کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه سپاه‌ها به رسانه‌ای‌ها

18 مرداد 1397 ساعت 14:23

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اصلی ترین وظیفه خبرنگاران امروز دادن امیدواری کاذب به مردم نیست بلکه بیان واقعیت ها و پیشرفت های واقعی جامعه ایران است.


سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اصلی ترین وظیفه خبرنگاران امروز دادن امیدواری کاذب به مردم نیست بلکه بیان واقعیت ها و پیشرفت های واقعی جامعه ایران است.
به گزارش ایرنا، سردار رمضان شریف، شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در اردبیل افزود: همینکه فعالان اطلاع رسانی وضعیت کشور در چند دهه قبل را در عرصه های گوناگون با زمان کنونی مقایسه کنند در حقیقت توانسته اند با انعکاس پیشرفت های به دست آمده و بیان واقعیت ها دشمنان این مرز و بوم را ناامید و مردم ایران را بیش از پیش به آینده امیدوار کنند.
وی تشریح کرد: امپراطوری رسانه ای غرب به سرکردگی آمریکا 90 درصد از محتوای تولیدی خود را از بعضی خبرها ، مصاحبه ها و گفت و گوهای طرح شده در درون ایران تامین می کند که این موضوع ناشی از پایین بودن سواد رسانه ای بعضی مدیران و مسئولان است.
او افزایش سواد رسانه ای مدیران را در جلوگیری از دادن سوژه های منفی خبری به رسانه های بیگانه و معاند موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید با تمرین مستمر راه این گونه سواستفاده ها را بر دشمنان ببندیم.
سخنگوی سپاه در ادامه سخنان خود سرمایه های اجتماعی را بزرگترین و اصلی ترین عامل ماندگاری یک نظام ذکر و یادآوری کرد : پیروزی ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و سایر عرصه های حساس بعداز انقلاب ناشی از همین عامل بود.
سردار شریف با بیان اینکه سرمایه اجتماعی یعنی اینکه مردم جامعه به آنچه بزرگان و رهبران نظام درباره یک موضوع می گویند بطور کامل یقین، باور و وثوق دارند، افزود : یکی از اهداف امپراطوری رسانه ای دشمن تضعیف و نابودی همین داشته ارزشمند در جامعه ایران بوده و در این ارتباط تلاش های زیادی کرده است.
او گفت: دشمن چند سالی است که به خوبی به اهمیت این سرمایه اجتماعی برای انقلاب اسلامی آگاه شده و با توسل به شیوه های مختلف سعی دارد آن را تضعیف و یا از بین ببرد و اکنون این وظیفه مهم بر دوش سربازان عرصه جنگ نرم یعنی خبرنگاران و فعالان رسانه ای می باشد که با بیان واقعیت های موجود هرگونه خبر کذب و شایعه را در جامعه خنثی کنند. 
وی با بیان اینکه دشمن در همه زمینه ها از این ملت با بصیرت و پیرو ولایت شکسته خورده است ادامه داد: باید اذعان کرد که در عرصه رسانه ای دارای ضعف هایی هستیم و نتوانسته ایم آنگونه که باید با هجمه ها،جوسازی ها و تبلیغات دروغین امپراطوری رسانه ای مقابله کنیم.
سردار شریف گفت: تجربه سالهای گذشته نشان می دهد مردم ،مدیران و مسئولان کشور در بزنگاه های گوناگون و هر زمان که احساس می شود با کنار گذاشتن سلایق و اختلاف نظرها بر علیه دشمن متحد شده و آن را شکست داده و مایوس کرده اند و اکنون نیز که دشمن قصد ضربه زدن بر این کشور با اعمال فشارهای اقتصادی و ایجاد جنگ روانی در فضای رسانه ای را دارد با هشیاری شما خبرنگاران آگاه همه این توطئه ها خنثی خواهند شد.


کد مطلب: 91971

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/91971/توصیه-سپاه-ها-رسانه-ای-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir