۹
۱
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۷

وقتی مدیرعامل،مدیر روابط عمومی هم می شود!

گویا برخی مصوبات و بخشنامه ها، فقط برای نصب در تابلو اعلانات در برخی شرکتهای دولتی ابلاغ می شود و اجرایی شدن آن بی اهمیت است. مصداق بارزش، حضور یک مدیر با سه مسئولیت در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است!
وقتی مدیرعامل،مدیر روابط عمومی هم می شود!
گویا برخی مصوبات و بخشنامه ها، فقط برای نصب در تابلو اعلانات در برخی شرکتهای دولتی ابلاغ می شود و اجرایی شدن آن بی اهمیت است. مصداق بارزش، حضور یک مدیر با سه مسئولیت در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، فردی به نام علی اکبر غنجی در شرایطی در فروردین ماه سال 96 به عنوان مدیر روابط عمومی شرکت کشتیرانی انتخاب شد که دو ماه قبل از آن،  مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی شده بود و با حفظ آن مسئولیت، علاوه بر مسئولیت جدید،  به عنوان عضو هیت مدیره موظف شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز خدمت می کند!
صرفنظر از این که چگونه مدیرعامل یک شرکت می تواند همزمان مدیر روابط عمومی شرکت بالادست باشد و آیا خللی در انجام وظایف این دو مسئولیت ایجاد نمی شود و اصلا آیا این دو و حتی سه مسئولیت همزمان، سنخیتی با هم دارند یا خیر، این نکته قابل ذکر به نظر می رسد که طبق مصوب سال ۱۳۷۳، تصدی بیش از یک شغل برای کارکنان دولت که شامل کارکنان وزارتخانه ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت می شود، ممنوع است. از طرفی با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، کارکنان دولت نمی توانند به ریاست یا عضویت هیأت  مدیره یا مدیریت عاملی انواع شرکت‌های خصوصی تعیین شوند.
طبق تبصره ۲ ماده ۲۴۱ قانون تجارت که در ۲۰ اردیبهشت سال ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی و همان ماه به تصویب شورای نگهبان رسید، هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.
در شرایطی که مشکل بیکاری در کشور بیداد می کند و بسیاری از متخصصین در گوشه ای نشسته و فرصت عرض اندام برای آنها به واسطه فقدان لابی و ... وجود ندارند چطور در شرکت حساسی همچون کشتیرانی جمهوری اسلامی چنین پست هایی به یک فرد واگذار می شود؟ از نهادهای نظارتی و حراست شستا این انتظار می رود که نسبت به چنین مواردی حساسیت بیشتری نشان دهند.
کد مطلب: 92555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


France
مملکت را آب برده و همه را خواب برده! چرا یکی نیست به این مفاسد رسیدگی کند؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً بی‌قانونی تا این اندازه؟! حتماً آقای غنجی جزو از ما بهتران و ژن‌های خوب هستند. ولی مسئله اینه که حالا که شما این موضوع رو علنی کردید، چرا کسی برخورد نمی‌کنه؟
محسن حائری
United States
واقعا مدیر روابط عمومی، وظایفش با مدیرعامل فرق نداره؟ اون هم توی دو تا شرکت مختلف؟! اصلا چه طوری وقت میکنن؟! این عجایب فقط توی کشور ما دیده میشه
لیلا
Iran, Islamic Republic of
باید دید حالا که این قضیه برملا شده کسی با این آقا برخورد میکنه یا نه؟
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا مزاحمت واسه این بنده خدا درست می‌کنید: چند تا پست همزمان داره که داشته باشه. ما کلی ابوالمشاغل توی ایران داریم. ایشون هم خواسته با اونا رقابت کنه. این کارا رو نکنید. بزارید مردم زندگیشون رو بکنند.
از خانواده دریاییان
Iran, Islamic Republic of
سلام
احتمالا ایشان هم بخاطر این موضوع هم بخاطر خریدهای خارجی دستگیر شده اند،
ماجرای خرید 10 فروند کشتی از کشور کره یادتان است. با اینکه امکان ساخت داخل وجود داشت و انجمن ها و نمایندگان مجلس و دست اندرکاران هم گفتند که می شود و ساخته ایم، ایشان و آقای سعیدی مدیر عامل آن زمان رفتد به بهانه های مختلف 10 فروند کشتی به کشور کره سفارش دادند، البته همین آقا قبلش به خبرگزاریها گفته بود که سفارش ندادیم بعد که خبرگزاریهای خارجی اعلام کردند، کشتیرانی هم مجبور شد اعلام کند.
یکی از خبرهای آن زمان
https://www.tabnak.ir/fa/news/597806
اگر ایمیلی بزارید گزارش کاملی برایتان ارسال می کنم.
عکاس
Iran, Islamic Republic of
این آقا پسرشم آورده بود کشتیرانی به عنوان عکاس کشتیرانی :) چی بگم کلی هم حقوق می گرفت.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
شما می دانید که با خرید کشتی از خارج چه ظلمی به کارگزان ایرانی میشه؟
ضمنا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اسمی خصوصی شده ولی دولتی است و حق دیگر شرکتهای حمل و نقل را خورده و 95% بار کشور را حمل می کند. یعنی همیشه مشتری یعنی بار دارند، بعد می گویند خصوصی هستیم.
Iran, Islamic Republic of
بعضی از کامنتها حتی باعث خنده مرغ پخته تو دیس هم میشه چه برسه به ادمیزاد! اخه مغز فندقیها کدوم شرکت کشتی سازی ایرانی قادره سوپر تانکر بسازه!؟ انتقادم میکنید درست بکنید! بخدا تانکر با لنج و کرجی خیلی فرق داره ها!