۰
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۸
دبیر کل حزب مردم‌سالاری در مراسم ترحیم استاد میرزا بابا مطهری نژاد:

سیستم سیاسی ما باید زمینه رشد سرمایه‌های اجتماعی همچون مطهری‌نژاد را فراهم سازد

مصطفی کواکبیان در مراسم ترحیم استاد میرزا بابا طاهر مطهری نژاد گفت: باور نداشتم روزی در مجلس یادبود یکی ازبهترین یاران و همراهانمان سخن بگویم. بی‌شک هرکس ایشان را می‌شناخت به ابعاد وجودی شان به خوبی پی می‌برد.
سیستم سیاسی ما باید زمینه رشد سرمایه‌های اجتماعی همچون مطهری‌نژاد را فراهم سازد
مصطفی کواکبیان در مراسم ترحیم استاد میرزا بابا طاهر مطهری نژاد گفت: باور نداشتم روزی در مجلس یادبود یکی ازبهترین یاران و همراهانمان سخن بگویم. بی‌شک هرکس ایشان را می‌شناخت به ابعاد وجودی شان به خوبی پی می‌برد.
وی افزود: بیش از ۳۵ سال از آشنایی بنده با زنده یاد مطهری نژاد می‌گذرد. در مراسم نکوداشت ایشان در دامغان گفتم که خداوند سبحان در قرآن کریم سه امتیاز را برای انسان‌ها به عنوان برتری افراد نسبت به سایر انسان‌ها ذکر کرده است که انصافا هر سه این ویژگی‌ها در ایشان وجود داشت.
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: «آیا آن‌ها که می‌دانند با آن‌ها که نمی‌دانند برابرند؟». یعنی قطعا کسانی که در مسیر علم و پژوهش و کسب دانش و معلومات و ارتقای بینش حرکت می‌کنند با افرادی که نسبت به این مسائل بی تفاوت هستند فرق دارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: میرزابابا مطهری‌نژاد از معلمی دریکی از روستاهای دامغان شروع کرده و در مسیر کسب دانش بسیار برجسته بود. خاطرات زیادی از ایشان دارم که چقدر در مسائل علمی روز آمد بود و نسبت به مسائل جدید علمی حساس و پیگیر بود.
دکتر کواکبیان خاطرنشان کرد: ایشان مجموعه مقالاتی در هفته نامه باور منتشر می‌کردند که البته این هفته نامه را به ناحق بستند. در آن نشریه والایی نظر ایشان را به خوبی می‌دیدیم. 
وی با ذکر آیه دیگری از کلام الله مجید تصریح کرد: ویژگی دوم که در قرآن به آن اشاره شده این است که «آن‌هایی که مبارزه و مجاهدت و تلاش می‌کنند از کسانی که در خانه‌هایشان می‌خوابند برتر هستند». گاهی پاسی از شب با ایشان تماس می‌گرفتم و ایشان می‌گفتند مشغول کار بر روی یک مطلب و یا ارسال آن هستند و هرگز باور نمی‌کنم که ایشان زندگی آرامی را طی کرده باشد چرا که سر از پا نشناخته تلاش می‌کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: ایشان چندین ماه داوطلبانه در جبهه‌های نبرد علیه صدام ظالم به جهاد پرداختند و در عرصه‌های مطبوعاتی، اطلاع رسانی، سیاسی و اجتماعی و حزبی روح مجاهدت و تلاشگری ایشان آشکار بود.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان علاوه بر اینکه بنیانگذار انجمن روابط عمومی ایران بودند و در این عرصه پیشکسوت بودند، در زمان وزارت مهندس غرضی به عنوان مدیر روابط عمومی وزارت پست و تلگراف و تلفن فعالیت می‌کردند و مدتی مدیریت روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشتند.
دکتر کواکبیان افزود:  اگر چند میرزا همچون میرزای امیرکبیر ،میرزای قائم مقام فراهانی، میرزازاده عشقی و میرزای جنگلی و ... داشتیم حقیقتا میرزای قومس و  میرزای خطه دامغان همان میرزابابا مطهری نژاد بود. روابط ایشان با نهاد‌ها و افراد گوناگون همچون پروفسور حسابی نشان از ابعاد وسیع شخصیتی ایشان دارد.
وی تصریح کرد: افتخار داشتیم از بدو تأسیس حزب مردم سالاری در خدمت ایشان بودیم، هرچند ایشان تمایلی به دیده شدن نداشتند و از شخصیت‌های معتدلی بودند که هرگز هیجان زده و احساساتی تصمیم نمی‌گرفتند. از منطق قوی و استدلال‌های محکم ایشان درس‌های فراوانی گرفتیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به آیه «ان اکرمکم عندالله اتقاکم» افزود: سومین ویژگی بارز شخصیتی تقوا است که به جرات می‌گویم در طول بیش از ۳۵ سال آشنایی با ایشان یکبار ایشان را در حال غیبت از فردی ندیدم و در محفلی که غیبت فردی بود حتما ایشان حضور نداشت. صبوری ایشان نیز  یکی از جلوه‌های شخصیتی ایشان بود که زبانزد دوستان و اطرافیان بود.
نماینده مردم تهران گفت: چند ماه اخیر که بیماری جانکاهی ایشان را درگیر کرده بود گاهی در جلسات به ایشان می‌گفتم با این وضعیت نیاز به استراحت دارید و لازم نیست در جلسات شرکت کنید، ایشان می‌گفتند وظیفه خود می‌دانم که حتما در جلسات شرکت داشته باشم.
وی خاطرنشان کرد: بحث‌هایی در خصوص مسائل کلان کشوری همچون جمهوریت سوم که برگرفته از، الگوی جمهوری‌های فرانسه بود و یا بحث‌هایی که در خصوص پارلمان اصلاحات داشتیم که می‌دیدم چگونه با صبوری و حوصله اظهار نظر می‌کردند و دیدگاه‌های مترقی شان را پیشنهاد می‌دادند.
دکتر کواکبیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند بر صبر پیشگان درود می‌فرستد و انسان‌های شکیبا همچون ایشان از الگوهای جامعه هستند. ایشان برخوردار از تقوا، جهادگری و علم‌آموزی بودند.
وی با تسلیت به حاضران به ویژه همسر مکرمه و فاضله و فرزندان ایشان اظهار امیدواری کرد تمامی دوستان و وابستگان بتوانند در مسیر امثال وی گام بردارند.
کواکبیان با بیان اینکه امثال مطهری‌نژاد سرمایه اجتماعی محسوب می‌شدند بر ضرورت برخورد صحیح سیستم سیاسی برای شایسته سالاری تاکیدکرد و گفت: سیستم سیاسی ما باید زمینه رشد سرمایه‌های اجتماعی همچون مطهری‌نژاد را فراهم سازد.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: گلایه ای از افرادی که چند صباحی ابزار و امکاناتی در دست دارند دارم.
با یکی از مسئولین صدا و سیما صحبت کردم و گفتم ایشان یکی از بزرگان روابط عمومی کل کشورند و از نظر دانش روابط عمومی به جرات می‌توان ایشان را آقای روابط عمومی ایران دانست، از ایشان استفاده کنید و مصاحبه و گفتاری از ایشان منتشر کنید که متأسفانه توجه نکردند. 
رئیس خانه احزاب کشور گفت: امروز در افکار عمومی مطرح است که کسانی که به رانت قدرت و حکومت متصل‌اند و یا آقازادگی دارند رشد می‌کنند و کسانی که از این رانت‌ها برخوردار نیستند قرار نیست دیده شوند. میرزاباباطاهر مطهری نژاد پاک و مطهر از دنیا رفت و به هیچ رانت و قدرتی وابسته نبود، برای ایشان از خداوند متعال طلب آمرزش و برای خانواده محترم ایشان طلب صبر می‌کنیم.
شایان ذکر است در مراسم یادبود زنده‌یاد میرزابابا مطهری‌نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران و سخنگوی حزب‌ مردم‌‌سالاری ده‌ها شخصیت‌ سیاسی، علمی، فرهنگی، مطبوعاتی، دبیران کل احزاب و مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های مختلف اجرایی حضور داشتند. سیدهادی خامنه‌ای، رسول منتجب‌نیا، احمد حکیمی‌پور، علی محمد مصلحی، فرج‌الله کمیجانی، یدالله طاهرنژاد، محمد غرضی، خون چمن شافعی، نصرالله جهانگرد، علی دارابی، علی فائضی، حسین طجرلو، احمد خراسانی، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی و نمایندگان ادوار مجلس از استان سمنان، دکتر حسابی فرزند پروفسور حسابی، اعضای جمعیت سمنانی‌های مقیم تهران، اعضای انجمن کومشیان مقیم تهران، اعضای هیات اجرایی و شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب مردم‌سالاری همچون محسنی پندپی، داریوش قنبری،حجت‌الاسلام حسین قیومی و دبیران برخی استان‌های حزب‌ مردم‌سالاری و ده‌ها نفر از اعضای انجمن‌های توسعه و مراکز مردم‌نهاد از جمله افراد شرکت‌کننده در این مراسم بودند.
کد مطلب: 91811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *