۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸

رفتارهای نیروی انتظامی باید با ملایمت باشد

یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امنیت رکن اساسی اجتماع است، گفت:‌ رفتارهای نیروی انتظامی باید با ملایمت باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر سه شنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای مزایایی است بیان کرد: اولین مزیت انقلاب اسلامی این است که بر اساس جهان بینی اسلامی و الهی برقرار شده است.

وی گفت: جهانبینی الهی، رهبری شرعی و حمایت مردمی سه رکن جهان بینی اسلامی است.

این مرجع تقلید بیان کرد: دومین خصیصه انقلاب پویایی آن است و اینکه انقلاب ساکن نمانده و در حال پیشرفت است.

امنیت رکن مهمی در اجتماع است

وی با اشاره به مقدس بودن فعالیت های نیروی انتظامی افزود: امنیت رکنی مهم و اساسی در اجتماع است.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: مردم در اجتماع به سه چیز محتاج هستند که اول امنیت، دوم عدالت و سوم ارزانی نعمت است، بنابرین امنیت رکن اولی است که مردم در اجتماع به آن نیاز دارند.

وی با اشاره به پیشرفت روزافزون در کشور افزود: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد که به تازگی در کشور رخ داده است یکی از نمونه های پیشرفت ایران است که نیروی انتظامی نیز در برگزاری هر چه بهتر آن نقش مهمی را ایفا کرد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه نیروی انتظامی قرار گیرد این است که برخوردها باید با ملایت باشد.

نباید برخورد نیروی انتظامی با مردم خشن باشد

وی ادامه داد:‌ مردم نیروی انتظامی را دوست دارند و می دانند هدف نیروی انتظامی خدمت است بنابرین نباید برخورد نیروی انتظامی با مردم خشن باشد زیرا در صورت ملایمت فرهنگ سازی بیشتری می شود.

با فرهنگ سازی حجاب و عفاف را گسترش دهیم

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: مسئله حجاب و عفاف در کشور ما اهمیت بسیاری دارد زیرا در انقلاب اسلامی باید همه چیز اسلامی باشد به خصوص اینکه ایران الگویی برای همه کشورها محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در کشور افزود: باید مراقب باشیم که با ملایمت و فرهنگ سازی برای ایجاد فرهنگ حجاب و عفاف تلاش کنیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید با فرهنگ سازی که انجام می شود مردم به صورت خودجوش به سوی گسترش حجاب و عفاف حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به نیروی انتظامی بسیار با ارزش است افزود:‌ امیدواریم مملکتی بدون هیچ عیب و نقص داشته باشیم.
کد مطلب: 9117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *