۰
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲

از حضور در فضا خسته شده بودم

"فرانک بورمن"(Frank Borman) اولین انسانی که دور ماه گردش کرد می‌گوید، قرار گرفتن در مدار تنها در ۳۰ ثانیه اول جذاب بود.
"فرانک بورمن"(Frank Borman) اولین انسانی که دور ماه گردش کرد می‌گوید، قرار گرفتن در مدار تنها در ۳۰ ثانیه اول جذاب بود.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل،"فرانک بورمن"(Frank Borman)  فضانورد بازنشسته و ۹۰ ساله ناسا گفت: در ماموریت"آپولو۸"(Apollo ۸)  با وجود اینکه دیگر فضانوردان مسحور فضا شده بودند، من از حضور در فضا خسته شده بودم.
 بورمن فرمانده ماموریت "آپولو۸" بود.
وی اذعان کرد که دلیل حضور وی در آن ماموریت تنها "جنگ سرد" بود.
بورمن اظهار کرد، من می‌خواستم با شرکت در این ماموریت در جریان ماجراجویی آمریکا و شکست اتحاد جماهیر شوروی سهمی داشته باشم.

"آپولو۸" دومین مأموریت پرواز فضایی انسان در برنامه فضایی آپولو  بود که در تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۱۹۶۸ به فضا پرتاب شد و به اولین فضاپیمایی تبدیل شد که مدار زمین را ترک نمود، به ماه رسید، در مدار آن چرخید و به سلامت بر روی زمین نشست. 
سه فضانوردی که در این ماموریت حضور داشتند، "فرانک بورمن" فرمانده، "جیم لوول" خلبان سفینه فضایی و "ویلیام آندرس" خلبان ماه‌نشین بودند.

این سه فضانورد به اولین افرادی تبدیل شدند که پا به فراتر از مدار نزدیک زمین گذاشتند، زمین را به شکل سیاره‌ای کامل دیدند، به‌طور مستقیم سمت پنهان ماه را مشاهده کردند، و شاهد طلوع زمین  بودند.
به گفته بورمن انگیزه و هدف همکارش "جیم لوول" کاوش ماه بود ولی هدف وی تنها شکست شوروی بود.
بورمن ادامه داد، ماه تنها دارای دهانه‌های شهاب سنگ بود و هیچ‌گونه رنگی نداشت.
ماه تنها چندین سایه‌ی خاکستری رنگ بود.
به گفته بورمن، وی هیچ‌گونه تمایلی به قدم زدن روی ماه نداشته است و جمع‌آوری سنگ‌های موجود در سطح ماه نیز کار جالبی برای وی نبوده است.
این فضانورد بازنشسته ناسا با تاکید بر علاقه به خانواده‌اش افزود، هیچ‌چیز به اندازه خانواده و فرزندانم برای من ارزشمند نیست.
وی جذاب‌ترین بخش سفر خود را تماشای زمین از فاصله دور دانسته است. 

فاصله این فضانوردان از زمین ۲۴ هزار مایل بوده است و زمین به اندازه‌ای کوچک به نظر رسیده است که آن‌ها بتوانند زمین را با ناخن انگشت شست خود بپوشانند.
۳ روز طول کشید تا آپولو ۸ به ماه برسد. این سفینه در مدت ۲۰ ساعت، ۱۰ بار به دور ماه چرخید، و در طول این مدت، خدمه از طریق پخش تلویزیونی برنامه شب کریسمس را اجرا کردند. این پخش، در عصر خود، رکورد پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی تاریخ را به خود اختصاص داد. آپولو ۸ مسیر را برای آپولو ۱۱ هموار ساخت تا هدف "جان اف. کندی"، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر "فرود انسان قبل از پایان دهه ۶۰"، عملی شود.
 فضانوردان آپولو ۸ در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۶۸ به زمین بازگشتند و فضاپیمای آنان در اقیانوس آرام شمالی فرود آمد. در سال ۱۹۶۸، خدمه این فضاپیما عنوان "مرد سال" مجله تایمز را به خود اختصاص دادند.
کد مطلب: 93140
برچسب ها: فضانوردان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *