کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین تحریمهای کره شمالی را محکوم کرد

19 مرداد 1397 ساعت 16:28

وزارت خارجه چین امروز (جمعه) با انتشار بیانیه ای نسبت به طرح آمریکا مبنی بر افزودن چند بانک، فرد و موسسه اقتصادی به لیست سیاه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی اعتراض کرد.


وزارت خارجه چین امروز (جمعه) با انتشار بیانیه ای نسبت به طرح آمریکا مبنی بر افزودن چند بانک، فرد و موسسه اقتصادی به لیست سیاه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی اعتراض کرد.
به گزارش ایرنا از شینهوا، وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی از سازمان ملل خواسته است یک بانک روسی، یک بانکدار کره شمالی ساکن مسکو و دو نهاد دیگر را به لیست سیاه تحریم‌ های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی اضافه کند.
در اطلاعیه دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) آمریکا آمده است: بانک تجاری آگروسیوز مستقر در مسکو و کمپانی صنعت و تجارت 'دنگ دونگ ژونشنگ' مستقر در چین که با بانک تجارت خارجی کره شمالی مرتبط هستند، تحت تحریم های یکجانبه آمریکا قرار می گیرند.
همچنین در این اطلاعیه اضافه شده است «جونگ وون» ساکن مسکو نیز به عنوان شخص حقیقی در معرض تحریم های آمریکا قرار گرفته است.
علاوه بر آن شرکت کره ای 'آنگیوم' در پیونگ یانگ هم به این فهرست اضافه شده است.
بر این اساس تمامی اموال و دارایی های این فرد و دو نهاد وابسته به کره شمالی در حوزه آمریکا مسدود خواهد شد و هرگونه معامله با آنها نیز ممنوع اعلام شده است.
پیشتر روسیه نیز به این تحریم ها اعتراض کرده بود مسکو معتقد است پیشنهاد آمریکا پایه و اساس کافی ندارد.
روسیه و چین قبلا پیشنهاد کرده بودند با توجه به نشست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و توافق مشترک دو طرف، شورای امنیت سازمان ملل کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی را بررسی کند.
وزارت خارجه کره شمالی هم امروز جمعه با انتشار بیانیه ای تحریم های اخیر آمریکا را بشدت محکوم کرد و بجای آن خواستار تمرکز بر صلح شد.
در این بیانیه که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده آمده است: در شرایطی که تلاش ها باید بر برقراری رژیم دائمی صلح متمرکز باشد و بهبود روابط در دستور کار قرار گیرد، آمریکا همچنان فشار تحریم هایش را بیشتر می کند.
بیانیه وزارت خارجه کره شمالی می گوید: سران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور قول دادند در جهت بهبود روابط تلاش کنند و این تحریم ها با تلاش ها برای رسیدن به این هدف همخوانی ندارد.
این بیانیه به آمریکا هشدار داده است نباید حسن نیت این کشور برای توقف آزمایش های هسته ای و موشکی بالستیک را نادیده بگیرد.
وزارت خارجه کره شمالی به آمریکا هشدار داده است اگر بخواهد در مسیر پیشبرد تحریم ها حرکت کند، این کشور دیگر قول نمی دهد در این شرایط بتوان از صلح و ثبات شبه جزیره کره که بسختی بدست آمده است، حفاظت کرد.
در این بیانیه آمده است تضمینی وجود ندارد اوضاع با توجه به فشارهای بیشتر تحریم های آمریکا به همین منوال باقی بماند.
کره شمالی از سال گذشته میلادی پس از چندین آزمایش اتمی، از سوی شورای امنیت متحمل سنگین ترین تحریم های دو دهه گذشته شد.


کد مطلب: 91996

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/91996/چین-تحریمهای-کره-شمالی-محکوم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir