۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸

نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا اعلام شد

نرخ بیکاری منطقه یورو تا پایان ماه ژوئیه به ۸.۲ درصد و در اتحادیه اروپا و ۶.۲ درصد در منطقه یورو رسید.
نرخ بیکاری منطقه یورو تا پایان ماه ژوئیه به ۸.۲ درصد و در اتحادیه اروپا و ۶.۲ درصد در منطقه یورو رسید.
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، نرخ بیکاری منطقه یورو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش داشته است. نرخ بیکاری حال حاضر کشورهای اروپایی کمترین نرخ بیکاری از سال ۲۰۰۸ است. در حال حاضر ۱۶.۸۲۳ میلیون نفر در اتحادیه اروپا و ۱۳.۳۸۱ میلیون نفر در منطقه یورو بیکار هستند.
در مقایسه با ماه ژوئن، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۸۲ هزار نفر و در منطقه یورو ۷۳ هزار نفر کاهش داشته است. در بین کشورهای اروپایی کمترین نرخ بیکاری مربوط به جمهوری چک با ۲.۳ درصد بوده است و پس از این کشور، آلمان با ۳.۴ درصد و لهستان با ۳.۵ درصد قرار دارند.
از سوی دیگر بیش‌ترین نرخ بیکاری نیز متعلق به یونان با ۱۹.۵ درصد است و پس از این کشور، اسپانیا با ۱۵.۱ درصد قرار دارد. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نرخ بیکاری در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو کاهش یافته است.
بیش‌ترین کاهش شمار بیکاران مربوط به قبرس با ۳ درصد، یونان با ۲.۲ درصد و پرتغال با ۲.۱ درصد بوده است. در بین جوانان نیز ۳.۳۲۵ میلیون جوان در اتحادیه اروپا و ۲.۳۶۵ میلیون جوان زیر ۲۵ سال در منطقه یورو بیکار بوده‌اند. نرخ بیکاری جوانان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در اتحادیه اروپا ۴۶۶ هزار نفر و در منطقه یورو ۲۹۴هزار نفر کاهش یافته است.
تا پایان ماه ژوئیه نرخ بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا ۱۴.۸ درصد و در منطقه یورو ۱۶.۶ درصد بوده است. کمترین نرخ بیکاری متعلق به آلمان با ۶.۱ درصد، مالت با ۶.۳ درصد و جمهوری چک با ۶.۶ درصد است و بیش‌ترین نرخ بیکاری نیز در یونان با ۳۹.۷ درصد، اسپانیا با ۳۳.۴ درصد و ایتالیا با ۳۰.۸ درصد مشاهده شده است.
کد مطلب: 93174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *