کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمیتوان مردم را از موسیقی منع کرد

2 مرداد 1397 ساعت 17:20

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به بهانه های مختلف نمی توان مردم را از دسترسی به نیازهای مختلف از جمله موسیقی و کنسرت منع کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به بهانه های مختلف نمی توان مردم را از دسترسی به نیازهای مختلف از جمله موسیقی و کنسرت منع کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و السلمین'محمدعلی انصاری' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیازهای درست و بجای مردم را نباید از آنها دریغ کرد، افزود: مسیر برگزاری کنسرت و موسیقی در استان اصفهان بسته نیست و مجوزهای لازم نیز در این زمینه داده شده است.
وی تاکید کرد: نباید هرگونه برگزاری کنسرت یا جلسات موسیقی را بعنوان خلاف دین، شرع و قانون قلمداد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه چیزی که با ارزش های دینی جامعه مغایرت دارد، مورد پسند هیچکس نیست، گفت: هر ابزار را می توان بصورت صحیح یا ناصحیح استفاده کرد.
وی با بیان اینکه زمینه انجام هر کار با نحوه استفاده از آن متفاوت است، گفت: تا جایی که بتوانیم تلاش می کنیم تا در همه کارها، اصول و ارزش های دینی و اسلامی حفظ شود و چیزی برخلاف ارزش ها انجام نشود.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه حفظ ارزش های دینی و اسلامی، مهمترین مطالبه محسوب می شود، گفت: دشمن می کوشد ارزش های دینی و اسلامی ما را کمرنگ کند و در این شرایط یکی از اصلی ترین نیازهای مردم و مسئولان ما، بصیرت است.
وی با بیان اینکه برای برگزاری کنسرت، تنها اداره ارشاد مسئول نیست، خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه مراسم جنبه های امنیتی، حفاظتی و اجتماعی هم دارد ضمن اینکه محدودیت ناشی از توان برگزاری را نیز نباید از نظر دور داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه بسیاری از علما مخالفتی با موسیقی ندارند، گفت: سواستفاده برخی افراد فرصت طلب از برگزاری این مراسم و مسائل حاشیه ای، در این زمینه مشکل ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه باید حد و حدود قانون و شرع در برگزاری کنسرت ها رعایت شود، افزود: گلایه هایی از نحوه برگزاری کنسرت بعضی گروه ها در استان اصفهان وجود دارد اما کارها بخوبی در حال انجام است.
حجت الاسلام انصاری در ادامه با اشاره به پخش مسابقه های فوتبال ایران در جام جهانی در مجموعه فرهنگی صُفه شهر اصفهان گفت: هیچکس برای برگزاری این برنامه از ما درخواست مجوز نکرده بود.
وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه برنامه ها در فضای باز منع قانونی دارد، افزود: برخی از مسئولان استان هنگام برگزاری این مسابقه، از ما خواستند تا مخالفت خود را با برگزاری این برنامه اعلام کنیم، اما وقتی هیچ درخواستی از ما نشده است چگونه می توانیم این برنامه را رد یا تایید کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای پخش مسابقه های فوتبال ایران در سینما از ما درخواست مجوز شد و بر اساس قانون نیز مجوز صادر شد.

*** کم لطفی پذیرفتنی نیست***
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه در هشت ماه گذشته به بهانه های مختلف با بخش های مختلف فرهنگ و هنر استان نشست هایی را برگزار کرده ایم، گفت: عنوان مدیر پروازی، از کم لطفی هایی است که پیش از قبول مسئولیت برای بنده مطرح بود.
وی با بیان اینکه از روز اول کار در اصفهان حتی یک روز هم بدون حضور خانواده در این استان زندگی نکرده ام، افزود: هر جا که مسئولیت قبول کردم، آنجا را آخر دنیا دانسته ام.
انصاری با بیان اینکه کلنگ آغاز بازسازی ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان به زمین زده شده است، اظهار امیدواری کرد که نشست بعدی با خبرنگاران در ساختمان اداره کل برگزار شود.
وی گفت: از زمان قبول مسئولیت بیش از 50 تا 60 درصد انرژی خود را صرف پیگیری احداث ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان کرده ام.

***وضع اصفهان در حوزه نشر خوب است ***
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه وضع اصفهان در حوزه نشر خوب است، گفت: تاکنون 352 مجوز در حوزه رسانه ها صادر شده که 220 مورد آن مربوط به رسانه های چاپی است.
وی با بیان اینکه در مجموع 10 روزنامه در استان اصفهان فعال است، اظهار داشت: در استان اصفهان به حوزه رسانه بخوبی پرداخته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، اولین و اصلی ترین مشاوران ما هستند، گفت: ایجاد وفاق، همدلی و انسجام در بین اهالی فرهنگ و هنر بویژه هنرمندان از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت: نبود انسجام بین اهالی فرهنگ و هنر یکی از آسیب های جدی استان اصفهان است که از توانمندی و صاحب سبک بودن آنها ناشی می شود.
حجت الاسلام انصاری افزود: امروز رسالت مطبوعات و رسانه ها بسیار خطیر و حساس است و هرگونه کم کاری در این زمینه، ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مردم قدر کار فرهنگی را می شناسند، گفت: حوزه خبر در استان اصفهان قابل قبول و رضایت بخش است و تعامل، همفکری و مطالبه گری خوبی وجود دارد.
وی گفت: امروز یکی از مهمترین وظایف رسانه ها، بیان تلاش ها و کارآمدی نظام است که البته این به معنی نگفتن مسائل و مشکلات و انتقاد نکردن نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه با اطلاع رسانی دقیق و به موقع می توان، کارشکنی دشمنان را خنثی کرد، افزود: باید در جامعه امید و شادابی بوجود آوریم و حواسمان را جمع کنیم تا بین مردم و مسئولان شکاف و اختلاف ایجاد نشود.
وی در ادامه با اشاره به موضع اخیر رئیس جمهوری کشورمان در مقابل سخنان رئیس جمهوری آمریکا گفت:حجت الاسلام روحانی در مقابل طبل توخالی ترامپ با اقتدار ایستادگی کرد.
حجت الاسلام انصاری افزود: پاسخ ترامپ از موضع ضعف و انفعال بود و در مقابل مواضع ایران کم آورد.


کد مطلب: 91017

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/91017/نمیتوان-مردم-موسیقی-منع

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir