۰
جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸

استقلال مجوز نقل و انتقال موقت گرفت

کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال به 6 تیم لیگ برتر اجازه دائم و به 5 تیم از جمله استقلال مجوز نقل و انتقال موقت بازیکن را داد اما پرسپولیس همچنان به دلیل محرومیت از جانب فیفا امکان جابجایی بازیکن ندارد.
کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال به 6 تیم لیگ برتر اجازه دائم و به 5 تیم از جمله استقلال مجوز نقل و انتقال موقت بازیکن را داد اما پرسپولیس همچنان به دلیل محرومیت از جانب فیفا امکان جابجایی بازیکن ندارد.
به گزارش ایرنا از تارنمای فدراسیون فوتبال، کمیته وضعیت که اجرای مقررات داخلی و بین المللی فوتبال را ایران پیگیری می کند، روز جمعه گزارش جدیدی درباره آخرین وضعیت باشگاه های لیگ برتری دارای پرونده های حکم محکومیت قطعی در این کمیته و روش ثبت قرارداد بازیکنان جدید باشگاه ها در پنجره نخست نقل و انتقالات فصل 98-97 منتشر کرد.
آخرین وضعیت باشگاه های فوتبال حاضر در لیگ برتر در زمینه نقل و انتقال بازیکنان به شرح زیر است:

* باشگاه هایی که حکم قطعی ندارند
باشگاه هایی که به دلیل صادر نشدن حکم محکومیت قطعی در کمیته وضعیت، در خصوص آنها مجوز قطعی ثبت قراردادهای بازیکنان جدید صادر شده شامل فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان و پیکان تهران است.
این تیم ها در آغاز این فصل هیچ حکم قطعی و لازم الاجرا در کمیته وضعیت ندارند و بنابراین مجوز ثبت قراردادهای جدید از سوی کمیته وضعیت، برای این باشگاه ها صادر و اعلام شده است.

* باشگاه هایی که مجوز قطعی گرفتند
برخی باشگاه ها با ارائه قبوض پرداخت به میزان مبالغ محکومیت قطعی آرای صادر شده از سوی کمیته وضعیت یا ارائه رضایت نامه، در خصوص آنها، مجوز قطعی ثبت قراردادهای بازیکنان جدید را از این کمیته دریافت کرده اند که شامل موارد زیر است:
سپاهان اصفهان دارای 2 پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت است ولی به دلیل ارائه سه فقره قبض پرداخت، در مجموع به میزان مبلغ محکومیت، مجوز قطعی برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه را از این کمیته دریافت کرده است.
تراکتورسازی تبریز دارای هفت پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت است اما با توجه به ارائه هفت فقره رضایت نامه از سوی اشخاصی که حکم قطعی به نفع ایشان صادر شده، مجوز قطعی برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه، از سوی کمیته وضعیت صادر شده است.
سایپا تهران دارای یک پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت بوده اما با توجه به ارائه رضایت نامه از سوی شخصی که حکم قطعی به نفع وی صادر شده است، مجوز قطعی برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه، از سوی کمیته وضعیت صادر شد.
نساجی مازندران نیز دارای چهار پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت است اما توانست با ارایه چهار فقره رضایت نامه از سوی اشخاصی که حکم قطعی به نفع ایشان صادر شده، مجوز قطعی برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه دریافت کند.
استقلال خوزستان یک پرونده منجر به صدور حکم قطعی در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال دارد اما با توجه به ارائه رضایت نامه از سوی شخصی که حکم قطعی به نفع وی صادر شده است، مجوز قطعی برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه را از کمیته وضعیت دریافت کند.
پارس جنوبی جم دیگر تیم لیگ برتر فوتبال نیز با وجود داشتن یک پرونده منجر به صدور حکم قطعی در این کمیته، رضایت نامه ای از سوی شخصی که حکم قطعی به نفع وی صادر شده بود، به کمیته وضعیت ارایه کرد و مجوز قطعی برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان دریافت کرد.

* باشگاه هایی که مجوز موقت گرفتند
براساس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، 6 باشگاه لیگ برتری مجوز موقت برای ثبت قراردادهای بازیکنان جدید دریافت کرده اند که البته این مجوز تنها مربوط به بازی نخست این تیم هاست:
گسترش فولاد تبریز دارای یک پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت بوده ولی به دلیل مراجعه دیرهنگام و خارج از وقت اداری بانک ها و نبود امکان واریز نقدی، با ارائه یک فقره چک بانکی، مجوز موقت تنها برای یک مسابقه (نخستین مسابقه فصل)، برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه، از سوی کمیته وضعیت صادر شده است.
در صورتی که چک ارائه شده، منجر به پرداخت یا ارائه رضایت نامه نشود، مجوز قطعی برای بازیکنان جدید این باشگاه صادر نخواهد شد.
استقلال تهران دارای هشت پرونده منجر به صدور حکم قطعی در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال است که به دلیل مراجعه دیرهنگام و خارج از وقت اداری بانک ها و نبود امکان واریز نقدی، با ارائه یک فقره قبض پرداخت در وجه شخصی که حکم قطعی به نفع وی صادر شده و 2 فقره رضایت نامه و نیز یک فقره چک بانکی به میزان باقیمانده مبلغ محکومیت قطعی، مجوز موقت صرفاً برای یک مسابقه (نخستین مسابقه) برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه، از سوی کمیته وضعیت صادر شده است؛ در صورتی که چک ارائه شده منجر به پرداخت یا ارائه رضایت نامه نشود، مجوز قطعی برای بازیکنان جدید این باشگاه صادر نخواهد شد.
پدیده مشهد دارای 6 پرونده منجر به صدور حکم قطعی بوده که به علت مراجعه دیرهنگام خارج از وقت اداری بانکها و نبود امکان واریز نقدی، با ارائه یک فقره چک بانکی، مجوز موقت صرفاً برای یک مسابقه (نخستین بازی)، برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه، از سوی کمیته وضعیت صادر شده است. در صورتی که چک ارائه شده، منجر به پرداخت یا ارائه رضایت نامه نشود، مجوز قطعی برای بازیکنان جدید این باشگاه صادر نخواهد شد.
نفت مسجد سلیمان نیز دارای 6 پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت بوده است، اما با توجه به مراجعه دیرهنگام و خارج از وقت اداری بانکها و نبود امکان واریز نقدی، با ارائه یک فقره برگ ضمانت، مجوز موقت صرفاً برای یک مسابقه (بازی نخست) برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه، از سوی کمیته وضعیت صادر شده است. در صورتی که ضمانت ارائه شده، منجر به پرداخت یا ارائه رضایت نامه نشود، مجوز قطعی برای بازیکنان جدید این باشگاه صادر نخواهد شد.
سپیدرود رشت دیگر تیم لیگ برتری، یک پرونده منجر به صدور حکم قطعی در کمیته وضعیت دارد که به دلیل مراجعه دیرهنگام و خارج از وقت اداری بانکها و نبود امکان واریز نقدی، با ارائه یک فقره چک بانکی، مجوز موقت صرفاً برای یک مسابقه (اولین مسابقه فصل)، برای ثبت قراردادهای جدید بازیکنان این باشگاه، از سوی کمیته وضعیت صادر شده است. در صورتی که چک ارائه شده، منجر به پرداخت یا ارائه رضایت نامه نشود، مجوز قطعی برای بازیکنان جدید این باشگاه صادر نخواهد شد.

* وضعیت باشگاه پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس دارای 3 پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت است ولی به دلیل محرومیت ناشی از حکم صادر شده از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، ثبت قرارداد بازیکنان جدید این باشگاه، در این پنجره نقل و انتقالات نیز ممنوع است.
به گزارش ایرنا، باشگاه پرسپولیس به دلیل عقد قرار داد غیرقانونی با مهدی طارمی و شکایت تیم ریزه اسپورت ترکیه و براساس حکم فیفا تا نیم فصل لیگ امسال از هرگونه نقل و انتقال محروم است.

* قدردانی از باشگاه های منظم
کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال از مدیران باشگاه های فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، پیکان و صنعت نفت آبادان که موفق به حل و فصل تمام مسائل حقوقی و اختلافات احتمالی مالی و قراردادی، در داخل باشگاه شده اند، به گونه ای که هیچ پرونده منجر به صدور حکم قطعی از سوی کمیته وضعیت، علیه آن باشگاه ها نشده است، قدردانی کرد.
این کمیته از مدیران باشگاه های سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز، سایپا، نساجی، استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم نیز برای مختومه کردن پرونده ها و صدور مجوز قطعی ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود شده اند، تشکر کرد.
کمیته وضعیت با تذکر به مدیران باشگاه های سپیدرود رشت، گسترش فولاد تبریز، استقلال، پدیده، نفت مسجد سلیمان به دلیل پیگیری دیرهنگام پرونده های خود، تاکید کرد: با وجود ارسال اخطارها و مکاتبه های فراوان و صدور اطلاعیه ها، اقدام به موقع از سوی این باشگاه ها صورت نگرفته است اما از آنجا که مباحث مربوط به سلامت رقابت های فوتبال و رویارویی با حریفان با تعداد کافی بازیکنان، مدنظر این کمیته است، کمیته وضعیت با حفظ حقوق اشخاصی که حکم به نفع آنها صادر شده از طریق دریافت چک، تعهدنامه و غیره، اقدام به صدور مجوز موقت و مشروط تنها برای نخستین مسابقه فصل کرده است.
بر اساس اعلام این کمیته، تا زمان پرداخت نشدن مبالغ محکومیت یا ارائه رضایت نامه از سوی این باشگاه ها از تمام اشخاص دارای حکم قطعی از کمیته وضعیت، در مهلت باقی مانده از نقل و انتقالات، محدودیت های مقرر برطرف نخواهد شد و بدیهی است با توجه تذکرها و ارسال اخطاریه های متعدد، مسئولیت اتخاذ سایر تنبیهات، مندرج در مقررات نیز برعهده باشگاه مربوطه خواهد بود.
کمیته وضعیت که یکسال از آغاز فعالیت آن می گذرد، عملکرد باشگاه ها در خصوص پرداخت بدهی های معوقه خود را بسیار مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با حل و فصل اندک پرونده های باقی مانده، برای نخستین مرتبه، باشگاه ها، لیگ برتر را از نظر مالی به صورت بسیار شفاف آغاز کنند.
به گزارش ایرنا، هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران از دیروز (چهارم مرداد) با بازی تیم های پدیده مشهد و پرسپولیس تهران در شهر مشهد آغاز شد و تیم پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در فصل گذشته با یک گل به برتری رسید.
کد مطلب: 91146
برچسب ها: باشگاه استقلال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *