۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۱

عمان آماده میانجیگری بین ایران و آمریکاست

یوسف بن علوی ' وزیر خارجه عمان اعلام کرد که این کشور آمادگی است تا به عنوان میانجی بین تهران و واشنگتن وارد عمل شود.
یوسف بن علوی ' وزیر خارجه عمان اعلام کرد که این کشور آمادگی است تا به عنوان میانجی بین تهران و واشنگتن وارد عمل شود.
به گزارش ایرنا ، وزیر خارجه عمان روز سه شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجزیره در عین حال اخبار مربوط به میانجیگری کشورش بین تهران و واشنگتن را در سفر اخیرش تکذیب کرد.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا عصر روز گذشته (دوشنبه) پس از چند هفته تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک خبری خود با 'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا ، آمادگی واشنگتن را برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران اعلام کرد.
وی گفت: اگر مقامات ایرانی آمادگی داشته باشند، حاضرم بدون هیچ پیش شرطی با آنها گفت و گو کنم.
اظهارات جدید ترامپ در حالی مطرح می شود که بر اساس برخی گزارش ها عمان قصد دارند تا بین تهران و واشنگتن میانجیگری کند.
بن علوی پیشتر نیز در جریان سفر به واشنگتن با ' مایک پمپئو ' همتای آمریکایی خود دیدار و بر آمادگی کشورش برای میانجیگری بین واشنگتن و تهران تاکید کرده بود.
وزیر خارجه عمان افزود: ما حامل پیامی از سوی هیچ طرفی نیستم نه از سوی ایران به امریکا و نه از سوی آمریکا به ایران اما معتقدیم که امکان گفت و گو میان دو طرف وجود دارد.
وی تصریح کرد: دو طرف نیاز به فرصت دارند، بروز نزاع و درگیری سودی ندارد و به نفع منطقه نیز نیست.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه نیز در جریان حضور در مراسم روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خصوص پیشنهاد اخیر ترامپ گفت: ایران نباید ابتدا به ساکن پیشنهاد مذاکره رییس جمهوری آمریکا را رد کند. لازم است این موضوع با تامل و در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد.
کد مطلب: 91452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *