۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۵

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در جلسه‌ای که با مدیران عامل چهار شرکت تاکسیرانی مستقر در این فرودگاه داشت مسائل و مشکلات مربوط به شرایط کاری آنها را بررسی کرد.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در جلسه‌ای که با مدیران عامل چهار شرکت تاکسیرانی مستقر در این فرودگاه داشت مسائل و مشکلات مربوط به شرایط کاری آنها را بررسی کرد.
به گزارش ایسنا، پس از آنکه تاکسی‌های اینترنتی در نقاط مختلف شهرهای بزرگ گسترش پیدا کردند بحث ورود آنها به فرودگاه با حاشیه‌هایی همراه شد تا جایی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که باید برای حضور آنها برنامه‌ریزی جدی داشته باشد. این تاکسی‌ها که در زمان رفت مسافران به فرودگاه به عنوان یکی از اصلی‌ترین وسائل نقلیه فعال در فرودگاه‌ها شناخته شده‌اند برای بازگرداندن مسافران از فرودگاه با مشکلاتی مواجه هستند.
طبق دستورالعمل‌های فعلی تنها تاکسی‌های فرودگاه که مجوز فعالیت در حریم ترمینال‌های مسافری را دارند اجازه جابه‌جایی مسافران را در این محدوده در اختیار گرفته‌اند و تاکسی‌های اینترنتی یا به شکل مخفیانه مسافران را جابه‌جا می‌کنند یا مجبور هستند در فضایی دورتر از ترمینال‌های مسافری فرودگاه نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کنند.
چندی قبل فرودگاه امام خمینی (ره) به منظور ساماندهی شرایط فعالیت این تاکسی‌ها اقداماتی را در دستور کار قرار داد و در حال حاضر فرودگاه مهرآباد نیز این موضوع را بررسی می‌کند.
مدیریت یکپارچه و مکانیزه تاکسیرانی، ساماندهی خودروهای اینترنتی و رسیدن با راهکار مقابله با رانندگان غیرمجاز (آزادکارها) اصلی‌ترین سرفصل‌های جلسه اخیر مدیرکل فرودگاه مهرآباد با نمایندگان شرکت‌های تاکسیرانی را تشکیل می‌دهد.
همچنین پیاده‌سازی تعرفه‌های سال ۱۳۹۷ نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در این فرودگاه پیگیری می‌شود.
با وجود برگزاری این جلسات و پیگیری‌هایی که از چند ماه قبل آغاز شده هنوز دستورالعملی دقیق برای ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در محیط فرودگاه مهرآباد نهایی نشده است.
سفی‌نیا مدیرکل این فرودگاه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که بررسی‌ها در رابطه با چگونگی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ادامه دارد اما هیچ دستورالعمل نهایی هنوز در این زمینه برای اجرا ابلاغ نشده است.
به گفته وی برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه نهادهای فعال در این محیط باید تاییدات لازم را ارائه کنند و مقام‌های بالادست مجوزهای نهایی را صادر کنند.
کد مطلب: 91444
برچسب ها: فرودگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *