۰
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۴

تحلیل روس‌ها از پیشنهاد ترامپ به ایران

کارشناسان روس بر این باورند که پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران بدون قید و شرط، فریبی بیش نیست.
کارشناسان روس بر این باورند که پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران بدون قید و شرط، فریبی بیش نیست.
به گزارش ایرنا، جمعی از کارشناسان روس روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی خاطرنشان کردند که پیشنهاد ترامپ برای مذاکره بدون قید و شرط با ایران، چیزی جز فریبکاری یک سخنران باتجربه نیست. 

**یورتایف: پیشنهاد مذاکره تاکتیک ترامپ است
ولادیمیر یورتایف عضو جامعه ایرانشناسان اروپایی روسیه در گفت وگو با راشاتودی گفت: موضع آمریکا در قبال ایران از همان ابتدا سرسختانه بود و سخنان ترامپ درباره مذاکره با ایران، از چارچوب موضع این کشور خارج نمی شود. 
یورتایف تصریح کرد: پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران بخشی از تاکتیک وی محسوب می شود، این اظهارات ازنظر من ادامه مواضع توییتری خصومت طلبانه ترامپ است.
استاد دانشگاه روس افزود: این پیشنهاد ترامپ ادامه روش و حرکت وی برای ورود به مذاکرات است که در مورد مساله کره شمالی نیز رئیس جمهوری آمریکا بکار برد.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا در هنگام خروج از برجام هیچگاه دری برای دور جدید مذاکرات باز نگذاشت و هم اکنون نیز ترامپ صرفا وظیفه خود را به عنوان رئیس جمهوری اجرا می کند. 

**دولگوف: آمریکا به فشار بر ایران ادامه می دهد
بوریس دولگوف کارشناس مرکز پژوهش های عربی و اسلامی انستیتو شرق شناسی روسیه معتقد است که آمریکا به فشار بر ایران ادامه می دهد. 
وی خاطرنشان کرد که ترامپ پیش شرط هایی را برای مذاکره با ایران مطرح می کند و روش گفت وگوها با این کشور به سناریوی اخیر مذاکرات آمریکا با کره شمالی شباهت خواهد داشت. 
کارشناس روس نتیجه گیری کرد با توجه به شرایط فوق، انتظار تغییرات اساسی نمی رود، آمریکا پیش شرط هایی را همچون خروج نیروهای ایرانی از سوریه و توقف تامین مالی گروه های مختلف در خاورمیانه مطرح خواهد کرد.

**آمریکا از تاکتیک تهدید و دعوت به مذاکره استفاده می کند
راشاتودی در ادامه گزارش خود به نقل از کارشناسان در مورد پیشنهاد ترامپ برای مذاکرات گفت: آمریکا از تاکتیک تهدید و بطور همزمان دعوت به مذاکره استفاده می کند.
رسانه روسی افزود: رئیس جمهوری آمریکا تاکتیک مشابه را در مورد کره شمالی بکار گرفت که شامل اظهارات خصمانه علیه طرف مقابل و دعوت به همکاری بود.
راشاتودی به نقل از کارشناسان افزود: اما در مورد حسن روحانی این تاکتیک شلاق و شیرینی موثر نخواهد بود.
رسانه روسی افزود: مقام های ایرانی می گویند که مذاکره فقط در صورتی ممکن است که واشنگتن مفاد برجام را که مدتی پیش از آن خارج شده است، اجرا کند.
ترامپ روز چهارشنبه در ادعایی گفت: احساس می کنم ایرانی ها خیلی زود با ما صحبت خواهند کرد.
وی که در ایالت فلوریدا صحبت می کرد، افزود: امیدوارم شرایط در مسیر خوبی حرکت کند.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهار داشت: این احساس را دارم که آن ها به زودی با ما صحبت خواهند کرد یا شاید هم نه، در این صورت نیز مشکلی نیست.
«هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب گفته بود: در صورتی که ایران رفتارش را تغییر دهد، واشنگتن آماده دیدار با مقام های این کشور است.
کد مطلب: 91538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *