۰
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲

بلاتکلیفی دو مهاجم استقلال

دو بازیکن استقلال علیرغم نزدیک شدن به هفته چهارم لیگ برتر همچنان شرایط نامشخصی را دنبال می‌کنند.
دو بازیکن استقلال علیرغم نزدیک شدن به هفته چهارم لیگ برتر همچنان شرایط نامشخصی را دنبال می‌کنند.
به گزارش ايلنا، وضعیت جابر انصاری که در تمرین شرکت می‌کند با علی قربانی که از او خبری در دست نیست، تفاوتی آنچنانی ندارد. فقط جابر قرارداد دارد و همین مساله می‌تواند بخت او را برای بازگشت به استقلال افزایش بدهد. هواداران استقلال فعلا از شفر راضی‌اند. نه به دلیل اینکه تراکتورسازی را شکست داده و فوتبال جذاب را به آنها هدیه کرده، بلکه به این دلیل که جابر انصاری و علی قربانی را فعلا کنار گذاشته و این دو جایی در تفکرات او ندارند. دو بازیکنی که فصل قبل بارها مورد انتقاد و حمله تماشاگران قرار گرفتند و حالا شاید برای‌شان بهتر باشد که در تیمی جز استقلال بازی کنند. این همه صبر و اصرار آنها برای بازگشت، معنایی جز این ندارد که دیگر تیمی آنها را نمی‌خواهد.
شاید اگر انتهای فصل قبل از هواداران استقلال سوال می‌کردید راضی به جدایی کدام بازیکنان هستند، قطعا درصد بسیاری از آنها نام جابر انصاری و علی قربانی را به زبان می‌آوردند. دو بازیکنی که از ابتدا محبوبیتی میان هواداران استقلال نداشتند و حتی در روزهایی که گل می‌زدند، پاس گل می‌دادند و یا تاثیری در نتیجه می‌گذاشتند به اندازه بقیه بازیکنان مورد توجه قرار نمی‌گرفتند.
جابر انصاری فصل قبل، هر وقت به زمین آمد یا از ابتدا بازی کرد رد پایی از خود به جا گذاشت. او آنقدرها هم ضعیف کار نکرد که هواداران استقلال برای نیمکت نشینی‌اش به اینستاگرام وینفرد شفر پناه ببرند و از او بخواهند انصاری را از دایره تفکراتش خارج کند. جابر البته مقابل همه این انتقادها ایستاد و درباره دلایل وجود این هجمه‌ها گفت: « بهترین مهاجمان دنیا هم گاهی 5 بازی گل نمی‌زنند ولی هواداران استقلال این را نمی‌پذیرند و دوست دارند در هر بازی گل بزنم. البته این دلیل انتقادها نیست. من زیاد اهل حاشیه نیستم و شاید تنها بازیکنی باشم که اینستاگرام ندارم و کلا زیاد اهل در چشم بودن نیستم. کم مصاحبه می‌کنم و به همین دلیل هم هرگز محبوب نشده‌ام.»
وینفرد شفر البته بعد از پایان فصل جابر انصاری را در فهرست خود قرار داد اما مدیران سابق استقلال با ادامه حضور او در تیم مخالفت کردند. با جدایی آنها، مسیر بازگشت برای انصاری هموار شد. او به تمرین رفت، با شفر صحبت کرد و چون قرارداد داشت پا به پای سایر بازیکنان تلاش دوباره‌ای را آغاز کرد.
انصاری اما تا امروز تکلیف خود را نمی‌داند و هنوز مشخص نیست آیا برای استقلال بازی خواهد کرد یا نه؟ پیراهن شماره 11 که دو فصل متعلق به او بود، در اختیار مرتضی تبریزی قرار گرفته و این یعنی انصاری یک گام دیگر به جدایی از استقلال نزدیک شده. استقلال اگر با جابر قطع همکاری کند و برای بار دوم او را در فهرست مازاد قرار بدهد با مشکل بزرگی مواجه می‌شود. تمام مبلغ قرارداد انصاری باید به حساب او واریز شود تا این بازیکن با جدایی از استقلال و خروج از فهرست بازیکنان این باشگاه موافقت کند. به همین دلیل هم هست که مدیران باشگاه استقلال فعلا صحبتی درباره جدایی جابر مطرح نکرده‌اند و دنبال راهکاری می‌گردند تا این ماجرا را حل کنند.
برخلاف جابر انصاری، علی قربانی نه در تمرین استقلال شرکت می‌کند و نه با باشگاه جدیدی به توافق می‌رسد. قربانی بازیکن آزاد است و با استقلال قراردادی ندارد. او می‌تواند با باشگاه‌های خواهان خود مذاکره کند اما مشخص نیست چرا دست نگه داشته و با چه امیدی به انتظار روزهای آینده نشسته. استقلال در پست قربانی، روح‌ا... باقری، الحاجی گرو و حتی مرتضی تبریزی را در اختیار دارد و بعید است وینفرد شفر راضی به بازگشت مهاجم فصل قبل‌اش شود. بخصوص که پیراهن او نیز در بدو ورود به الحاجی گرو رسید.
قربانی بلاتکلیف است، مانند جابر انصاری. این دو که جایی در دل هواداران استقلال ندارند، با این امید به آینده چشم دوخته‌اند که شاید بتوانند دوباره برگردند و پیراهن آبی بپوشند. البته وضعیت انصاری که در تمرین شرکت می‌کند با قربانی که از او خبری در دست نیست، تفاوتی آنچنانی ندارد. فقط جابر قرارداد دارد و همین مساله می‌تواند بخت او را برای بازگشت به استقلال افزایش بدهد.
هواداران استقلال فعلا از شفر راضی‌اند. نه به دلیل اینکه تراکتورسازی را شکست داده و فوتبال جذاب را به آنها هدیه داده، بلکه به این دلیل که جابر انصاری و علی قربانی را فعلا کنار گذاشته و این دو جایی در تفکرات او ندارند.
دو بازیکنی که فصل قبل بارها مورد انتقاد و حمله تماشاگران قرار گرفتند و حالا شاید برای‌شان بهتر باشد که در تیمی جز استقلال بازی کنند. این همه صبر و اصرار آنها برای بازگشت، معنایی جز این ندارد که دیگر تیمی آنها را نمی‌خواهد.

 
کد مطلب: 92323
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *