۰
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰

دمشق و کردهای سوری توافق کردند

شورای سوریه دموکراتیک شاخه سیاسی «نیروهای دموکراتیک» کرد روز شنبه برای ادامه مذاکرات جهت پایان دادن به جنگ و درگیری هشت ساله در این کشور با دولت مرکزی به توافق رسید.
شورای سوریه دموکراتیک شاخه سیاسی «نیروهای دموکراتیک» کرد روز شنبه برای ادامه مذاکرات جهت پایان دادن به جنگ و درگیری هشت ساله در این کشور با دولت مرکزی به توافق رسید.
به گزارش ایرنا از سایت 'روسیا الیوم'، این شورای که اکثریت اعضای آن را کردها تشکیل می‌ دهند ، پس از توافق اولیه در دمشق در خصوص تشکیل چند کمیته ویژه برای پیشبرد گفت و گوها به منظور پایان دادن به جنگ جاری به خصوص در مناطق شمال شرق این کشور تاکید کرد.
هیاتی از این شورا از روز پنجشنبه گذشته (4 مرداد) با سفر به دمشق دیدارهای مختلفی را با نمایندگان دولت برگزار کرد.
این شورا، هدف از دیدار یاد شده را مقدمه سازی برای انجام گفت ‌وگوهای گسترده‌ تر و فراگیرتر میان دو طرف، حل مشکلات موجود و حل و فصل بحران کشور در همه سطوح اعلام کرد.
نیروهای دموکراتیک سوریه حدود 27 درصد از مساحت کل سوریه شامل مناطق شمالی و شمال شرق این کشور را در اختیار دارند و تحت حمایت آمریکا هستند.
شورای سوریه دموکراتیک در بیانیه خود در خصوص مذاکرات در دمشق خاطر نشان کرد : در این نشست تصمیماتی در خصوص تشکیل چند کمیته در سطوح مختلف به ویژه برای پیشبرد گفت‌ و گو و مذاکرات به منظور پایان دادن به خشونت و جنگی که مردم و جامعه را به ستوه آورده است، اتخاذ شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: در این مذاکرات درباره ترسیم نقشه راهی که سوریه را به سمت کشور دموکرات غیرمتمرکز هدایت کند، توافق شد.
این شورا همچنین اعلام کرد که پیش از این دیدارها، گفت و گوهای مقدماتی میان کمیته ‌های فرعی میان دو طرف در شهر 'الطبقه' واقع در حومه غربی الرقه صورت گرفته بود.
'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه اواخر ماه می (خرداد) اعلام کرده بود، در صورتی که نیروهای کرد با دولت سوریه وارد مذاکره نشوند، وارد جنگ با این نیروها خواهد شد.
خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که مذاکرات میان نمایندگان سوریه دموکراتیک با دولت دمشق سوالات بسیاری را در خصوص سیاست آینده آمریکا در قبال سوریه مطرح کرده است.
نیروهای آمریکایی در مناطق تحت سیطره نیروهای کرد دموکرات در شرق فرات مستقر هستند.
کردهای سوریه نیز به ویژه پس از اظهارات متناقض مقامات واشنگتن در خصوص طرح های امریکا درباره سوریه، موضع محافظه کارانه ای را در قبال واشنگتن اتخاذ کردند.
به عقیده کارشناسان، مروری بر سیاست ها و اقدامات آمریکا در سوریه نشان می دهد که کردهای سوری بارها مورد خیانت کشورهای غربی به ویژه آمریکا قرار گرفته اند.
در حال حاضر نیز حضور نیروهای آمریکایی در منطقه فرات سوریه که به خاطر وجود نفت از اهمیت زیادی برخوردار است با حمایت ترکیه در حال افزایش است.
امریکا بدون اجازه دولت سوریه با وارد کردن نیروهای نظامی خود به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه 10 پایگاه نظامی برای حمایت از تروریست ها در شرق سوریه احداث کرده است و در حال سازماندهی و هدایت تروریست ها برای اقدامات نظامی در این کشور علیه دولت مرکزی و قانونی سوریه است.
دولت سوریه بارها با اعلام حضور غیرقانونی نیروهای امریکایی در این کشور خواستار خروج آنان از سوریه شده است .
 
کد مطلب: 91232
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *