۰
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

معضلات سرمایه گذاری در میراث فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی البرز با اشاره به برخی مشکلات سرمایه گذاران برای آغاز طرح‌های حوزه گردشگری گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران از روند و جریان کاری خود گلایه دارند و می‌گویند استعلامات صادر شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی در برخی موارد در دستگاه‌های اجرایی مسکوت می‌ماند و ارسال جوابیه بسیار زمان بر شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی البرز با اشاره به برخی مشکلات سرمایه گذاران برای آغاز طرح‌های حوزه گردشگری گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران از روند و جریان کاری خود گلایه دارند و می‌گویند استعلامات صادر شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی در برخی موارد در دستگاه‌های اجرایی مسکوت می‌ماند و ارسال جوابیه بسیار زمان بر شده است.
حجت الاسلام فخرالدین صابری در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: البرز ظرفیت‌های زیادی در حوزه توریسم و به ویژه طبیعت‌گردی دارد که بسیاری از آنها مغفول باقی مانده است.
وی ادامه داد: هر یک از 6 شهرستان استان ویژگی‌های اقلیمی و آب و هوایی خاص خود را دارند که می‌تواند به عنوان فاکتورهای اساسی برای جذب توریست مورد توجه قرار گیرد؛ به عنوان مثال گردشگران با سفر به البرز می‌توانند هم از دیدن کویر(اشتهارد) لذت ببرند و هم از جاذبه‌های مناطق کوهستانی در طالقان لذت ببرند.
وی با اشاره به اتمام فاز اول مطالعات طرح جامع گردشکری استان توضیح داد: با اتمام این طرح ظرفیت‌های گردشگری استان به صورت علمی و دقیق شناسایی می‌شود و می‌توان برای به فعلیت رساندن آنها به درستی برنامه‌ریزی صورت داد.
این مسئول افزود: در موازات مطالعات طرح جامع گردشگری، تهیه بسته‌های بومگردی نیز یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی استان است، چون این بسته‌ها کمک زیادی به آشنایی گردشگران با موقعیت‌ روستاهای استان، آداب و رسوم ساکن این مناطق، معماری خاص هر نقطه استان و ... می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 12بسته خاص برای سرمایه‌گذاری در حوزه بومگردی شناسایی شده که متعاقباً معرفی خواهد شد.
حجت الاسلام صابری بیان کرد: با وجود این‌که در جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تصویب شد که در بازه زمانی یک ماهه به استعلامات جواب داده شود ولی متأسفانه هنوز ما گرفتار این نقصان هستیم.
وی اظهار کرد: افرادی که تمام سرمایه خود را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این استان در شرایط کنونی کشور وارد می‌کنند باید شدیداً مورد حمایت قرار بگیرند وگرنه دلسرد شده و به همین سادگی سرمایه‌های کشور به خارج از مرزهای ایران انتقال پیدا خواهد کرد.
وی گفت: امیدواریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان روزی البرز از یک معبر به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.
کد مطلب: 92788
برچسب ها: میراث فرهنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *