۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸

قطر دوپایگاه دریایی برای آمریکاییها میسازد

وزیر دفاع قطر اعلام کرد : طی پنج سال آینده دو پایگاه دریایی بزرگ با تمام تجهیزات برای میزبانی از نیروی دریایی آمریکا ساخته می شود.
وزیر دفاع قطر اعلام کرد : طی پنج سال آینده دو پایگاه دریایی بزرگ با تمام تجهیزات برای میزبانی از نیروی دریایی آمریکا ساخته می شود.
به گزارش ايرنا، خالد العطیه ' معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست با اعلام این مطلب ، افزود : این پایگاهها در بالاترین سطح ساخته می شوند و چنانچه نیروی دریایی آمریکا مایل باشد میزبانی آنها را برعهده خواهد گرفت .
سخنان وزیر دفاع قطر دو روز بعد از آن بیان می شود که دوحه با اختصاص 1.8 میلیارد دلار عملیات توسعه پایگاه هوایی 'العدید ' آمریکا را آغاز کرد.
حدود 10 هزار نظامی و دستکم یکصد هواپیمای نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی نظامی العدید در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر دوحه پایتخت قطر مستقر هستند.
قطر قصد دارد در مرحله اول طرح توسعه این پایگاه نظامی علاوه بر افزایش ظرفیت خوابگاهی، دویست منزل مسکونی و یک میدان تفریحی در آن ایجاد کند.
العدید، میزبان فرماندهی مرکزی قوای هوایی ایالات متحده است که از آنجا عملیات نظامی آمریکا در شرق میانه و افغانستان نظارت و هماهنگ می شود.
ایالات متحده فرماندهی مرکزی خود را در سال 2003 میلادی از عربستان سعودی به پایگاه هوایی العدید انتقال داد و از آن پس، این پایگاه به تدریج، وسعت پیدا کرده است.
اجرای فاز نخست طرح توسعه پایگاه العدید در حالی است که پیشتر شایع شده بود آمریکا قصد دارد پایگاه نظامی هوایی خود را از قطر به یکی از کشورهای منطقه انتقال دهد.
آغاز عملیات توسعه پایگاه هوایی العدید، 14 ماه بعد از آن صورت می گیرد که عربستان، امارات ، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به تروریسم علاوه بر قطع تمامی روابط ، مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با این کشور را هم بستند.
قطر 15 ژوئن 2017 قرارداد 12 میلیارد دلاری خرید 36 فروند جنگنده اف – 15 با آمریکا امضا کرد. این قرارداد شامل فروش موشک های هدایت پذیر 'جافلین' به ارزش 20 میلیون دلار ، تجهیزات حمل و نقل و پشتیبانی به ارزش 700 میلیون دلار و 200 میلیون دلار سیستم های جنگی می شود.
منابع آمریکایی می گویند: این قرارداد نظامی از 50 هزار فرصت شغلی و 550 تولید کننده در 42 ایالت آمریکا حمایت می کند .
کد مطلب: 91112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *