۰
دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵

گوشت خارجی نهایتا کیلویی۲۹هزار تومان

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد: گوشت منجمد گوساله حداکثر باید کیلویی 29 هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد و اگر تخلف و گرانفروشی از واردکننده‌ای سر بزنند، دیگر به او مجوز واردات نمی‌دهیم.
معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد: گوشت منجمد گوساله حداکثر باید کیلویی 29 هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد و اگر تخلف و گرانفروشی از واردکننده‌ای سر بزنند، دیگر به او مجوز واردات نمی‌دهیم.
به گزارش ايسنا، قیمت گوشت قرمز در ماه گذشته در بازار روند افزایشی داشته و بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به دوم شهریور ماه امسال هر کیلوگرم گوشت قرمز گاو و گوساله بی‌استخوان ۵۵ هزار و ۳۱۱ تومان به طور متوسط در سطح شهر تهران فروخته شده است که نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۱۵.۵ درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل ۳۶.۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.
در این باره علی‌اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی به ایسنا گفت: ارز مورد نیاز واردات گوشت منجمد گوساله با نرخ ۴۲۰۰ تومانی تامین شده و واردکنندگان بر این اساس مجاز هستند هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد گوساله را حداکثر ۲۷ هزار تومان بفروشند و براساس توافقی که بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده است قیمت این محصول پروتئینی حداکثر باید ۲۹ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان باشد و کسانی که خارج از آن عمل کنند، تخلف کرده و دستگاه‌های نظارتی با آن برخورد می‌کنند.
عرضه گوشت‌های وارداتی در میادین تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای
وی با بیان این‌که مردم باید متخلفان در این زمینه را به دستگاه‌های نظارتی معرفی کنند، افزود: مسئولیت کسانی که به عنوان واسطه در این بازار عمل می‌کنند از نظر هزینه برعهده واردکنندگان است؛ بنابراین باید آنها افراد امین خود را برای این کار انتخاب کنند تا مقررات و قوانین در این زمینه به خوبی اجرایی شود.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی گفت: کسانی که در این میان تخلف‌شان محرز شود دیگر به انها اجازه واردات داده نخواهد شد. البته تخلفاتی در این زمینه شناسایی و به دستگاه‌های نظارتی معرفی شده‌اند.
افزایش واردات گوشت و دپوی محصول در بنادر کشور
مهرفرد با بیان این‌که در سال جاری ۴۴ هزار تن گوشت منجمد گوساله وارد شده است که از نظر میزان و ارز اختصاص یافته شده بیش از بازه زمانی مشابه در سال گذشته است، اظهار کرد: شبکه توزیع این محموله‌ها به ترتیب اولویت میادین میوه و تره‌بار، تعاونی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مصرف‌کنندگان عمده مانند پادگان‌ها، بیمارستان‌ها و نماینده اتحادیه رستوران‌داران است که مدیریت و نظارت بر این بازار تا اطلاع ثانوی به شرکت پشتیبانی امور دام واگذار شده است که با همکاری انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.
وی اعلام کرد: همه سردخانه‌ها مکلف هستند موجودی گوشت منجمد خود را شامل نام صاحب کالا، میزان موجودی و نوع قطعات گوشت به شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند. همچنین یکی از تعهدات واردکنندگان این است که با قیمت تعیین شده شبکه‌های توزیع را تامین کنند.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که هیچ مشکلی از نظر تامین گوشت قرمز وجود ندارد، گفت: میزان زیادی گوشت منجمد گوساله در بنادر کشور وجود دارد که مقرر شده با همکاری بانک مرکزی به زودی ارز آنها پرداخت و ترخیص انجام شود که البته با دیگر دستگاه‌های متولی از جمله گمرک و سازمان دامپزشکی نیز هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.
کد مطلب: 92878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *