی جدید نیز مجوز ورود به بازار دریافت کردند.
به گزارش ايسنا، در حالی اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی طی سه مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد ایران کلید خورده است که ابتدای تیرماه سال جاری به عنوان دومین مرحله از اجرای طرح مذکور اعلام شده بود و خودروسازان مکلف بودند با رعایت ۶۳ استاندارد تعیین شده مجوز تولید عرضه به بازار دریافت کنند. این در حالی است که در مرحله اول اجرای طرح مذکور در ابتدای دی ماه سال گذشته ۶۱ استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد ایران تعیین شده بود که ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌ای موفق به رعایت استانداردهای مربوطه نشدند و خط تولید آنها با توقیف روبرو شد.
حال بنابر اعلام سازمان ملی استاندارد ایران خط تولید هیچ خودرویی در مرحله دوم اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی متوقف نشده و علاوه بر این سه خودروی "سیتروئن"، "وانت آمیکو" و "FAW" مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کردند و توانستند استانداردهای ۸۵گانه را پاس کنند.

نکته قابل اشاره اینکه صرفا در مورد خودروهای تولیدی داخل کشور که از قبل خط تولید آن ها وجود داشته، زمان‌بندی سه مرحله‌ای مدنظر قرار گرفته است که در این مرحله هیچ یک از این خودروها با توقف خط تولید روبرو نشدند هر چند که در مرحله اول ۲۵ خودرو با توقف خط تولید روبرو شدند. اما خودروهای وارداتی و خودروهای جدید تولیدی موظف به رعایت استانداردهای ۸۵ گانه از همان ابتدای دی ماه سال گذشته هستند که سه خودروی سیتروئن، وانت آمیکو و FAW در این مقطع زمانی موفق به دریافت مجوز جهت ورود به بازار ایران شدند.
علاوه بر این دو موضوع در مورد استانداردهای مصرف سوخت نیز سازمان ملی استاندارد رعایت استانداردهای سوختی را از ابتدای تیرماه سال جاری مدنظر قرار داده که مجزا از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی است و در این مرحله از نظر سازمان ملی استاندارد ایران هشت خودرو از گردونه تایید خارج شده و اسامی آنها جهت اقدامات بعدی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز پلیس راهبر ناجا ارسال شده است.
گفتنی است، چهارم دی‌ماه سال گذشته بود که تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد از جمله خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز، کارا ۱۷۰۰ (بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ از دستور کار خودروسازان خارج شد.
علاوه بر خودروهای سواری اعلام شده، خودروهای سنگین کشنده نیمه تریلر آکسور مدل ۱۸۴۳ LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ فنگ مدل K۱۰۵۱S، کشنده نیمه تیریلر اسکانیا مدل R۴۴۰LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۶۰LA کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA ۴۲۵۰ کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA۴۱۸۰ و اتوبوس بین شهری درسا با موتور اسکانیا dc ۱۳۱۰۷ خودروهای سنگینی هستند که از ابتدای آذرماه سال جاری بر اساس مصوبه مربوط به توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد با توقف خط تولید روبرو شدند.

 
کد مطلب: 90904
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *