کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضایی مردم را به قیام ملی فراخواند

6 شهريور 1397 ساعت 13:50

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرایط کنونی کشور نیازمند قیام ملی از سوی مردم علیه زورگویی غیرقانونی و فشارهای اقتصادی آمریکاست.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرایط کنونی کشور نیازمند قیام ملی از سوی مردم علیه زورگویی غیرقانونی و فشارهای اقتصادی آمریکاست.
به گزارش ایسنا، محسن رضایی شامگاه دوشنبه پنجم شهریور ماه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، که آمریکایی‌ها قصد زورگویی علیه ایران را دارند، این جشنواره در سرزمین شکست محاصره‌‎های ایران و دیکتاتوری برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این سرزمین محل تشکیل سپاه آزادی خواهان ایران است و موجب شد تا مشروطه دوباره برگردد، افزود: اینجا سرزمین شیرعلی مردان خان بختیاری است.
رضایی تصریح کرد: شرایط کنونی کشور نیازمند قیام ملی از سوی مردم علیه زورگویی غیرقانونی و فشارهای اقتصادی آمریکا است.
وی خاطرنشان کرد: این نخستین بار نیست که مردم با زورگویی آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند بلکه طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب، علیه ایران توطئه کرده و این سومین موج توطئه است و مردم همواره در عرصه‌های مختلف همانند هشت سال جنگ تحمیلی به صحنه آمدند و امنیت برقرار شد.
رضایی بیان کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند اقتصاد ایران ضعیف است و آنان قوی هستند پس با محاصره اقتصادی و تجارت شروع کردند و قصد دارند تا آبان ماه امسال، آخرین فشارها را به ملت ایران وارد کنند.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل آمریکا این است که ملت ایران را نمی‎‌شناسد، تاکید کرد: این ملت مادرانی و خانواده‌هایی را با ۱۲ شهید تقدیم انقلاب کرده و آیا می‌شود با چنین ملتی روبرو شد؟
رضایی افزود: آمریکا همان اشتباهی که در مسائل امنیتی و تشویق صدام برای ایجاد هشت سال جنگ تحمیلی، کرده را تکرار می‌کند.
وی با بیان اینکه اگر پیشرفت ما در صحنه اقتصاد بیشتر از حوزه امنیت نباشد، کمتر نیست، ادامه داد: جوانانی در کشور وجود دارد که اگر به آنان میدان داده شود پیشرفت‌های بسیاری در علم و فناوری و ... می توانند به وجود آورند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اگر بازارهای بین المللی را محدود کنند می‌توانیم بازارهای داخلی را گسترش دهیم که ایران با ۱۵ کشور هم مرز است و کسی نمی‌تواند ایران را محدود کند.
وی اضافه کرد: از طرفی در کشورهای جهانی بانک‌های کوچک و متوسط وجود دارد که تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند دست و پای آنان را ببندد.
رضایی با اشاره به وجود نقدینگی عظیم در کشور گفت: به دلیل اینکه بی‌اعتمادی ایجاد شده، مردم به سوی بازار سکه هجوم آوردند که اگر اعتماد کنیم به سمت راه‌های درست می‌رود و اقتصاد را شکوفا می‌کند؛ پس با شعار «ما می‌توانیم» باید وارد شویم اما لازم است مردم در صحنه حاضر شوند تا اقتصاد از تهدید به پلی برای شکوفایی ایران تبدیل شود.
وی تصریح کرد: امروز به شدت به روحیه جوانان و دولتمردان نیاز داریم و این جنگ روانی که آمریکایی ایجاد کردند باید خنثی شود زیرا ملت روحیه بزرگی دارد و اگر این روحیه تشویق شود، شایعات داخلی را خنثی می‌کند.
رضایی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید امید را در جامعه به وجود آورد و اعتمادسازی و خنثی کردن شایعات علیه کشور را انجام دهد، افزود: دست‌های پشت پرده با کارشکنی نمی‌خواهد ملت ایران به پیروزی برسد.
با بیان اینکه صدا و سیما می‌تواند ملت را به مبارزه اقتصادی دعوت کند، گفت: ملت ایران از این تحریم با ایستادگی و وجود ثروت‌های کشور، به راحتی عبور می‌کند و یک پیروزی در تاریخ پر افتخار ایران به وجود می‌آورد.


کد مطلب: 92966

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/92966/رضایی-مردم-قیام-ملی-فراخواند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir