۰
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰

قتل هنگام رقص در عروسی

پسر نوجوانی که متهم است حین رقص چوب، فردی را به قتل رسانده‌، در جلسه رسیدگی به اتهامش جزئیات را شرح داد و مدعی شد توهین به پدرش عامل این درگیری بوده است.
پسر نوجوانی که متهم است حین رقص چوب، فردی را به قتل رسانده‌، در جلسه رسیدگی به اتهامش جزئیات را شرح داد و مدعی شد توهین به پدرش عامل این درگیری بوده است.
به گزارش ایسنا، «شرق» نوشت: ساعت یک بامداد نوزدهم بهمن دو سال قبل وقوع یک نزاع و درگیری دسته‌جمعی در بلوار الغدیر جنوبی به کلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد اعلام شد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد نزاع مربوط به دعوت‌شدگان در یک مراسم عروسی است که در داخل تالار عروسی با یکدیگر درگیر شده‌اند و در جریان آن یکی از میهمانان به نام شاهین (۲۴ ساله) بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحیه سینه به قتل رسیده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با حضور کارآگاهان در محل جنایت و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد درگیری منجر به جنایت در زمان اجرای «رقص محلی چوب‌بازی» میان مقتول و یکی دیگر از دعوت‌شدگان در مراسم عروسی به نام «مسعود» آغاز شده و با دخالت اعضای خانواده و بستگان آنها شدت پیدا کرده است. سپس چندین نفر از طرفین درگیری نیز با چاقو مجروح شده‌اند و نهایتا مقتول به علت اصابت ضربه چاقو به سینه به قتل رسیده است.
در تحقیقات از شاهدان درگیری مشخص شد مقتول قصد گرفتن چوب‌دستی یکی از میهمانان را داشته که همین موضوع انگیزه آغاز درگیری آنها شده است.
به دنبال ادامه رسیدگی به پرونده، یکی از حاضران در نزاع به نام «مهران» به همراه برادرش به پلیس آگاهی برده ‌شدند. مهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت در نزاع و درگیری حضور داشته و حتی چند نفر را نیز با چاقو مجروح کرده اما ارتکاب جنایت توسط او نبوده است. او در اظهاراتش توضیح داد: زمانی‌ که متوجه شدم برادرم بر اثر اصابت ضربه چاقو مجروح شده و خون‌ریزی شدید پیدا کرده، از درگیری خارج شدم تا او را به بیمارستان برسانم. در بیمارستان بودم که متوجه شدم شاهین به قتل رسیده و من را به‌عنوان قاتل معرفی کرده‌اند.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته داخل تالار عروسی، موفق به شناسایی جوانی شدند که در یک لحظه چاقویی را از زیر لباس خود خارج کرده، به سمت مقتول رفته، ضربه‌ای را به او وارد کرده و پس از آن نیز به‌سرعت از تالار خارج شده است. با شناسایی این جوان به نام مسعود، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که او برادرزاده مهران است که در یک لحظه با چاقوی همراهش اقدام به ارتکاب جنایت کرده، اما به‌واسطه سن کم، کسی در شلوغی درگیری متوجه او نبوده است.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ساعت شش روز بیست‌ و یکم بهمن، با حضور در محل زندگی مسعود در شهرک ولیعصر، وی را دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. متهم در همان تحقیقات اولیه به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: مقتول با یک چاقو به سمت پدرم حمله‌ور شده بود و من نیز به حمایت از پدرم، با چاقویی که همیشه در زیر لباس خود همراه داشتم ضربه‌ای به سینه مقتول زدم و به‌سرعت از تالار خارج شدم.
مسعود در خصوص انگیزه حمل سلاح سرد نیز به کارآگاهان گفت: خانواده من با خانواده عمویم از چندی پیش اختلاف شدیدی پیدا کرده بودند و همین موضوع باعث شده بود تا همیشه چاقو همراه خود داشته باشم. زمانی که متوجه شدم عمویم به‌عنوان قاتل معرفی شده، تصمیم به سکوت گرفتم تا او را دستگیر کنند.
بعد از گفته‌های متهم و صدور کیفرخواست علیه متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم روز گذشته پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه رسیدگی نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد. او درخواست صدور حکم قانونی کرد و در ادامه اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و آنها نیز خواستار صدور حکم قصاص شدند.  وقتی نوبت به متهم رسید، او در جایگاه قرار گرفت و گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم چون فقط یک خط روی بدن او انداختم.
متهم گفت: روز عروسی میهمان‌ها داشتند رقص چوب می‌کردند که مقتول آمد و خواست چوب را از یکی از بزرگان فامیل بگیرد. پدرم به او اعتراض کرد و گفت اول باید بزرگ‌ترها برقصند، بعد جوان‌ترها برقصند. او به سمت پدرم برگشت و یک سیلی به پدرم زد. عمویم در حمایت از پدرم آمد و آن فرد یک ضربه هم به عمویم زد. وقتی دیدم او به عمو و پدرم حمله کرده‌ ناراحت و وارد درگیری شدم. دوست مقتول از پشت یک ضربه چاقو به من زد و من هم چاقو کشیدم و یک خط روی سینه مقتول انداختم.
در ادامه، دو شاهد ماجرا در جایگاه حاضر شدند و گفته‌های متهم را تأیید کردند.
در پایان، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
کد مطلب: 91481
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *