۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۴
نماینده مردم شوش:

استخدام غیربومی توجیهی ندارد

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: استخدام نیروهای غیربومی در این شهرستان هیچ توجیهی ندارد و از هیچ مسئولی پذیرفته نیست.
 سید راضی نوری پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور مدیران عامل شرکت‌های شکر هفت تپه، شیر شوش، حریر شوش، میان آب با اشاره به اینکه در حال حاضر جوانان شهرستان شوش بیکار هستند، تاکید کرد: بیکاری در شوش بیداد می‌کند و باید جوانان شهرستان شوش برای استخدام در اولویت باشند.

وی با تاکید بر جلوگیری از استخدام‌های غیربومی در ادارات، صنایع و شرکت‌های تولیدی، افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند که عملکرد آن‌ها در استخدام‌ها رصد می‌شود و بسیار ریزبینانه برخورد خواهد شد.

نوری گفت: شرکت‌ها باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تلاش خود را عزم کنند تا با افزایش تولید و بهره‌وری باعث کاهش نرخ بیکاری و قطع وابستگی به دیگر کشورها شوند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید استخدام غیربومی در شوش ممنوع شود، افزود: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان شوش نسبت به دیگر شهرها زیاد است، لازم است به موضوع جذب نیروهای توانمند و تحصیل کرده شهرستان بیش از پیش توجه شود.

نوری خاطرنشان کرد: باید برای رفع مشکل اشتغال زیربنایی عمل کرد و ممنوعیت استخدام غیربومی گامی اساسی در این زمینه است.

وی افزود: برخی از شرکت‌های شهرستان شوش مبادرت به جذب نیروهای بازنشسته کردند که با این کار عملا فرصت جذب جوانان بیکار موجود در شهرستان را از بین برده است.

نوری استفاده از نیروهای بازنشسته به بهانه تخصص را غیر قابل قبول دانست و خاطر نشان کرد: در کنار نیروهای متخصص باید شرکت‌ها نیروسازی کنند تا مجبور به استفاده از نیروهای بازنشسته نباشند.
کد مطلب: 9277
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *