۰
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

درخواست خانواده ملوانان گرفتار در قطر

خانواده های 2 ملوان شناور باری گناوه که در سال گذشته تاکنون در کشور قطر گرفتار شده اند، خواستار پیگیری وزارت امورخارجه برای آزادی آنان شدند.
خانواده های 2 ملوان شناور باری گناوه که در سال گذشته تاکنون در کشور قطر گرفتار شده اند، خواستار پیگیری وزارت امورخارجه برای آزادی آنان شدند.
برادر یکی از این ملوانان روزشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: درشهریورماه سال گذشته برادرم 'محمد ' ناخدای شناور بود که دوبی امارات را به قصد آب های ایران ترک کرد اما در مسیر دچار توفان شد و درحین غرق شدن با بی سیم درخواست کمک کردکه کشتی ناجی از کشور قطر آنان را نجات داده و به اسکله ای در آن کشور انتقال داد.
غلامرضا راستگو افزود: با وجود پیگیری های مکرر برای مشخص شدن وضعیت آنان از طریق وزارت امور خارجه در تهران و نمایندگی آن در بوشهر تاکنون نتیجه ای عاید نشده است.
وی گفت: در آخرین مراجعه به نمایندگی وزارت خارجه در بوشهر ابراز داشتند که در 19 خرداد نامه ای به شماره 919477 به سفیر ایران در دوحه و اداره امور اجتماعی آن کشور ارایه داده ولی تاکنون پاسخی دریافت نشده است.
راستگو افزود: در آخرین تماسی که با برادرم داشتم 20 روز پیش بود و اظهارداشت 'بدلایل نامعلومی حکم 3سال زندان برای آنان صادر شده و قرار است جابه جا شوند' اما پس از این تماس تاکنون اطلاعی از آنان ندارم.
وی ادامه داد: برادرم پنج فرزند دختر دارد که حدود یک سال است بشدت نگران پدر خود هستند و در وضعیت بد مالی نیز بسر می برند و انتظار داریم مسئولان مربوطه برای پیگیری وضعیت آنان چاره اندیشی کنند.
راستگو اظهارداشت: از زمان گرفتارشدن برادرم همه هزینه های خانواده ایشان را حتی پرداخت اقساط یک میلیون تومانی وام آنان را خود پرداخت می کنم و باتوجه به وضعیت مالی نامناسب دیگر قادر به کمک به آنان نیستم.
همسر دیگر ملوان گناوه ای دربند در قطر گفت: شوهرم 'علیرضا گره' حدود یک سال است که در قطر اسیر است و اطلاعی از وضعیتشندارم و چندماه پیش یک تماس تلفنی با او داشتم که وی گفت: قرار است آزادمان کنند اما همچنان در آن کشور گرفتار هستند.
وی که خواست نامش در خبر فاش نشود اظهارداشت: هم اینک در بلاتکلیفی و نگرانی بسر می بریم و انتظار داریم مسئولان کشور نسبت به وضعیت آنان رسیدگی کنند.
وی که در خانه ای استیجاری نامناسب با سه فرزند زندگی می کند، گفت: فرزندانم بدلیل نگرانی از وضعیت نامعلوم پدرشان افسرده شده و مداوم گریه می کنند.
مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه با تائید گرفتارشدن ملوانان شناور باری گناوه ای گفت: این شناور پارسال بدلیل توفانی شدن دریا توسط گشت دریایی قطر نجات و به آن کشور انتقال یافتند و موضوع به دستگاه های متولی اطلاع داده شد.
سیدعلی موسوی گمارانی افزود: از مسئولان کشوری انتظار داریم که در آزادسازی سرنشینان این شناور تلاش و رایزنی کنند تا خانواده هایشان از نگرانی درآیند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل عمده مردم به دریا وابسته است.
کد مطلب: 91208
برچسب ها: قطر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *