۰
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳

بدون FATF شرایط ما سخت‌تر خواهد شد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: بدون FATF شرایط ما سخت‌تر خواهد شد. ما هر لحظه احساس کنیم به مملکت آسیب می‌رسد و آن وضعیت به نفع منافع ملی کشور نیست در آن شرایط سخت و حساس می‌توانیم از FATF خارج شویم.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: بدون FATF شرایط ما سخت‌تر خواهد شد. ما هر لحظه احساس کنیم به مملکت آسیب می‌رسد و آن وضعیت به نفع منافع ملی کشور نیست در آن شرایط سخت و حساس می‌توانیم از FATF خارج شویم.
به گزازش ایلنا، شهروز برزگر در گفت‌و‌گو باخبرنگار سیاسی ایلنا در پاسخ به اینکه آیا کشور بدون حضور در FATF می‌تواند در تجارت و روابط بین‌الملل منافع خود را کسب کند یا نه، گفت: بدون FATF شرایط ما سخت‌تر خواهد شد. قوانینی که مجلس گذرانده به آن رای مثبت داده است. هم دولت موافق آن بوده و هم از مجلس رای آورده است و در مسیر شورای نگهبان و مجلس قرار گرفته و ما هر لحظه احساس کنیم که به مملکت آسیب می‌رسد و آن وضعیت به نفع منافع ملی کشور نیست در آن شرایط سخت و حساس می‌توانیم از FATF خارج شویم.
وی با اشاره به بهانه‌هایی که کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا درباره انتقال پول به ایران مطرح می‌کنند، گفت: مسائل مالی مطرح است. عدم پیوستن ایران به FATF از جمله بهانه‌های اتحادیه اروپا است و ما در واقع با عدم تصویب این قانون و عدم پیوستن به آن بهانه‌ای به دست غرب و کشورهای آمریکایی می‌دهیم که آن را دستاویز خود قرار دهند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه این موضوع را سربسته بیان می‌کنم، تاکید کرد: اگر ما به FATF بپیوندیم و عضو کنوانسیون‌های بین‌المللی باشیم، خاکریزهایی هم پیش‌بینی و تعبیه شده که کوچکترین آسیبی به منافع ملی و کشورمان نرسد و درعین حال اگر در آینده کشورهایی بخواهند بعضی گروه‌ها را به جاهایی که نباید؛ ببرند، آن موقع می‌توانیم به راحتی از FATF خارج شویم.
وی در پاسخ به مواضع متناقض آمریکا در تهدید کردن و درخواست مذاکره بدون پیش شرط با ایران گفت: این رفتارهای متناقض نشان از سردرگمی آمریکا دارد و آمریکا اگر دوست دارد قیمت نفت به ۳۰۰ دلار نرسد، آن‌ها باید با ایران مذاکره کنند. همچنین اتحادیه اروپا هم اگر می‌خواهد نفت به ۳۰۰ دلار نرسد، راهی جز مذاکره با ایران ندارد.
این عضو فراکسیون امید ابراز داشت: ما هیچ وقت تهدید نکردیم فقط یک بار جواب آمریکا درباره اینکه ایران نمی‌تواند نفت خود را صادر کند و به فروش برساند را دادیم و اعلام کردیم اگر ما نتوانیم نفت خود را بفروشیم هیچ کشوری هم در منطقه قادر نخواهد بود نفت خود را بفروشد و این یک پاسخ بود برای این تهدیدهایی که کرده بودند و قابل عملیاتی شدن هم هست.
برزگر عنوان کرد: رساندن نفت ایران به صفر یعنی رساندن نفت منطقه به صفر و این یعنی بحران اقتصادی در اروپا و در پی آن در جهان و به اضافه مشکلات بعدی که پیش خواهد آمد؛ مشکلاتی که جهان تاب و توان آن را ندارد درحالی که ما ایرانی‌ها به این مشکلات عادت کرده‌ایم و در این مشکلات ورزیده شده‌ایم.
کد مطلب: 91665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *