۰
جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰

تاثیر صدای بلند موسیقی بر گوش ها

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: آمار دقیقی نیست اما بسیاری از نوجوانان در معرض افت شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند.
تاثیر صدای بلند موسیقی بر گوش ها
یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: آمار دقیقی نیست اما بسیاری از نوجوانان در معرض افت شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند.
میترا صداقتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بیشتر آسیب‌هایی که به گوش وارد می‌شود قابل درمان نیست. به همین خاطر مراقبت از گوش از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی ادامه داد: حدود 1 میلیارد نوجوان و جوان در جهان در معرض افت شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند. این مساله در ایران نیز وجود دارد. بسیاری جوانان و نوجوانان با هندزفری یا در خودرو، موسیقی را با صدای بلند گوش می‌دهند. 
این متخصص گوش و حلق و بینی افزود: استفاده طولانی مدت از هندزفری می‌تواند موجب عفونت یا بروز مشکلات قارچی در گوش بکند. به همین دلیل نباید به صورت طولانی از این وسیله استفاده شود. بهتر از روزانه بیش از 2 ساعت از هندزفری استفاده نشود.
صداقتی گفت: برخی بر اساس شغلی که دارند، در محیط‌های پر صدا فعالیت می‌کنند. این افراد باید از گوش‌گیرهای صنعتی و استاندار استفاده کنند. 
وی ادامه داد: امروزه دیگر همه می‌دانند که نباید از گوش پاک‌کن یا دیگر اشیا برای نظافت داخل گوش استفاده کنند. موم گوش، از ورود حشرات و رشد باکتری و قارچ‌ها در گوش جلوگیری می‌کند و تیمز کردن بیش از حد آن نیز برای گوش ضرر خواهد داشت.
این متخصص گوش و حلق و بینی باور دارد ورزش بر روی گوش تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین گوش به خصوص بعد از مهمانی‌ها یا حضور در مکان‌های پر صدا به سکوت نیاز دارد تا سلامت خود را بازیابد. همچنین نباید از یاد برد که گوش نیز باید سالانه مورد معاینه قرار بگیرد.
کد مطلب: 93063
برچسب ها: موسیقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *