۰
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۵

صندلی خالی دانشگاه‌ها را بهانه‌ نکنید

رییس پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی اظهار کرد: صندلی خالی دانشگاه‌ها، نباید بهانه‌ای برای جذب دانشجو باشد.

رییس پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی اظهار کرد: صندلی خالی دانشگاه‌ها، نباید بهانه‌ای برای جذب دانشجو باشد.
علی رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متاسفانه جذب دانشجو در دانشگاه‌های کشور متناسب با نیازهای جامعه نیست و پذیرش دانشجو بر اساس صندلی‌های خالی؛ خطای بزرگی است که منجر به افزوده شدن بر بیکاران تحصیل کرده جامعه می‌شود.
وی تاکید کرد: جذب دانشجو باید متناسب با نیازهای جامعه باشد تا هزینه‌ها و توان صرف شده در این زمینه به هدر نرود و موجب افزایش کارایی و بازدهی دانشگاه‌ها شود.
عضو هئیت علمی دانشگاه زنجان گفت: در کشورهای پیشرفته نیز به طور معمول مطابق با نیازهای کشور دانشجو جذب می‌شود و دانشجویان برای انجام پروژه‌هایی که از بیرون از دانشگاه به دانشگاه محول می‌شود جذب شده و آموزش می‌بینند و اگر پروژه‌های خارج از دانشگاه نباشد، دانشجو در آن رشته‌ی تحصیلی جذب نمی‌شود.
رمضانی اظهار کرد: در برخی از کشورهای شرقی نظیر چین و استرالیا در صورتی دانشگاه اقدام به جذب دانشجو می‌کند که استاد مربوطه از خارج از دانشگاه پروژه‌ای داشته باشد و در چارچوب این پروژه‌ها پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد و در حین انجام این پروژه‌ها است که نوآوری‌هایی در جهت چاپ مقاله صورت می‌گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در دانشگاه‌های کشور هدف اصلی اساتید و دانشجویان چاپ مقاله است و این در شرایط فعلی جز هدر دادن بودجه‌ و توان دانشگاه‌ها نیست؛ چراکه این مقاله‌ها مشکلی از مشکلات جامعه امروز را برطرف نمی‌کند و مطابق با نیازهای جامعه نیست.
رییس پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی اظهار کرد: باید هدف اصلی دانشگاه‌ها رفع مشکلات جامعه باشد و مقالات بر این پایه تولید شوند. افزایش ارتباط دانشگاه و جامعه می‌تواند به این مقوله کمک کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاهیان به مشکلات جامعه فکر نمی‌کنند و همین امر موجب می‌شود تا هدف اصلی دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری چیزی فراتر از چاپ مقاله نباشد؛ اگر چه این امر در مقطعی از زمان لازم بود ولی اکنون با شرایط فعلی جامعه چاپ مقاله نمی‌تواند دردی از دردهای جامعه را برطرف کند.
کد مطلب: 92201
برچسب ها: دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *