۰
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵

توافق پوتین و ترامپ درمورد ایران

مطابق گزارش رویترز، هر دو رهبر در گفتگوی رودررو توافق کرده‌اند که ایران باید از سوریه خارج شود. هر چند روسیه آن را «کاری دشوار» خوانده است.
مطابق گزارش رویترز، هر دو رهبر در گفتگوی رودررو توافق کرده‌اند که ایران باید از سوریه خارج شود. هر چند روسیه آن را «کاری دشوار» خوانده است.
دونالد ترامپ و ولادمیر پوتین سران امریکا و روسیه در اجلاس ماه گذشته هلسینکی به توافق رسیده‌اند که نیروهای ایرانی باید از سوریه خارج شود.
به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، یک مقام رسمی کاخ سفید به خبرگزاری رویترز گفته است که مبحث سوریه و نقش ایران در این کشور در صدر مذاکرات دوجانبه روسای جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی قرار داشته است.
مطابق گزارش، هر دو رهبر در گفتگوی رودررو توافق کرده‌اند که ایران باید از سوریه خارج شود. هر چند روسیه آن را «کاری دشوار» خوانده است.
تا کنون جزئیات بیشتری از این نشست دو ساعته در حاشیه اجلاس هلسینکی در فنلاند منتشر نشده بود.
هفته آینده جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ، به ژنو می‌رود تا مذاکرات درباره خروج ایران از سوریه را با نیکلای پاتروشوف همتای روسی خود پی‌ بگیرد.
سوریه از 7 سال قبل تاکنون با بحران گسترده و جنگ داخلی شدیدی روبه رو است. این جنگ تاکنون بیش از 200 هزار کشته و حدود 10 میلیون نفر آواره و پناهنده برجای گذاشته است که به سمت مناطقی در داخل یا خارج از سوریه فرار کرده اند.
به درخواست رسمی دولت سوریه، ایران تعدادی مشاور نظامی به سوریه اعزام کرده است. علاوه بر این، تعدادی از شهروندان ایران، افغانستان و پاکستان به صورت داوطلب به سوریه رفته اند و در جبهه های جنگ در کنار ارتش سوریه می جنگند. واحدهای نظامی حزب الله لبنان نیز در صحنه جنگ سوریه حضور دارند.
این نیروها با گروه های مسلح، گروه های افراط گرای اسلامی، گروه های تروریستی، داعش و شماری از مخالفان مسلح در حال جنگ هستند.
کد مطلب: 92487
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *