۰
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴

به خاطر پایین افتادن شکم مقابل نظام نایستید

امام جمعه مشهد گفت: در وضعیت نابسامان اقتصادی امروز دولت و مجلس تماشاچی هستند و اقدام سریع قاطعی که باید انجام بگیرد، صورت نمی‌گیرد.
امام جمعه مشهد گفت: در وضعیت نابسامان اقتصادی امروز دولت و مجلس تماشاچی هستند و اقدام سریع قاطعی که باید انجام بگیرد، صورت نمی‌گیرد.
 
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در هفته پیش رو، دو روز زیارتی مخصوص امام هشتم(ع) است، روز دوشنبه 23 ذی‌القعده و روز چهارشنبه دحو‌الارض 25 ذی‌القعده. 
 
وی افزود: زیارت به ویژه زیارت ائمه معصومین(ع) به معنای توجه جامعه به نماد سبک زندگی در زندگی فردی و اجتماعی است، عبادت، مهربانی و رافت خاصه امام رضا(ع)، سلسله ویژگی‌هایی بوده که در زندگی فردی برای ما به عنوان یک فضیلت است و باید در زندگی ما به عنوان یک آموزه موثر باشد.
 
علم‌الهدی با بیان اینکه وجود مقدس امام هشتم(ع) در دو جهت در زندگی اجتماعی، سیاسی امت اسلام دارای خصوصیت است، عنوان کرد: یکی تثبیت رهبری امت در خط امامت است که جریان امامت به عنوان خط رهبری امت از زمان امام رضا(ع) به صورت یک جریان جدی در جامعه دینی در حدیث مقدس سلسله‌الذهب مطرح شد و خصوصیت دومی که امام رضا(ع) داشتند، مقاومت حضرت در برابر توطئه‌های شیطانی مامون ملعون بود. این دو خصوصیت در زندگی اجتماعی امروز ما فوق‌العاده موثر است و باید از آن‌ها استفاده شود.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: خصوصیت اول این است که رهبری جامعه به عنوان یک رهبری مطلق باید محور تمام تصمیمات، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیریت کشور باشد که در حال حاضر تقریبا همین‌گونه است. هم جریان‌های سیاسی در بینش‌های سیاسی خود و هم مدیران تصمیم‌گیرنده در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری خود در حوزه مجلس و دولت باید منویات مقام معظم رهبری را به عنوان یک راه رهبری جامعه در خط امامت مورد توجه قرار دهند. 
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: خصوصیت دوم این است که آمریکا و جریان‌های نابکار سیاسی‌اش 40 سال ما را با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف محاصره کردند و خوشبختانه مردم و مسئولین ما در این 40 سال در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های آمریکا به عنوان یک ملت امام رضایی و مردم وابسته به امام رضا(ع) مقاومت کردند و این مقاومت همچنان ادامه دارد، کمااینکه توطئه‌های دشمن نیز همچون گذشته ادامه خواهد داشت. هر چه دشمن اعلام و عمل کند همه در یک جهت است.
 
وی تصریح کرد: تهدید رئیس جمهور آمریکا به تحریم‌های فوق‌العاده مستاصل‌کننده یا تهدید به دخالت نظامی و سرکوب مردم، با پیشنهاد مذاکره دادن رئیس جمهور آمریکا هر دو یکی و در خط دشمنی و عداوت است، هم زمانی که ما را تهدید به سرکوب و تحریم می‌کند و هم زمانی که پیشنهاد مذاکره می‌دهد. با کمتر از فاصله یک هفته که از تهدید او گذشته بلافاصله بدون شرط پیشنهاد مذاکره می‌دهد که این پیشنهاد مذاکره تداوم همان تحریم است. 
 
علم‌الهدی اضافه کرد: وضعیت اقتصادی داخل کشور ما در شرایطی است که دشمن ما را در یک نقطه ضعف می‌بیند. براساس اعلام صندوق بین‌المللی، خرید طلا در دنیا 4 درصد کاهش پیدا کرده اما در ایران بیش از 200 درصد افزایش داشته است. دشمن این وضعیت را تحلیل می‌کند و می‎گوید که طلا و ارز محور سبد کالا شده، اکنون این اقتصاد بیمار و خانمان برانداز است، مردم فاقد امنیت هستند و کشور در نقطه ضعف قرار گرفته، بنابراین به هر چیزی تن می‌دهند.
 
امام جمعه مشهد گفت: تمام خواسته‌های آمریکا در این مذاکره معلوم است و همان کاری که در برجام در زمینه وعده‌هایش انجام داد، در این مذاکره نیز انجام خواهد داد زیرا آمریکا دید در روز اولی که برجام امضا شد، ایران داوطلبانه در چاله آب سنگین بتن ریخت، هزاران سانتریفیوژ را به صورت آهن پاره درآورد، غنی‌سازی 20 درصد را به کلی تعطیل کرد و جریان رشد فناوری هسته‌ای را به غنی‌سازی 3.5 درصد تنزل داد. ایران این کارها را انجام داد اما آمریکا به راحتی از تعهد برجام بیرون رفت و اتفاقی نیز نیفتاد.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر مذاکره کنیم، با این نقطه ضعفی که مردم و اقتصاد کشور دارند، هرچه بخواهیم به ما می‌دهند و هرچه وعده دادند زیرش می‌زنند. آمریکا تجربه کرد اما برخی از افراد در داخل کشور چشم به دروازه بزک‌کننده آمریکا دوختند. این مذاکره با آن تهدید هر دو یک جهت هستند و آن دشمنی با انقلاب، نظام و بالاتر از همه دشمنی با مردم ایران است. 
 
وی عنوان کرد: وضعیت نابسامان اقتصادی واقعیتی است که مردم هرچه آسیب‌پذیرتر، فقیرتر و ناتوان‌تر باشند، این واقعیت را بیشتر لمس می‌کنند. اقلیت کمتر از 30 درصد پولدار کشور به جان ارز و طلا افتادند و می‌خواهند ثروت را از کشور بیرون ببرند و در جای دیگر برای خود قدرت‌گذاری کنند، در نتیجه رزق این مردم را در خطر قرار داده‌اند. این‌ افراد پیاده نظام‌های آمریکا در کشور و عوامل آمریکا در مملکت هستند، چه بدانند و چه ندانند.
 
علم‎الهدی ادامه داد: متاسفانه دولت و مجلس تماشاچی هستند و اقدام سریع قاطعی که باید انجام بگیرد، صورت نمی‌گیرد. مجلس می‌خواهد طرح دو فوریتی را در مجلس به تصویب برساند و مشکلات را حل کند اما این طرح در درازمدت مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند، در حالی که امروز مردم گرفتار نان خود هستند و باید حرکتی برای امروز مردم کرد. 
 
امام جمعه مشهد گفت: ما هم از دولت و هم مجلس یک حرکت انقلابی می‌خواهیم تا تماشاچی وضع مردم نباشند که یک شب مردم بخوابند و صبح ببینند آب خوردن دو برابر شده است. این را تماشا نکنند، هیچ قدمی برندارند، مردم را در چنگال یک عده پولدار بی‌رحم و زالو‌صفت قرار دهند و قشر آسیب‌پذیر و فقرا هم در این گرانی پر پر بزنند و جان دهند و هیچ تدبیری هم نشود.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: زمانی که دولت و مجلس تماشاچی شدند، شما مردم باید به صحنه بیایید، البته نه آنگونه که جاسوسان آمریکایی با فراخوان‌ها می‌خواهند از موقعیت سوءاستفاده کنند، مردم را به صحنه بیاورند و مقابل نظام نگه دارند. این نظام به قیمت خون بچه‌های شما به دست آمده است. به خاطر پایین افتادن شکم نباید مقابل نظام بایستید.
 
وی افزود: عده‌ای فرصت‌طلب قدرت‌یاب تصور می‌کنند که موجی در کشور بلند شده و می‌خواهند  بر این موج سوار شوند تا دوباره به قدرت برگردند در حالی که مقداری از این نابسامانی‌ها ریشه در مدیریت نابکارانه خود آن‌ها دارد. به صحنه بیایید اما به صحنه اقدام و عمل.
 
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اکنون این توطئه آمریکا است که می‌خواهد مردم ما به معیشتشان سرگرم شوند. مشکل ما در قشر آسیب‌پذیر، فقرا و کارگر ضعیف مستضعفی است که یک خانواده پنج نفره را با این وضعیت اقتصادی اداره می‌کند، مشکل ما آن‌ها هستند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به فرمانده غرب کشور در دوران دفاع مقدس که کالاهای اساسی را به نصف قیمت می‌داد و مردم نجات پیدا کردند، بیان کرد: مردم و جوانان ما باید امروز به میدان بیایند. خوشبختانه امروز ما بسیج را داریم. دلاوران بسیج و جریان‌های حزب‌الله در صحنه هستند. شما نیز وارد صحنه شوید و اقدامی کنید که قشر آسیب‌پذیر مستضعف را از چنگال پولداری که طلا را محور سبد کالا قرار داده خارج کنید. اگر چنین اقدام عملی انجام شود، مشکل خانواده‌های فقیر حل خواهد شد.
 
نمیانده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: امیدواریم همان‌طور که 40  سال همه توطئه‌ها خنثی شد، امروز نیز که ما مقتدرتر و آمریکا ضعیف‌تر و خوارتردر دنیا است، این مشکل را نیز حل کنیم.
کد مطلب: 91561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *