۰
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۷

احتمال سرایت بحران اقتصادی ترکیه به آلمان

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد بحران ارزی ترکیه ریسک های بیشتری را متوجه اقتصاد آلمان می کند.
وزارت دارایی آلمان اعلام کرد بحران ارزی ترکیه ریسک های بیشتری را متوجه اقتصاد آلمان می کند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، لیر ترکیه امسال حدود ۴۰ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است و به نظر می‌رسد با تنش‌های فعلی بین آنکارا و واشنگتن و تلاش‌های رجب طیب اردوغان- رئیس جمهور ترکیه برای سلطه بیشتر بر اقتصاد، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران خارجی از اقتصاد ترکیه تشدید شده باشد.
آلمان دومین سرمایه‌گذار بزرگ خارجی در ترکیه است و بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور در اتحادیه اروپا نیز محسوب می‌شود. وزارت اقتصاد آلمان در گزارش خود گفته است: ریسک های اقتصادی، با توجه به آینده نامعلوم بریگزیت و سیاست‌های تجاری آمریکا کماکان باقی است. این گزارش افزوده است: مسائل اخیر اقتصاد ترکیه ریسک خارجی جدیدی به اقتصاد آلمان است.  
با وجود این رئیس‌ها، اقتصاد آلمان کماکان به کمک مخارج دولتی، مصارف شخصی و نرخ های بهره پایین مستحکم است و انتظار می‌رود بهبود دستمزدها به تقویت بیش از پیش بازار کار کمک کند. انتظار می رود به دلیل مسائل جنگ تجاری و تعرفه ها، سرمایه گذاری شرکت های آلمانی به جای کشورهای خارجی در خود آلمان تقویت شود.
پیشتر پتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان- با انتقاد از تعرفه‌های آمریکا گفته بود: این جنگ تجاری رشد اقتصادی را کند و متوقف می کند. وی افزود: ترکیه یکی از پایگاه های ثبات و امنیت اروپا است و به همکاری با ترک‌ها ادامه می‌دهیم.
کد مطلب: 92610
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *