۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۵

اختلاف شدید نتانیاهو با باراک

اخبار منتشر شده در تلویزیون و روزنامه‌های اسرائیل از اختلاف عمیق میان نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی حکایت دارد، که عملا طرح ماجراجویی نظامی علیه ایران را با شکست روبرو کرده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، شب گذشته شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل از بالا گرفتن اختلافات میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی خبر داد.

بنا بر گزارش این شبکه، نتانیاهو باراک را به تلاش برای بر هم زدن روابط میان آمریکا و اسرائیل متهم کرده است.

علاوه بر این، نتانیاهو و «یوال استینیتز» وزیر اقتصاد رژیم‌صهیونیستی، ایهود باراک را هدف حمله لفظی خود قرار داده و عنوان کرده‌اند که وی و حزب تازه تاسیسش به نام «آتزمات» اجازه تصویب بودجه سال ۲۰۱۳ را نمی‌دهند. گفته شده که، استینیتز در دیداری که روز سه‌شنبه با نتانیاهو داشته، به وی نسبت به تلاش باراک برای جلوگیری از تصویب بودجه سال آینده این رژیم هشدار داده است.

هرچند که تاکنون دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی به این خبر واکنشی نشان نداده و آن را نه رد و نه تائید نکرده، اما منابع هاآرتص گفته‌اند که نتانیاهو سفر اخیر ایهود باراک به آمریکا را تلاشی برای بر هم زدن روابط میان آمریکا و اسرائیل می‌داند.


در مقابل دفتر ایهود باراک به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده است که باراک با وجود اختلاف نظری که با نتانیاهو دارد، اما در سفر اخیر خود به آمریکا تلاش کرده تا تنش‌های موجود میان دو طرف را کاهش دهد.

در حالی که مشکلات اقتصادی شدید رژیم‌صهیونیستی، نتانیاهو را وادار به در دستور کار قرار دادن بودجه‌های ریاضتی کرده، بسیاری از اعضای کابینه وی از جمله ایهود باراک با سیاست‌های ریاضت اقتصادی مخالف بوده و عنوان کرده‌اند که از تصویب طرح‌های صرفه‌جویی مالی در بودجه سال آینده حمایت نخواهند کرد.

همین امر موجب شده تا نتانیاهو به دنبال انتخابات زودهنگام و تغییر در ترکیب کابینه، باشد. وی شب گذشته ضمن تائید احتمال انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام، گفته است که این احتمال وجود دارد که این انتخابات در ماه فوریه انجام گیرد.


ائتلافی که خیلی زود شکست خورد

نتانیاهو و ایهود باراک که تا چند هفته قبل از متحدان درجه یک هم به شمار آمده و هر ۲ بر طبل جنگ با ایران می‌کوبیدند، اکنون که از حمایت آمریکا و کشورهای جهان برای حمله به ایران ناامید و این طرح را عملا شکست‌خورده می‌بینند، به تدریج به دلیل مشکلات داخلی که این رژیم با آن روبروست، از یکدیگر نیز جدا شده و اتحادی که روزی داعیه شکست ایران را داشت، اکنون دچار گسستی عمیق شده و به احتمال فراوان به زودی از بین خواهد رفت.

این اولین بار نیست که نتانیاهو با همکاران و شرکای خود در کابینه و دیگر بخش‌های رژیم با مشکل و اختلاف مواجه می‌شود. همین چند ماه قبل بود که اختلاف وی با «شائول موفاز» رهبر حزب کادیما که مدتی در سمت معاون نخست‌وزیر در کابینه رژیم‌صهیونیستی فعالیت می‌کرد، موجب کناره‌گیری موفاز شده و کابینه این رژیم را در آستانه انحلال قرار داد.

علاوه بر این، نتانیاهو با «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی و همچنین سران پیشین و کنونی دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم نیز اختلافات شدیدی دارد.

جدیدترین نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که محبوبیت وی در میان اسرائیلی‌ها به پایین‌ترین حد از آغاز دوره نخست‌وزیری‌اش رسیده و اکنون تنها یک سوم اسرائیلی‌ها به وی نظر مثبتی دارند.
کد مطلب: 9246
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *