۰
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۳
كواكبيان در نشست عمومي بررسي مشكلات مردم منطقه ٣تهران:

جلب رضايت مردم بزرگترين مقابله با جنگ رواني براندازان خواهد بود

جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۳ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزارشده است،سه شنبه ۲۳ مرداد ۹۷، در مسجد بقیه الله خيابان ملاصدرا منطقه ۳ با حضور دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، دکتر عیسی فرهادی فرماندار تهران، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب، محمد رضا بادامچی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین افشین حبیب زاده، محمود سيد محمود میرلوحی و سید حسن رسولی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
جلب رضايت مردم بزرگترين مقابله با جنگ رواني براندازان خواهد بود
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۳ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با پیگیری دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار  تهران از سال قبل و به طور منظم برگزارشده است،سه شنبه ۲۳ مرداد ۹۷، در مسجد بقیه الله خيابان ملاصدرا منطقه ۳  با حضور دبیران شورایاری مناطق، مسئولین اجرایی، دکتر عیسی فرهادی فرماندار تهران، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب، محمد رضا بادامچی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین افشین حبیب زاده، محمود سيد محمود میرلوحی و سید حسن رسولی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش  برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ٣ تهران پرداختند.
ترافیک سنگین خیابان‌های اصلی، میدان ونک و گذرگاه‌های منتهی به آن، دستفروش‌ها و بساط گستران خیابان ولیعصر(عج) و مشکلات تردد در معابر و پیاده روها، کمبود پارکینگ طبقاتی، جمعیت شناور بسیار زیاد منطقه، مشکلات برخی املاک و زمین‌ها در محله ده ونک مورد تعارض بنیاد مستضعفان و امور ایثارگران و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با مردم منطقه، بافت‌های فرسوده و عدم تطابق نقشه بافت فرسوده با وضعیت منطقه، جمع‌آوری زباله، جمع‌آوری آب‌های سطحی و لزوم ایجاد فرهنگسرا از جمله مسائل و مشکلات مطرح شده توسط شهروندان و اعضای شورایاری منطقه ۳ بود.
غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت:‌ آخرین منطقه ای که جلسه عمومی آن برگزار شد منطقه ۳ است و امیدواریم نتایج حاصل از این جلسات برای مردم منطقه ۳ و تهران مفید باشد. جمع بندی و رسیدگی به مسائل مطرح شده در این نشست در فرمانداری تهران انجام خواهد شد.
در ادامه مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ گفت:‌ در خصوص مشکلات محله ده ونک و همچنین تطبیق وضعیت بافت‌های فرسوده منطقه ۳  با طرح تفصیلی و نقشه‌های تهیه شده دیدارهایی با اعضای شورای شهر و کارگروه‌های مربوط در شهرداری داشته و پیگیر اصلاح آن هستیم.
وی افزود:‌ جلسات منظمی هر ۱۵روز با بنیاد مستضعفان و هر هفته با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار می‌کنیم و تک تک املاک و مشکلات مردم را رصد کرده و پیگیر رسیدگی به آن‌ها تا حل مشکل هستیم.
سپس افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران ری و تجریش گفت: خوشبختانه طرح فاضلاب شهری در منطقه ۳ به طور کامل اجرایی شده است. البته در بخش بافت‌های فرسوده نواقصی وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده مطلع شدیم طرح‌های مربوط آماده شده و به زودی به اجرا خواهد رسید.
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از همکار عزیزم دکتر کواکبیان به خاطر طراحی و تشکیل این جلسات و همچنین از فرماندار محترم تهران به جهت حضور در همه جلسات تشکر می‌کنم و از سایر همکارانم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران که تا حد ممکن در این جلسات حضور یافتند متشکرم.
این نماینده مجلس افزود: امیدواریم بتوانیم در ۶ ماه زمان باقیمانده تا انتخابات شورایاری‌ها متن مدونی به تصویب برسانیم تا این انتخابات کاملا قانونی برگزار شود، چرا که معتقدیم بر اساس قانون اساسی شورا از محلات آغاز می‌شود.
محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر مشکلات مطرح شده در این جلسه و جلسات مشابه دارای راه حل هستند و ارتباط مستمر مردم و مسئولین می‌تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات باشد. دفتر نمایندگان مجلس همواره به روی مردم باز است و از مردم می‌خواهیم مشکلات خود را با ما چه حضوری و چه بصورت مكتوب در میان بگذارند.
عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه رسیدگی به مشکلات مردم منطقه ۳ با بیان اینکه این منطقه از بهترین مناطق تهران بود و به عنوان منطقه آخر بررسی شد، گفت: این منطقه از امکانات مناسبی برخوردار است و دسترسی‌های مناسبی به اتوبان دارد، چهار ایستگاه مترو، ۳۳۰ هزار نفر جمعیت و وجود ۳۷ درمانگاه و بیمارستان از خدمات به مردم خوب این منطقه است.
وی افزود: در این منطقه روزانه یک میلیون نفر افراد غیربومی تردد می‌کنند و به شلوغی این منطقه افزوده‌اند. محله ونک و آرارات با توجه به قدمت، دارای ترافیک بسیاری است که باید برای رفع آن، تونل زير گذر در میدان ونک احداث شود.
فرماندار تهران خاطرنشان کرد: ما هفته آینده جلسه‌ای در فرمانداری تهران با حضور ۱۲ نفر از اعضای شورایاری این منطقه، مدیران دستگاه‌های اجرایی منطقه، نمایندگان مجلس و شورای شهر  برگزار خواهیم کرد و تمامی موارد پیگیری خواهد شد.
فرهادی تصریح کرد: مردمی که در ده ونک زندگی می‌کنند با وجود مالک بودن، سند ندارند که باید با حمایت جدی نمایندگان مردم سریع‌تر بررسی شود. همچنین برای کاهش ترافیک منطقه، پارکینگ‌های طبقاتی درنظر گرفته شده است.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با قرائت آیه ۷ سوره ابراهیم :‌" وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ".گفت از فرماندار محترم تهران، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و شورایاری‌ها که مارا در این جلسات همراهی کردند تشکر می‌کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به ایام حج افزود: امیدواریم آل سعود و عربستان امنیت و آرامش حجاج ما را به بهترین نحو ممکن تامین کنند. البته بنده براي اعزام حجاج نظر دیگری داشتم که درکمیسیون امنیت ملی مطرح کردم.
دکتر کواکبیان با ذکر خاطره ای گفت: مرحوم آیت الله مرعشی نجفی یک بار هم به سفر حج نرفتند. از ایشان پرسیدند چرا به حج نرفته اید؟ پاسخ دادند: استطاعت مالي حج را ندارم. همین مرجع بزرگوار با نماز و روزه استیجاری بیش از ۱۹هزار نسخه خطی جمع آوری کرده و هم اکنون نیز در معرض دید عموم قرار دارد.
وی افزود: طی بازدیدی که همراه نمايندگان مجلس هشتم از آرامگاه و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی داشتیم، آقازاده‌ایشان گفتند ۱۹۵ نفر از کشورهای مسلمان سراسر جهان تا کنون به نیابت از ایشان حج واجب به جا آورده‌اند لذا خدمت به مردم هيچگاه نزد خداوند فراموش نخواهد شد هرچند كه امكان رفتن به حج را نداشته باشيم
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی گفت: این مردم قطعا به خاندان منحوس پهلوی و منافقین جنایتکار همکار صدام روی نخواهند آورد، اما از مسئولینشان توقع کار و تلاش بیشتر دارند به همين خاطر معتقدم اقدام مسولان براي جلب رضايت مردم بزگترين مقابله با جنگ رواني براندازان خارجي و سلطنت طلبان و منافقان خواهد بود و در ادامه اظهار داشت منطقه ۳ از کم مشکل ترین مناطق تهران است و پیگیر رفع اندک مشکلات باقی مانده در منطقه ۳ و برخی محلات آن خواهیم بود.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مشکلات مطرح شده در خصوص تعارض شهروندان با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در فرمانداری تهران پیگیری خواهد شد و اگر هر یک از این دو نهاد حکم غیر اصولی و خلاف قانون صادر کند در مقابل آن خواهیم ایستاد.
دکتر کواکبیان گفت:‌ زمینه‌های برهم خوردن امنیت روانی را باید در خودمان جست و جو کنیم. گاهی یک مشکل ساده را حل نمی‌کنیم و بیگانگان با مانور دادن آن را به یک معضل و بحران تبدیل می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره ای همچون شهروند و رفاه از چند برابر شدن خرید‌های مردم خبر می‌دهند. علت چیست؟ مردم احساس می‌کنند ممکن است اتفاقاتی روی دهد. اگر مسئولین در زمینه اقتصادی با مردم روراست باشند چنین مسائلی ایجاد نمی‌شود.
وی با برشمردن مشکلات محله آرارات که بخشی از جمعیت آن را اقلیت‌های ديني تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد:‌ شیخ ابوالحسن خرقانی جمله معروفی دارند که می‌فرماید: «هر که در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید چه آنکس که به درگاه باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.» همه شهروندان از حقوق یکسان برابر اند  و خدمات ارائه شده برای همه بدون توجه به دین و مذهب و نژادو … آنها انجام شود.
دکتر مصطفی کواکبیان گفت: یک بار دیگر برای ارائه گزارش عملکرد حاصل از این جلسات و تشریح مصوبات انجام شده به این منطقه خواهیم آمد و مردم شریف منطقه را از نتایج عملی پیگیری‌ها و مصوبات اجرایی فرمانداری آگاه خواهیم کرد.
 
کد مطلب: 92415
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *