کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"اوبر" تاکسی پرنده میسازد

19 مرداد 1397 ساعت 14:34

شرکت "اوبر" و "دانشگاه تگزاس"، برای ساخت تاکسی‌های پرنده این شرکت، با یکدیگر همکاری می‌کنند.


شرکت "اوبر" و "دانشگاه تگزاس"، برای ساخت تاکسی‌های پرنده این شرکت، با یکدیگر همکاری می‌کنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "اوبر"(Uber) قصد دارد با همکاری "دانشگاه تگزاس در آستن" (UT)، ایده تاکسی‌های پرنده را به حقیقت تبدیل کند.
این شرکت، با "آزمایشگاه پژوهش ارتش آمریکا"(ARL) نیز در رابطه با ابداع فناوری روتور برای وسایل نقلیه همکاری می‌کند. اوبر در نظر دارد آزمایش تاکسی‌های "اوبرایر" (UberAIR) را تا سال 2020 آغاز کند و تا سال 2023، سرویس تجاری خود را در شهرهای دالاس‌فورت وورث و لس‌آنجلس آمریکا و همچنین در دوبی داشته باشد.
اوبر، ویژگی‌هایی برای تاکسی‌های پرنده در نظر گرفته است؛ از جمله اینکه این وسایل نقلیه می‌توانند تا چهار سرنشین را در خود جای دهند. مسافت سفر با این تاکسی‌ها که قابلیت پرواز و فرود عمودی دارند، بین 150 تا 200 مایل در ساعت و 60 مایل پس از هر شارژ تخمین زده شده است. میزان ارتفاع نیز بین 1000 تا دو هزار پا خواهد بود. اوبر، این ویژگی‌ها را با همراهی ناسا و چندین شرکت هوافضا طراحی کرده است.

برای رسیدن به این معیارها، قرار است یک گروه پژوهشی از دانشکده مهندسی دانشگاه تگزاس در آستن، کارآیی و سطح صدای سیستم جدیدی از روتورهای دوگانه را که در قسمت بالای یکدیگر قرار می‌گیرند و در جهت مشابهی می‌چرخند، بررسی کند.
پژوهشگران امیدوارند در آزمایش‌های ابتدایی، کارآیی بیشتر این سیستم مشخص شود و در جستجوی راهی برای عملکرد بهتر این سیستم در تاکسی‌های پرنده اوبر هستند.
این گزارش، در مجله " Austin Business Journal" به چاپ رسید.


کد مطلب: 91983

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/91983/اوبر-تاکسی-پرنده-میسازد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir