کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزادی تروریستها به بهانه کمبود زندان

19 مرداد 1397 ساعت 16:33

نتایج یک تحقیق در اندونزی نشان می دهد که این کشور به رغم اینکه با بیشترین تهدیدات تروریستی در سال های اخیر روبه رو بوده اما به دلیل کمبود فضای زندان، تعداد زیادی از این افراد را آزاد کرده است.


نتایج یک تحقیق در اندونزی نشان می دهد که این کشور به رغم اینکه با بیشترین تهدیدات تروریستی در سال های اخیر روبه رو بوده اما به دلیل کمبود فضای زندان، تعداد زیادی از این افراد را آزاد کرده است.
به گزارش ایرنا ، موسسه تحقیقاتی تحلیل سیاست های منازعه اندونزی(IPAC) روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد بررسی ها نشان می دهد تاکنون تعداد زیادی از تروریست های زندانی در اندونزی آزاد شده اند و یک گروه از هواداران گروه تروریستی داعش در میان 144 زندانی بودند که از اول سال گذشته تاکنون از زندان های مختلف اندونزی به دلیل کمبود زندان آزاد شدند.
کارشناسان این تحقیق هشدار دادند: اندونزی با توجه به فعالیت روز افزون تروریست ها دراین کشور باید اقدامات و امکانات و فضای مورد نیاز برای مقابله با متهمان فعالیت های تروریستی به ویژه افراط گرایان مرتبط با گروه تروریستی داعش در سوریه را داشته باشد.
طبق این گزارش گروه های تروریستی در اندونزی عمدتا با تفکر تکفیری تاکنون سبب رشته حملات تروریستی متعدد در این کشور به ویژه در یکماه اخیر در سورابایای اندونزی شدند.
حملات تروریستی در سورابایای اندونزی به سه کلیسا و یک ایستگاه پلیس بیش از 45 کشته بر جای گذاشت.
اعضای سه خانواده شامل پدر و مادر و کودکان خردسال به عنوان عاملان حملات تروریستی «سورابایا» مرکز استان «جاوه شرقی» منسوب به گروه تروریستی «جماعت النشر الدوله» ( از طرفداران گروه تروریستی داعش) بودند و طبق گزارش پلیس جاوه غربی تروریست های دستگیر شده مرتبط با این حملات همگی عضو این گروه هستند.
پلیس جاکارتا پیشتر از دستگیری بیش از 100 تن از مظنونان فعالیت در شبکه های تروریستی حمایت کننده از رشته حملات تروریست ها در سورابایای شرقی خبرداد.
'جماعت النشره الدوله' که از آنها با عنوان 'جاد' نیز یاد می کنند یکی از بزرگترین گروه های حامی داعش در اندونزی محسوب می شود که هزاران طرفدار در این کشور دارد.
رهبری این گروه برعهده 'امان عبدالرحمان' است که ماه گذشته به دلیل سازماندهی مجموعه ای از حملات که از سلول زندان آنها را سازماندهی کرده بودکه علاوه بر بمب گذاری های سورابایا، این گروه تروریستی انفجارهایی در 'سیدوراج' از مناطق جنوبی 'سواربایا' انجام داد و پس از آن نیز بمب گذاری دیگری به فاصله یک روز از انفجارهای این منطقه در مرکز پلیسی در 'سورابایا' رخ داد.
تا ابتدای ماه ژوئن سال جاری در مجموع 28 تن در این حملات کشته و 50 شهروند دیگر نیز زخمی شدند.
از کشته شدگان 15تن شامل شهروندان و 13 تن دیگر عاملان حملات تروریستی بودند.
گفته می شود که پس از بمب گذاری سال 2002 جزیره بالی، این بمب گذاری ها پرتلفات ترین حملات در اندونزی بوده است.
تحقیقات پلیس اندونزی نشان می دهد که این حملات به دستور داعش و با هدف انتقام از زندانی کردن 'امان عبدالرحمان' انجام شد.


کد مطلب: 91997

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/91997/آزادی-تروریستها-بهانه-کمبود-زندان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir