۰
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱

پیگیر درمان قربانی اسیدپاشی در تبریز هستیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: پیگیر روند درمان "معصومه جلیل پور"، قربانی اسیدپاشی در تبریز هستیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: پیگیر روند درمان "معصومه جلیل پور"، قربانی اسیدپاشی در تبریز هستیم.
به گزارش ایسنا، زهرا ساعی در نشست با اهالی رسانه توضیح داد:بی‌انصافی است اگر گفته شود هیچ کاری برای کمک به این خانم انجام نشده است، وزیر بهداشت قول مساعدت در این خصوص را داده و پیگیر روند درمانی او هستیم.
وی با اشاره به طرح تشدید مجازات اسیدپاشان گفت: تشدید مجازات و پر رنگ شدن بحث قصاص، کنترل فروش اسید و وجود حمایت‌های دولتی از جمله موارد مورد تاکید در این طرح است.
ساعی با اشاره به سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاران گفت: طرح خام بیمه‌ی خبرنگاران در سطح کارشناسی در دست بررسی است.
وی در ادامه تشکیل فراکسیون جوانان را از اقدامات مهم این دوره از مجلس عنوان کرد و افزود: این فراکسیون با رویکرد جوان‌گرایی برای متولدین سال ۵۷ به بعد تشکیل شد و تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از نتایج تشکیل این فراکسیون به شمار می‌آید.
وی با بیان این که برخی تبصره‌ها در قانون منع به کارگیری بازنشستگان، چرخش مدیریت کشور را دچار ایستایی کرده بود، اضافه کرد: این طرح با همراهی فراکسیون ولایی، امید و مستقلین و با حذف تبصره‌ها توسط شورای نگهبان در دست بررسی است، طبق این قانون، سفیران، معاونان وزیر و استانداران نباید بازنشسته باشند، تا نگاه و تفکر نو به حوزه‌های کلان کشور ورود کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با تاکید بر خلا قانونی موجود در حوزه‌ی حمایت از کودکان تصریح کرد: طرح حمایت از کودکان در اوایل مرداد ماه با حداکثر آرا تصویب شد و بر این اساس، قانونگذار می‌تواند در مواردی همچون آزار جسمی و جنسی، مسایل کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست ورود کند، در همین راستا قوه‌ی قضائیه را موظف کرده‌ایم تا دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان را تشکیل دهد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه با بیان این که تعداد نمایندگان زن مجلس در عراق، سوریه و افغانستان از ایران بیشتر است، افزود: برنامه‌ها در راستای افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس است، در مجلس کنونی درصد نمایندگان زن در مجلس 5.9 است، از این رو مقرر شده است تا هر حوزه‌ی انتخابی که بیش از پنج نماینده دارد، حتما دو نماینده خانم داشته باشد.
وی گفت: طرح بیمه‌ی زنان خانه‌دار با سه فرزند به دلیل نبود بودجه‌ی کافی هنوز به تصویب نرسیده اما طرح بیمه‌ زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهادها با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان تصویب شده است.
وی در ادامه با بیان این که نگاهمان به ورود بانوان به ورزشگاه مثبت است، عنوان کرد: احساس می‌کنم این مسئله در آینده‌ نزدیک حل خواهد شد. همچنین طرح خروج زنان از کشور بدون اذن همسر فقط برای موارد خاص به شورای نگهبان ارایه شده است.
ساعی از افزایش زندانیان مهریه پس از گرانی سکه خبر داد و افزود: فارغ از نگاه جنسیتی، چندین طرح در این خصوص در نظر گرفته شده است که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 92219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *