۰
جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹

هزاران آفریقایی در انتظار ورود به اسپانیا

منابع پلیس اسپانیا هشدار دادند که بیش از 50 هزار آفریقایی در مرز مغرب با اسپانیا برای ورود به این کشور اروپایی لحظه شماری می‌ کنند.
منابع پلیس اسپانیا هشدار دادند که بیش از 50 هزار آفریقایی در مرز مغرب با اسپانیا برای ورود به این کشور اروپایی لحظه شماری می‌ کنند.
به گزارش ایرنا از روزنامه روز جمعه ال موندو، ارقام مذکور ترسناک هستند. کارشناسان می‌ دانند که شمال آفریقا به یک بمب در حال انفجار تبدیل گشته که هر روز مهاجران بیشتری که قصد عبور از تنگه جبل الطارق برای ورود به اروپا را دارند در آنجا جمع می‌ شوند.
در این رابطه، منابع پلیس در صحبت با ال موندو افزودند: براساس تخمین ها، حدود 50 هزار آفریقایی که اکنون در شمال مغرب و در مرز آبی با اسپانیا جمع شده ا‌ند، لحظه شماری می‌ کنند تا که در حرکتی غافلگیرانه برای گاردهای دریایی، از این تنگه 16کیلومتری عبور کنند.
منابع مذکور ضمن اشاره به اینکه وضعیت کنونی، یکی‌ از بحرانی ترین وضعیت این دهه در این منطقه است، افزودند: مهاجران از همه راه ها به سوی مغرب می‌ روند تا از آنجا راهی اروپا و اسپانیا شوند.
این منابع با اشاره به وقایع بامداد دیروز در حصار مرزی سئوتا یادآور شدند که در آن بیش از 600 مهاجر غیرقانونی، از این حصار بالا رفته و برای ورود به خاک اسپانیا، به سوی پلیس و نگهبانان مرزی آهک و سنگ پرتاب کرده و با پلیس درگیر شدند.
براساس گزارشات، چندین پلیس دچار سوختگی شدید شدند وافزون بر آن 132مهاجر تحت مداواهای پزشکی‌ قرارگرفته و 11مهاجر نیز به بیمارستان ها انتقال یافتند.
پلیس و ژاندارمری اسپانیا در این رابطه با انتقاد از تصمیم دولت در حذف سیم خاردارها در حصار مرزی ، اشاره دارند که این سیم خاردارها ، مانعی پیشگیرانه برای ورود مهاجران بوده و اگر می‌ خواهند سیم خاردارها را به خاطر دلایل بشردوستانه حذف کنند ، باید به جای آن تعداد پرسنل و تجهیزات ضد شورش و محافظتی را افزایش دهند.
فرماندهان امنیتی مغرب نیز به خاطر تصمیم اسپانیا در حذف سیم خاردارها ، شکایت خود را به گوش دولت اسپانیا رسانده و اعلام داشتند که این سیم خاردارها یک اقدام بازدارنده ای بود که موثر و مفید بود .
بنابراین گزارش، مهاجرت های غیرقانونی در هفت ماهی‌ که از سال جاری میلادی می‌ گذرد، نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است .
اسپانیا در حال حاضر مسیر اصلی‌ دسترسی به اروپا تبدیل شده و از ایتالیا جلو زده است.
براساس اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، از آغاز سال جاری تاکنون دست کم تعداد 18000 نفر به صورت غیرقانونی و از طریق دریا وارد اسپانیا شده اند و این در حالی است که در همین دوره زمانی تعداد 17 هزار و 827 نفر وارد خاک ایتالیا شده اند.
براساس اعلام این سازمان اغلب مهاجران غیرقانونی که وارد اسپانیا می شوند اتباع کشورهایی همچون گینه، مالی و مراکش هستند.
درمجموع تا روز پانزدهم جولای گذشته تعداد 50 هزار و 872 نفر به صورت غیرقانونی وارد سواحل کشورهای اروپایی شدندکه این تقریبا نصف تعدادی است که سال گذشته ثبت شده بود. از این میان دست کم 1443 نفر از مهاجرین در مدیترانه جان خود را از دست داده اند.
کد مطلب: 91144
برچسب ها: اسپانیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *