۰
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴

شیرکوه یزد قربانی شد

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان یزد، با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت یکپارچه زیست بوم‌ها، گفت: واگذاری بی‌رویه معادن، کوهستان شیرکوه را تهدید می‌کند.
معاون فنی اداره کل محیط زیست استان یزد، با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت یکپارچه زیست بوم‌ها، گفت: واگذاری بی‌رویه معادن، کوهستان شیرکوه را تهدید می‌کند.
به گزارش ایسنا، حسن اکبری با تاکیدبر لزوم اجرای مدیریت یکپارچه منابع آبی، زمین و معیشت اظهار کرد: برای اجرای مدیریت یکپارچه زیست بوم‌ها باید با استفاده از دانش جوامع محلی در مناطق حساس استان مطالبی ارائه شود.
وی با بیان این‌که طرح های توسعه عمرانی و واگذاری‌های بی‌رویه معادن، جاده سازی و طرح‌های گردشگری به محیط زیست بویژه کوهستان شیرکوه آسیب رسانده‌اند، تصریح کرد: تعدادی طرح‌های توسعه، تغییرکاربری‌های گسترده و اشتغال استان در  شیر کوه انجام شده است که خود می‌تواند برای حیات وحش و طبیعت بی‌نظیر آن نگران کننده باشد.
معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد اظهار کرد: کوهستان شیرکوه با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد یک ستون  و یک شاهرگ حیاتی برای حفظ حیات در منطقه و استان است. این گونه دخل و تصرف‌ها موجب قطع حیات و در نهایت مهاجرت و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری خاص منطقه می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به این‌که باید دستگاه‌های اجرایی با توجه به نظر جوامع محلی برای جلوگیری از هرگونه تخریب در اکوسیستم‌های استان و توسعه پایدار، مدیریت یکپارچه زیست بوم‌ها را سرلوحه برنامه‌های استان قرار دهند، خاطرنشان کرد: رفت‌ و آمدهای انسان‌ها و ایجاد جاده‌های متعدد اکوسیستم‌ها را تهدید می‌کند.
کد مطلب: 91000
برچسب ها: یزد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *