۰
جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳

میخواهند هویت مشهد را از آن بگیرند

امام جمعه مشهد با اشاره به توطئه دشمن در خصوص زائران عراقی گفت: این توطئه از نظر دشمن سه بعد دارد که بعد اول ایجاد اختلاف میان ملت ایران و عراق، بعد دوم، ضربه مهلک بر پیکر اقتصاد و توسعه اقتصادی ایران و بعد سوم نیز، از بین بردن قداست مشهد است.
 
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک عید غدیر، اظهار کرد: غدیر یک حادثه نبوده و این نیست که ما بعد از 1400 سال به دلیل تجدید خاطره‌ای که پیغمبر (ص) دست امیرالمومنین(ع) را گرفت و به عنوان وصی و خلیفه بعد از خود معرفی کرد، آن را جشن بگیریم.
 
وی افزود: غدیر جریانی جاری و ساری در تمام زمان‌ها و امروز نیز به عنوان یک جریان قابل توجه و عظیم و یک دکترین سیاسی مطرح و امتداد وحی در رهبری اسلام است.
 
علم‌الهدی بیان کرد: با رحلت پیامبر وحی منقطع شد اما جریان وحی منقطع نشد و در امامت معصومین(ع) ادامه پیدا کرد و برای اینکه جریان وحی در رهبری امتداد پیدا کند، به صورت یک اصل اعتقادی، دکترین سیاسی و اصل مسلم اجتماعی توسط پیامبر(ص) در روز غدیر برای امت تثبیت شد و تمام مصیبت‌ها، فلاکت‌ها و شکست‌ها که امت اسلام در پهنه تاریخ به آن دچار شده بود به دلیل قطع امتداد وحی در جریان رهبری امت بوده است.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر این جریان وحی ادامه داشت، مردم دچار مصائب و امروز نیز جهان اسلام دستخوش استکبار نمی‌شد، عنوان کرد: ائتلاف شیعیان و مسلمانان و امت و وحدت آن با محوریت ولایت قابل تحقق است. نتیجه جدایی امت از ولایت اختلافی است که شاهد آن هستیم که از صدر اسلام تا امروز دچار بوده و امروز نیز دچار است و دشمنان ما مخصوصا مستکبرین به این نتیجه رسیدند که باید ائتلاف در میان ما از بین برود. تا اندازه‌ای که اختلاف در امت اسلام حاکم باشد، سیادت و سلطه آن‌ها بر جهان اسلام باقی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: تمام دشمنی استکبار در تقابل با انقلاب ما به این دلیل است که ولایت را محور اتحاد و ائتلاف می‌دانند. استکبار جهانی و مزدورانش در توطئه خود در تحریک داعش و جریان تکفیری در مقابله با امت اسلام در سوریه و عراق شکست خوردند اما تنها شکست توطئه استکبار و مزدورانش نبود بلکه نتیجه دیگری نیز وجود داشت.
 
وی ادامه داد: آن‌ها شکست مفتضحانه‌ای خوردند و دنیا متوجه شد که عامل اصلی تروریسم در دنیا آمریکا است و مزدورانش نیز این کار را صورت می‌دهند که توطئه آن‌ها شکست خورد. استعمار بریتانیا دنبال تشدید اختلاف میان مسلمانان است اما پس از این شکست با وحدت ملت ایران، عراق و سوریه روبه‌رو شدند و این همان چیزی بود که از آن وحشت داشتند که وحدت در بخشی از جهان اسلام محقق شد.
 
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آن‌ها از این قضیه ناراحت بوده و به دنبال جدایی میان ملت‌ها هستند و قصد دارند که این وحدت را خدشه دار کرده و سه ملت را مقابل هم قرار دهند، بنابراین توطئه‌ای ایجاد کردند که جدید بوده و عامل آن انگلیس است. این توطئه از روزنامه گاردین شروع و عنوان شد که مردم عراق با قصد توسعه فحشا وارد ایران و سرزمین خراسان می‌شوند و نوامیس ایرانی را در معرض امیال نفسانی و شهوات خود قرار می‌دهند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه این توطئه از نظر دشمن سه بعد دارد، تصریح کرد: بعد اول ایجاد اختلاف میان ملت ایران و عراق بوده، ایرانی که ناموس‌دار و غیرتمند است و اگر ایرانی به ملتی بدبین شد که ناموس او را هدف گرفته است مسلما شدیدا با آن‌ها مقابله می‌کندکه این بهترین وسیله برای جدایی مردم ایران و عراق است. 
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: بعد دوم این توطئه، ضربه مهلک بر پیکر اقتصاد و توسعه اقتصادی ایران بوده که در سال 96 بیش از 4 میلیون زائر خارجی به مشهد آمدند در حالی که امروز در پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه از نظر توریست اینگونه نیست. بخش عمده این زائران، عراقی بودند که این یک برند در توسعه و رشد اقتصادی است. دشمن سفره مردم را در این کشور هدف قرار داده که موفق شده‌اند و جلوی توسعه اقتصادی ما را گرفته‌اند. 
 
وی ادامه داد: بعد سوم این توطئه، از بین بردن قداست مشهد بوده که دستگاه استعماری به دنبال این مسئله است. دشمنان قداست مشهد دو دسته هستند. یک دسته ارباب قدرت و ثروتمند بوده که تصور می‌کنند که اگر قداست مشهد از بین رفت این شهر را مرکز سرمایه‎گذاری کرده و با برنامه‌های غیر ارزشی پول و ثروت به دست می‎آورند. دسته دوم دشمن غربی بوده که می‌خواهد مشهد را از قداست بیندازد. اگر مشهد از قداست افتاد دیپلماسی جهانی و بین‎المللی ایران از بین می‎رود که دشمن به این امر نیز توجه دارد. 
 
علم‌الهدی بیان کرد: این قضیه را ابتدا با یک افترا و دروغ نسبت به بنده شروع کردند و من با یک خبرگزاری مصاحبه کردم و تکه‌های حرف من را از مصاحبه گرفتند و در کلیپ‌های شیطانی خود پخش کردند و متاسفانه ما بعدا متوجه شدیم که در نهایت آن را توسعه دادند. این مسئله، شگرد شیطانی انگلیس است.
 
امام جمعه مشهد گفت: توصیه می‌کنم که حواس شما به این توطئه‌ها و شگردها جمع باشد. امروز انگلیس شیطان با شیطنت‌های نابکارانه نفوذی خود از بیخ و بن با ما مقابله می‌کند. به مسئولان امنیتی توصیه و تاکید می‌کنم که با بیداری و هوشیاری و با تمام امکانات در این شهر بسیج شوند تا با کمال قدرت با هرگونه فحشاء مقابله و براندازی کنند. زمانی که عده‌ای خارجی به مشهد با هدف توسعه فحشا وارد می‌شوند ممکن است مسائلی ایجاد شود که جریانات امنیتی ما باید با کمال قدرت این مسئله را پیگیری کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: من که در این شهر با انواع فسق و فجورها، انواع عیاشی‌ها، ترویج کنسرت و اجرائیات نفسانی مخالفت می‌کنم، دشمن نشاط و شادی جوان نیستم به خاطر این است که مشهد را می‌خواهند از قداست بندازند و هویت مشهد را از آن بگیرند. شما مشهدی‌ها به افتخار مجاورت با حضرت رضا(ع) باید با تمام قدرت از قداست ایشان در مشهد حفاظت کنید.
 
وی عنوان کرد: جوان مشهدی جانش را فدای امام رضا(ع) می‌کند چه برسد به اینکه بخواهد قداست امام رضا(ع) را به خاطر امیال نفسانی خود از بین ببرد. جوان مشهدی هستی خود را فدای امام رضا(ع) می‌کند. شما به اسم شادی می‌خواهید گولش بزنید و او را برای مقابله با قداست حضرت رضا(ع) در این شهر علم کنید؟
کد مطلب: 93076
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *